Site icon IAS

סי אן אן ממליץ על ים המלח כאחד היעדים ל-2020

בריכת מלח בים המלח. אתר ייחודי בעולם. צילום איתמר גרינברג למשרד התיירות

בכתבה לקראת העשור החדש, מציין אתר האינטרנט CNN Travel כי בין אם תרצו להירגע באי נידח מול חופי אפריקה, לטייל ברכבות הכי מגניבות של גרמניה או לאתר קופים בדרום אמריקה – יש הרבה מה לחקור לקראת העשור הבא שמתחיל הבוקר.

"יפן תארח את אולימפיאדת הקיץ, ג'מייקה תציין את יום הולדתו ה-75 של בוב מארלי המנוח, ואילו ושינגטון תהיה במתח בחלק ניכר מהשנה בהכנות לבחירות לנשיאות ארה"ב", מציינים עורכי ה-CNN Travel שהתכנסו כדי למנות כמה מהמקומות האהובים עליהם לרשימה השנתית. הם מסייגים שאין לדעת אם החגיגה המתוכננת של צ'ילה סביב ליקוי החמה של דצמבר לא תושפע מהמשך ההפגנות ברחובות או שמא האווירה בגאלווי שבאירלנד לא תיפגע מהוויכוח המתמשך על הברקזיט בבריטניה.

העורכים ממליצים לכולם לנסוע, "להרחיב את הידע שלנו על כדור הארץ שלנו ולחגוג את היופי שבהישג האנושי ופלאות טבע בכל רחבי העולם".

תיירת בים המלח. ליפול לאחור ללא חשש לתוך המים. צילום Depositphotos

ים המלח: "מקום שאתה צריך לבקר בו עכשיו"

עם היעדים המומלצים נמנה גם ים המלח שלנו שלפי עורכי האתר, שכנקודה הנמוכה ביותר בכדור הארץ, רחוק מלהיות סוד, אולם מציאות משבר האקלים מיסגרה מחדש את היעד מ"מקום לבקר בו ביום מן הימים" ל"מקום שאתה צריך לבקר בו עכשיו".

וכך נכתב באתר: "בגבול ישראל וירדן, בים המלח מרגישים כמו בנווה מדבר מלוח במיוחד, כאשר הדיבורים על קונפליקט פוליטי מתמשך פחות נפוצים ממראה המטיילים מרחבי העולם המורחים את עצמם בבוץ שחור ונופלים למים לאחור: פשוט עוצמים את העיניים, נשמטים, וחשים נדחפים כלפי מעלה על ידי המים. התחושה הזו עשויה להיות הסיבה לכך שכל כך הרבה אנשים מכל התקופות מצאו כאן קדושה".

עוד נכתב כי מעבר לפעולה של שכשוך בתוך גוף מים המלוח כמעט פי שמונה מהאוקייאנוס, מיקומו המרכזי של ים המלח הופך אותו לנקודת עצירה מושלמת בנסיעת כביש מזרח-תיכונית: פטרה – אחד משבעת פלאי העולם המודרניים, נמצאת במרחק של 135 ק"מ (84 מיילים) בירדן, ואילו האתרים המפורסמים בעולם של ירושלים נמצאים רק 34 ק"מ (21 מייל) לכיוון השני. "זה הכי קרוב לליבת כדור הארץ שבן תמותה ממוצע יכול להגיע אליה, והזוהר המדהים שיש לעור שלך למחרת הוא בונוס".

והאתר ממליץ לא להחמיץ את שמורת טבע עין גדי שהיא "אזור מוגן של מפלים החוצים דרך קניונים דרמטיים עתיקים. זהו אחד המקומות הפופולריים ביותר לביקור של תושבים ישראלים – וחלק מהטיולים מספקים גם נוף ופרספקטיבה לים המלח שאי אפשר להעריך מקרוב".

סצנה חורפית בטאלין, אסטוניה. צילום Depositphotos

מצ'ילה ועד קירגיסטן

שאר האתרים מונים, בין היתר, את אזור האגמים בצ'ילה – הלייק דיסטריקט "Los Lagos" – המרוחק מהמרכזים האורבניים, שבדצמבר 2020 אפשר יהיה לחזות בו בליקוי חמה מלא; קופנהאגן שבדנמרק – המדינה שנחשבת לאחת המדינות "המאושרות בתבל"; האי דומיניקה בקאריביים המזרחיים; אסטוניה –  שלצד סצנת האוכל והשתייה המשגשגת שלה, ידועה אולי יותר בזכות יופייה ובמרחבים הטבעיים והרחבים שלה. מכיוון שהמדינה קטנה יחסית (בערך כגודל מדינת ניו יורק) עם אוכלוסייה קטנה, היא מאפשרת טיולים זורמים, לא צפופים ובמחיר סביר, כשכל מתקני הקמפינג, למשל, הם בחינם; גאלווי באירלנד – הוכרזה כבירת התרבות של אירופה ב-2020 ומתקיימים בה אירועים לאורך השנה, כולל הופעתה של הסופרת מרגרט אטווד באירוע ספרות הנשים האטלנטית הפרועה ועד ל"לומייר גאלווי" – מופע אורות מרהיב שיסגור את השנה בינואר 2021. פסטיבל האמנויות הבינלאומי של גאלוויי מתקיים מדי שנה בחודש יולי ובשנת 2020 יעלו לבמה ה-Pixies ,Flaming Lips והזמרת שינייד אוקונור.

יעד מומלץ נוסף ב-2020 מבחינת ה-CNN הוא ג'מייקה: "ג'יימס בונד, בוב מארלי, מי טורקיז ומפלים מסנוורים – לג'מייקה יש הרבה מה להציע, במיוחד בשנת 2020", נכתב, "באפריל יעלה הסרט ה-25 בסדרת ג'יימס בונד של איאן פלמינג "No Time To Die", בו 007 בגילומו של דניאל קרייג חוזר לבית החוף האמיתי של היוצר שלו, Goldeneye, בערך 90 דקות ממפרץ מונטיגו".

בית יתומים לפילים בסרי לנקה. צילום באדיבות משרד התיירות של סרי לנקה

פלמינג כתב 14 רומנים של ג'יימס בונד ב- Goldeneye שם עבד בכל חורף משנת 1952 עד מותו בשנת 1964. אורחים יכולים להתארח בביתו של הסופר המפורסם בחמישה חדרי שינה בחוף הצפוני של האי ואף להסב לשולחן הכתיבה שלו. עם זאת, הבן האהוב של ג'מייקה הוא מוזיקאי הרגאיי האייקוני, בוב מארלי, שמלאו 75 שנה להולדתו ב-6 בפברואר. "ג'מייקה של מארלי הוא לב חי, פועם, שופע אהבה, כאב, היסטוריה ומשמעות תרבותית", קובעים בסי אן אן.

יעדים נוספים המוזכרים הם קירגיסטאן – "יהלום שקל להחמיץ" עם בירתה בישקק; Kyushu ביפן, בשנה שבה טוקיו תהיה במרכז העניינים עם משחקי האולימפידה בקיץ; קלדוניה החדשה; סנט פטרסבורג – בעיקר שמאז יולי 2019, כ-53 לאומים – כולל כל אזרחי האיחוד האירופי – יכולים כעת לקבל גישה לוויזה אלקטרונית לעיר הצפונית והסביבה למשך עד 30 יום; סרילנקה, טוניסיה, האי ונקובר בבריטיש קולומביה – הפרובינציה המזרחית בקנדה ועוד.

Exit mobile version