Site icon IAS

עשר הערים עם עלות המחייה הגבוהה בעולם ב-2018

סינגפור. הקלות כניסה לתיירים מחוסנים. צילום Depositphotos

ה'אקונומיסט" פרסם את הרשימה השנתית שלו לערים היקרות ביותר בעולם לשנת 2018. חשיבותה של הרשימה בכך שלעלות המחייה יש השפעה מכרעת גם על מחירי המלונות והתיירות באותן ערים.

יחידת המידע של האקונומיסט (EIU) ערכה סקר עלות מחייה שנתית, המשווה יותר מ-400 מחירים ביותר מ-150 מוצרים ושירותים. לפי התוצאות, היא מדרגת את הערים לפי העיר היקרה ביותר לזו היקרה פחות, יחסית כמובן.

זו השנה החמישית ברציפות שסינגפור שומרת על התואר כעיר היקרה ביותר בעולם, ברשימה הכוללת ערים באסיה ובאירופה. רשימת הערים היקרות – מן היקרה אל הזולה יותר – מונה את סינגפור, פריז, ציריך, הונג קונג, אוסלו, ז'נבה, סיאול, קופנהאגן, תל אביב וסידני.

איך נראים החיים בכל אחת מהערים הללו במונחים של רכישות יום-יומיות? די יקרים – והמחירים המשיכו לעלות בכל אחת מהערים משנה לשנה בחמש השנים האחרונות שבהן נערך הסקר.

עם זאת, לפי הסקר, בעוד סינגפור היא סופר-יקרה, היא עדיין מציעה ערך מוסף לתושביה. אמנם זה המקום היקר ביותר בעולם כדי לקנות מכונית והמיקום השלישי הכי יקר לרכישת בגדים, היא מציעה תמחור סביר למדי לטיפולי בריאות, מוצרים לבית ועזרה ביתית.

ניו יורק. אינה נמנית עם עשר הערים היקרות ביותר למחיה. צילום Depositphotos

תל אביב כן – ניו יורק לא

אולם לא כל הערים היקרות נבראו שוות: מתוך הרשימה, הערים האירופיות – פריז, ציריך, אוסלו, ז'נבה וקופנהגן – יקרות יותר מבחינת אחזקת משק הבית, טיפולי בריאות, נופש ובידור, כשציריך וז'נבה היקרות ביותר. הערים באסיה – סינגפור, הונג קונג וסיאול – נוטות להיות יקרות יותר לקניות במכולת/סופר.

בעוד ניו יורק נכללה ברשימה בשנה שעברה, בתיקו עם קופנהאגן שבדנמרק, השנה לא הצליחו ערים אמריקניות יקרות כמוה וכמו לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו אפילו להתברג בעשיריה הראשונה. התשובה היא פוליטיקה וכלכלה – כלכלה חזקה והיחלשות ערך הדולר, שינו את הדינמיקה לגבי האופן שבו ערים פופולריות בארה"ב מדורגות ברשימה השנה. ניו יורק נפלה ארבע נקודות לדירוג 13.

אגב, את הרשימה ההפוכה – רשימת הערים הזולות, אך לא בהכרח מהמאושרות בעולם – מובילה דמשק שבסוריה, עיר שנמצאת בליבה של מדינה השרויה זה שנים במלחמת אזרחים מדממת. אחריה, קראקאס שבוונצואלה, אלמטי בקזחסטן, לאגוס בניגריה, בנגלור בהודו, קראצ'י בפקיסטן, אלג'יר באלג'יריה, Channi בהודו, בוקרשט ברומניה וניו דלהי בהודו.

כתבה קודמת: תל אביב חביבת תיירות הבלייז'רס

Exit mobile version