Site icon IAS

פורטוגל אירחה אשתקד למעלה מ-30 מיליון תיירים, שיא של כל הזמנים

מבט על ליסבון היפיפייה . צילום freepik

התיירות הנכנסת לפורטוגל הגיעה לגבהים חסרי תקדים בשנת 2023. פורטוגל קיבלה בברכה אשתקד למעלה מ-30 מיליון מבקרים, ושברה את שיאי התיירות הקודמים במדינה. מזכיר המדינה לתיירות, מסחר ושירותים, נונו פאזנדה (Nuno Fazenda), הודיע לאחרונה כי בשנה שעברה נרשמו 77 מיליון לינות והכנסות מתיירות של כ-25 מיליארד יורו.

נתוני 2023 מייצגים כ- 10% יותר אורחים משנת השיא הקודמת ב- 2019. מספר הלינות גדלו ב-37% וההכנסות עלו ב-18.5% בהשוואה ל-2022. נונו פאזנדה  הדגיש שהצמיחה המשמעותית בכל אזורי פורטוגל בשנה האחרונה, מסמל "שינוי מבני" עבור התיירות הפורטוגלית. במבט קדימה, הוא מצפה להתרחבות נוספת ב-2024 בהתבסס על אופטימיות מצד חברות התיירות, עובדים ומדיניות ציבורית.

על פי Condé Nast Traveller, פורטוגל זכתה בשנה שעברה בתואר 'יעד הטיולים הרביעי בעולם ברשימת החיפושים בגוגל. החיפושים בגוגל התרכזו בעיקר בנושא סצנת האוכל בפורטו, הנופים המפתים של האיים האזוריים וערים פופולריות כמו ליסבון.

למרות התיירות הגואה, לא סביר שפורטוגל תשנה משמעותית את חוקי הכניסה הקיימים. המדינה שואפת לקדם את צמיחת התיירות על פי דברי מזכיר המדינה. בעוד שהלחץ על התשתיות עשוי לגדול עם מספר התיירים, צמיחה ב-2023 הייתה רצויה מצדה של מדיניות הממשלה. נראה שפורטוגל מוכנה לצמיחה נוספת של תיירים ב-2024. ככל שהמדינה ממשיכה לזכות בתשומת לב עולמית הודות לערים התוססות והיופי הטבעי שלה, פורטוגל עשויה להתחרות בקרוב עם מדינות כמו יוון, ספרד ואיטליה, כיעד תיירותי אירופאי מוביל.

Exit mobile version