Site icon IAS

עולה על כל הציפיות: לפי UNWTO – התיירות העולמית פורחת

פיאצה דל דואומו מילאנו. צילום Depositphotos

לפי נתוני ארגון התיירות העולמי UNWTO, כניסות התיירים הבינלאומיות צמחו ב-6% בארבעת החודשים הראשונים של 2018, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בכך לא רק נמשכה מגמת הגידול החזקה של 2017, אלא גם עקפה את התחזית של הארגון לשנת 2018 שעמדה על בין 4%-5%.

הצמיחה הובלה על ידי אסיה והאוקיינוס השקט (8%) ואירופה (7%) ואחריהן על ידי אפריקה (6%), המזרח התיכון (4%) והאמריקות (3%).

לדברי מזכ"ל הארגון, זובארב פולוליקשווילי (Zurab Pololikashvili), הצמיחה המשמעותית בתיירות הבינלאומית מיתרגמת ליצירת מקומות עבודה במדינות רבות. "צמיחה זו מזכירה לנו את הצורך להגדיל את היכולת שלנו לפתח ולנהל תיירות באופן בר-קיימא, לבנות יעדים חכמים ולעשות שימוש מושכל בטכנולוגיה ובחדשנות", הוסיף.

הגידול בתיירות בשנים האחרונות לפי ארגון התיירות העולמי UNWTO

מפירוט רב יותרשל הדו"ח עולה כי הצמיחה בחודשים ינואר-אפריל 2018 הובלה, כאמור, על ידי אסיה פסיפיק ב-8%, דרום-מזרח אסיה הראתה גידול של 10% ודרום אסיה גידול של 9%.

התחזית למאי-אוגוסט היא האופטימית ביותר זה עשור

אזור התיירות הגדול ביותר, אירופה, הראה גידול של 7%, גידול שהתבטא גם ביעדי דרום אירופה והים התיכון, וכן במערב אירופה – שניהם עם גידול של 9%. אגב, ישראל ממוקמת מבחינת ארגון התיירות העולמי במדינות הים התיכון של אירופה (Mediterranean Europe).

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) ומשרד התיירות, בישראל נרשמה באותה תקופה של ינואר-אפריל 2018 עלייה של 25% בכניסות התיירים ל-1.36 מיליון, מתוכן 1.2 מיליון היו  בדרך האוויר – עלייה של 24% – מהן 61 אלף כניסות דרך אילת (עלייה של 77%.

בחזרה לנתוני ה-UNWTO, לדברי הארגון, הנתונים הסטאטיסטיים המצומצמים שמגיעים מאפריקה ומהמזרח התיכון, מצביעים על צמיחה של 6% ו-4% בהתאמה, המאשרים את ההתאוששות של היעדים במזרח התיכון ואת הגידול בצמיחה באפריקה.

האמון בתיירות העולמית נשאר יציב על פי פאנל של מומחים וסקר תיירות של ה-UNWTO. התחזית של הפאנל לתקופה מאי-אוגוסט 2018 היא אחת האופטימיות ביותר מזה עשור, ובראשה הדגש החזק במיוחד על אפריקה, המזרח התיכון ואירופה.

כדאי להקשיב להם שכן אותם מומחים העריכו שביצועי התיירות בארבעת החודשים הראשונים של 2018 יהיו מעודדים, כפי שאכן התבטאו בתוצאות החזקות שנרשמו ביעדים רבים ברחבי העולם בשליש הראשון של השנה.

Exit mobile version