Site icon IAS

"עפיפוניאדה" כפר עזה: ממשיכים את המסורת, לזכר משפחת קוּץ

מאירועי העפיפוניאדה בעבר. צילום באדיבות משפחת קוץ

ממשיכים את המסורת לזכר משפחת קוּץ מכפר עזה: עיריית תל-אביב – יפו תקיים אירוע מחווה לעפיפוניאדה השנתית בכפר עזה שהובילו וארגנו בני משפחת קוץ ז"ל, שנרצחו בביתם ב-7 באוקטובר. באירוע ישתתפו תושבי כפר עזה והוא יהיה פתוח לציבור הרחב ללא תשלום.

עיריית תל-אביב-יפו תקיים ביום שישי, 18 באוקטובר, את אירוע "עפיפוניאדה כפר עזה – תל אביב – יפו" בחוף הצוק הדרומי. האירוע יתקיים במחווה לעפיפוניאדה של משפחת קוץ ז"ל, שהתקיימה בכל שנה בקיבוץ כפר עזה מתוך כמיהה לתקווה ושלום.

אביב קוּץ ז"ל, אבי המשפחה הידוע באהבתו וכישרונו לבניית עפיפונים, יזם והפיק יחד עם בני משפחתו את האירוע מדי שנה בכפר עזה וכינס את כל קהילת הקיבוץ וקרובים מבחוץ, וכך האירוע הפך למסורת אהובה במשך שנים. העפיפוניאדה האחרונה שתכנן נקבעה ליום שמחת תורה, 7 באוקטובר 2023. בבוקר זה נרצחו בביתם בני משפחת קוּץ – ההורים אביב וליבנת, וילדיהם רותם, יונתן ויפתח.

העפיפוניאדה הוא אירוע צבעוני וססגוני של מסורת, צבע ותקווה בהשתתפות תושבי כפר עזה. האירוע פתוח לציבור הרחב ללא תשלום. רכישת עפיפונים תתאפשר במקום וניתן גם להביא עפיפונים אישיים. כהכנה לאירוע, יקיימו המרכזים הקהילתיים בשכונות עבר הירקון, פעילות קהילתית להכנת עפיפון משפחתי, תחת הכותרת "עפיפון המשאלות".

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "העיר תל אביב-יפו עומדת לצד כפר עזה ומשפחת קוץ, וממשיכה את מסורת העפיפוניאדה שנבנתה על ידם לאורך השנים. דרך הרוח והעפיפונים נזכור את משפחת קוץ ז"ל, ונשאף יחד לעתיד טוב יותר של שלום וביטחון לכל תושבי מדינת ישראל, ולחזרתן וחזרתם המהירה הביתה של החטופות והחטופים שלנו".

במסגרת האירוע יתקיימו הופעות של כוכב הילדים "גילי בא לבקר" (גילי ורנר) ושל להקות מוסיקה מהעוטף. עוד יוצב בעפיפוניאדה מתחם "הופ!" ובו יתקיימו פעילויות יצירה עם הדמויות האהובות וניתן יהיה לכתוב ברכות ואיחולים לשנה החדשה, לרקוד ולשיר עם המופע "ילדות ישראלית". עוד ניתן יהיה לבקר בסוכת החלומות ועץ המשאלות, בהם המשתתפות והמשתתפים יוכלו לכתוב משאלות ולהפריח אותן עם העפיפונים, ולקשט עמן את הסוכה וענפי העץ. כחלק ממפעל ההנצחה, חברת הייעוץ והניהול AVIV, שבה אביב קוץ ז"ל עבד במשך כל הקריירה שלו, תעלה לאוויר מיצג זכרון.

במקום ייערך יריד אמנים מהעוטף ומהגולן וניתן יהיה ליהנות מדוכני אוכל ושתייה.

ניתן לחנות בחניונים בקרבת מקום או להגיע בתחבורה ציבורית.

יום שישי, 18.10.2024, חוה"מ סוכות,  במדשאות חוף הצוק הדרומי  בשעות 17:00-10:00

הכניסה חופשית

אודות העפיפוניאדה

הפרטים המלאים באתר העירייה

Exit mobile version