Site icon IAS

פריז היא העיר האהובה ביותר על התיירים

פריז.

אתר תכנון החופשות וההזמנות און ליין TripAdvisor, הודיע על זוכי בחירת גולשי האתר (Travelers' Choice® awards) ליעדי התיירות הטובים בעולם לשנת 2018. השנה פריז היא הזוכה העולמית וניו יורק ניצבת במקום הראשון מבין ערי ארצות הברית, זו השנה השמינית ברציפות.

אלו בשורות טובות לעיר האורות, העטופה בימים אלה בצער על פיגוע הטרור בעיר טרב שבדרום צרפת. בשנה שעברה דורגה פריז במקום השלישי, אחרי באלי ולונדון וב-2016 אפילו במקום הרביעי.

לפי האתר, זוכי הפרס נקבעו על ידי אלגוריתם המבוסס על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם של מחיר ואיכות, ביקורות ודירוגים עבור בתי מלון, מסעדות ואטרקציות, ביעדים ברחבי העולם, כמו גם באמצעות התעניינות הגולשים בהזמנה דרך האתר. האתר מכבד 402 יעדים מצטיינים ברחבי העולם במסגרת 42 רשימות.

פנורמה של פריז. צילום עירית רוזנבלום

"לפי הרשימה ברור שמיליוני גולשים מסביב לגלובוס אוהבים לחקור ערים אייקוניות העשירות בהיסטוריה ובתרבות", מסר מנהל התקשורת של TripAdvisor, "נוסעים יכולים להשתמש באתר כדי לקבל השראה לתכנן ולהזמין את המלונות, המסעדות והבילויים, תוך הסתמכות על האתר וגם לחסוך עד 36% ממחיר המלון בחודשים שאינם חודשי השיא".

כדי לסייע לתיירים לתכנן את הטיול הבא שלהם, TripAdvisor זיהה מלונות בעלי דירוג גבוה ביותר, שעלותם נמוכה מהממוצע ביעד, החודש הזול ביותר בשנה ליעד וגם הטיסה הזולה ביותר שנמצאה באתר לחצי השנה הקרובה.

הנה רשימת נבחרי TripAdvisor לשנת 2018:

1.פריז, 2. לונדון, 3. רומא, 4. באלי, 5. כרתים, 6. ברצלונה, 7. פראג, 8. מרקש, 9. איסטנבול ו-10. ניו יורק.

את הפרטים המלאים אפשר למצוא כאן: www.TripAdvisor.com/TravelersChoice-Destinations.

פריז (צילום: עוזי בכר)

הקאמבק של פריז

בימים שלישי ורביעי (27-28 במרץ) מתקיים בפריז יריד בינלאומי בשם Rendez-Vous en France לסוכני נסיעות ומארגני תיירות בשיתוף עם איל דה פראנס – אחד מ-18 חבלי צרפת, החופף למעשה את אזור המטרופולין של פריז. היריד, המאורגן על ידי רשות התיירות Atout France, מהווה מפגש בין מאות מציגים מרחבי צרפת לבין כאלפיים סוכנים ומארגנים מהעולם ועיתונאי תיירות מיותר מ-60 מדינות, כולל מישראל.

הזכיה במקום הראשון בוודאי משמחת את ואלרי פקרס, יו"ר מועצת אזור פריז איל דה פראנס, שביקרה בישראל לפני כחצי שנה ואמרה כי מסתבר שלהיות בעל המותג הידוע ביותר בעולם מכניס אותך לשאננות מתוך מחשבה שדבר לא ישתנה. "חיינו כמו אנשים עשירים בלי לשים לב לשיווק התיירותי שלנו, כי כל אחד רצה לבוא לפריז".

ואז, בשנת 2015, הגיעו פיגועי הטרור והצרפתים התעוררו. "סבלנו קשות מהתקפות הטרור בפריז ובניס, אולם יצא מכך משהו טוב, שכן אחרי ההתקפה בדקנו את מדיניות התיירות שלנו והבנו שלחלוטין לא מיצינו את הפוטנציאל שלנו", אמרה פקרס, "אנחנו יודעים שיש איום של טרור בכל מקום באירופה וזהו אתגר להמשיך ולמשוך תיירים במצב זה. יש לנו את המותג הידוע ביותר בעולם, את העיר הרומנטית ביותר, יש לנו את ורסאי ומבחר עצום של אתרים ולא חשבנו שאנחנו צריכים להשתפר".

שגרירת צרפת בישראל, הלן לה גאל. רוצים את התייר הישראלי. צילום עירית רוזנבלום

אבל הם כן החליטו להירתם למשימה: השיפור כלל חיזוק הבטחון – גם בתחום הבטחון האישי – חיזוק הדו-לשוניות במידע התיירותי בעיר וגם תיגבור הנוכחות במדיות הדיגיטליות. מהסוכנים בעולם למדו הצרפתים שהתייר החדש רוצה התנסויות אישיות וחוויות חדשות. "אנחנו עובדים על מסלולים של האימפרסיוניסטים, ימי הביניים, סיורים גסטרונומיים, מוזיאונים ומוזיאוני זכרון בעקבות המלחמות ועוד. השגריר הרוסי, למשל, ביקש ממני סיור בעקבות סופרים ומשוררים רוסים שחיו באזור פריז כמו טורגנייב, לרמונטוב, צ'כוב, פושקין ואחרים והתיירים הרוסים רוצים לבקר בבתיהם, בבית קברות, בכנסיות וכדומה", הסבירה פקרס.

את המפגש עם האורחים מאיל דה פראנס ארגנו לוראן רומאני, מנכ"ל רשות התיירות הצרפתית בישראל ובריג'יט בנאיון, מביזנס פראנס-ישראל בשגרירות צרפת. השתתפה בו גם שגרירת צרפת בישראל, הלן לה גאל, שציינה שכיום יש 10 טיסות יומיות מתל אביב לפריז, מספר נאה בהחלט, ושבצרפת אוהבים את התיירים ולא נותנים להם הרגשה שהם למעמסה על התושבים, כמו במקומות אחרים.

לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), בשנת 2017 עמדה תנועת הנוסעים בין ישראל וצרפת על 1,2 מיליון – עליה של 13% לעומת 2016 והיא ניצבה במקום הרביעי בתנועת הנוסעים אחרי טורקיה (בעיקר טיסות-המשך), ארצות הברית וגרמניה. עוד לפי הנתונים, נמל התעופה שארל דה גול היה ב2017 השני ביעדים הבינלאומיים ליוצאים מנתב"ג, אחרי אתאטורק באיסטנבול.

Exit mobile version