Site icon IAS

סקר בענף התיירות: תחום ה- MICE יתאושש ראשון לאחר המלחמה

ממשתתפי הכנס הדיגיטלי שערכה טרנובה. צילום באדיבות טרנובה

תחום ה-MICE – כנסים, טיולי תמריץ, ועידות, תערוכות ואירועים (Meetings, Incentives, Congresses & Exhibitions/ Events), יהיה התחום הראשון להתאושש בתיירות היוצאת מישראל, בהשוואה לתיירות הנופש, כך עולה מסקר שערכה חברת טרנובה בקרב אנשי ענף התיירות בישראל.

42% מהנשאלים הסכימו עם קביעה זו וכ-30% נוספים סברו ש"מוקדם לדעת". היעדים הפופולריים ביותר שבהם ירצו חברות להפיק את הכנסים, התערוכות או טיולי התמריץ שלהן, הם יוון (48%), קפריסין (33%) ובשיעורים קטנים יותר: מדינות מזרח אירופה, ישראל, איטליה ואיחוד האמירויות.

הסקר נערך בקרב כ-130 משתתפים, בכנס דיגיטלי ראשון מסוגו שערכה טרנובה בשבוע שעבר, שהוקדש לתחום ה-MICE. בסקר התברר כי רוב האירועים העסקיים שתכננו חברות וארגונים ישראלים בחו"ל, לא בוטלו, אלא הועברו לאמצע או סוף 2024, או לתחילת שנת 2025. עוד התברר, שלא במפתיע, כי שני יעדים "נמחקו" ממפת התיירות העסקית הישראלית, והם טורקיה ומרוקו.

גם השיקולים שיובילו חברות ישראליות לבחירת יעד לכנסים, תערוכות וטיולי תמריץ השתנו: השיקול החשוב ביותר יהיה "אמצעי ביטחון/בטיחות", ואחריו שיקול הגמישות בתנאי הביטול/שינוי. במקום השלישי יהיה השיקול "תחושה שישראלים רצויים ומוערכים ביעד זה".

ממשתתפי הכנס הדיגיטלי שערכה טרנובה. צילום באדיבות טרנובה

בכנס הדיגיטלי השתתפו אנשי מפתח בתחום תיירות ה-MICE בישראל, כמו גם אורחים ומומחים מהעולם. בכנס בלטה תחושת אופטימיות לגבי קצב התאוששות התחום במהירות בתום המלחמה בישראל. ורדית קפלן, יו"ר הקרן לשמירת הטבע והמורשת, אמרה בכנס: "זה הזמן להתכונן. עם ישראל הוא עם תאב נסיעות, עם יכולת התאוששות מדהימה. ה'ביחד' מאד חשוב לנו, בעיקר בעיתות משבר ולכן דברים כמו טיולי תמריץ ונסיעות לכנסים יחזרו".

רויטל שחר, סמנכ"לית השיווק של "למטייל", הציגה בכנס סקר שביצע האתר בקרב 1,600 נשאלים, וממנו עולה כי 22% מהישראלים מעוניינים לטוס לחו"ל כבר כעת,  48% יעדיפו לטוס בחברה ישראלית וכ-50% יעדיפו מדינה התומכת בישראל".

עלינא תומר, סמנכ"לית השיווק של ארקיע, המוציאה מאות ועדים בשנה ליעדי החברה, אמרה: "הכול נעצר ב-7 באוקטובר מבחינת ועדי העובדים, אך יש בהחלט שיח לגבי העתיד. חוסר הוודאות עדיין גדול, אך מדברים על מפת תיירות חדשה, וארקיע בהחלט מתכוונת לקדם את יעדי המזרח שלה: הודו, סרילנקה ותאילנד".

דוברים רבים בכנס הדגישו את חשיבותם של טיולי התמריץ ("אינסנטיב") שעורכות חברות, שכן הם אינם שקולים להטבה כספית לעובד, אלא הופכים את חוויית התמריץ מרציונלית לאמוציונלית. כך, למשל, אמר דני ביטון, סמנכ"ל המכירות של חברת הצבעים נירלט: "הלקוחות, המפיצים והעובדים נלחמים כל השנה עבור טיול התמריץ. החברות בהחלט רוצות לחזור ולהוציא טיולי תמריץ מוקדם ככל שניתן, וכבר מדברים על הרבעון השני של 2024".

מצגת נתוני הסקר
תוכנית הכנס

Exit mobile version