Site icon IAS

פרשת מסעדת אבו גוש והתיירים הסינים

מסעדת אבו גוש גבתה 16,500 שקל מקבוצת תיירים סינים שעצרה במסעדה לאכול. סכום מופרז לכל הדיעות, הפוגע במאמצים הרבים המושקעים כדי להגדיל את התיירות הנכנסת מסין לישראל.

משרד התיירות עושה מאמצים נכבדים כדי להגביר את התיירות הנכנסת מסין, כשהמטרה להגיע עד 2018 לכ- 100 אלף תיירים סינים. במסגרת המאמצים להעלות את מספר המבקרים הסינים בארץ של משרד התיירות ומשרד הפנים, בוטלו השנה האגרות לקבוצות תיירים מסין, העולות 35 שקל לאדם. תוקף אשרת הכניסה לתיירים מסין הוארך עד ל-10 שנים, כאשר בכל ביקור יוכל התייר להישאר במשך תקופה של עד 90 יום. 

מסקר תיירות נכנסת הנערך מדי שנה, ידוע כי התייר הסיני מוציא בממוצע את הסכום הגבוה ביותר בעת שהותו בישראל ביחס לתיירים מארצות אחרות – 1,947 דולר לביקור, לעומת הממוצע העומד על כ-1,600 דולר.

סין כיעד מרכזי

שר התיירות, יריב לוין, הציב את סין כיעד מרכזי בפעילות משרד התיירות ונוקט בצעדים מעשיים במטרה להגדיל את מספר התיירים הסינים המגיעים לישראל. בין השאר, הגדיל השר את תקציב השיווק בסין ופעל מול “היינאן”, חברת התעופה הפרטית הגדולה בסין, אשר התחילה במרס האחרון להפעיל קו תעופה ישיר מבייג’ין לישראל. ביוזמת משרד התיירות החלו פעולות התאמה בענף המלונאות לתייר הסיני והוכשרו שפים ישראלים בבישול הסיני. המשרד יזם קורס למורי דרך בשפה הסינית ומארח מובילי דעה סינים בישראל.

כתוצאה מכך צמחה התיירות מסין לישראל בשבעה החודשים הראשונים של השנה ב-49.1% מ-27,900 תיירים סינים בינואר-יולי 2015 ל-41,600 תיירים סינים בינואר-יולי 2016. בחודש יולי עצמו הוכפל מספר המברים הסינים מ-3,400 ביולי 2015 ל-6,800 מבקרים סינים ביולי 2016.

"אבל ראו כיצד משמיטים את השטיח מתחת לרגלינו", מסר יוסי פתאל מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל: "חבר לשכה העביר לעיוני את החשבונית הבאה. במסגרת סיור של קבוצה בת שמונה סינים, עצרו לאכול במסעדת אבו גוש החשבון שקיבלו מצורף לעיון. בטוח שיש מיליארד סינים לא בטוח שכולם פראיירים. אלו הודיעו שלא יחזרו או ימליצו לחברים שלהם להגיע לישראל. פראיירים הם בסיס עסקי רעוע מאוד לתוכנית עיסקית. וככה אנחנו במו ידינו הורסים את ניצני הפוטנציאל של השוק הסיני בישראל".

 

עדכון בפרשה ( 05.09.16 )

בהמשך לסערת "הארוחה הסינית" במסעדת אבו גוש ובעקבות בירור נוסף שעשתה הלשכה למארגני תיירות נכנסת לישראל עם הסוכן והמדריך, להלן כמה פרטים ועובדות נוספות היכולות להאיר את תגובת בעל המסעדה באור שונה.

שמונת התיירים הסינים הגיעו למסעדה לאחר השעה 7 בערב. המסעדה לא נסגרה במיוחד עבורם אלא קיבלו חדר פרטי בלבד. באותו הזמן היו סועדים נוספים בחלקי המסעדה האחרים. האלכוהול שהוגש בארוחה לא הוזמן מראש ובמיוחד לאורחים והיה מונח על השולחנות טרם הגעת הקבוצה. לא היו דרישות מעבר למה שהיה. מעדות המדריך לא היו 30 ק"ג בשר כנטען. הקבוצה שהתה כ-4 שעות במסעדה.

הלשכה בחרה להעלות את המקרה לידיעת הציבור בכדי להאיר את החשיבות ביחס הוגן ואדיב לתיירים המגיעים לישראל ומהווים נדבך חשוב בכלכלת המדינה.

התיירות הנכנסת לישראל מהווה כ-15 אחוז מסך כל יצוא השירותים של מדינת ישראל ומהווה מחולל תעסוקה חשוב בפריפריה.

 

 

Exit mobile version