Site icon IAS

סיורים ופעילויות קיץ בנאות קדומים

פעילויות בנאות קדומים. צילום נחלה לוי

בנאות קדומים מתכננים שלל פעילויות וסיורים במהלך חודשי הקיץ, עם מתכונים הישר מהתנ"ך, היכרות עם עולם הדברים סיורי עששיות וקבלת שבת לכל המשפחה.

טעימות מהטבע – סיור מודרך וחוויית בישול בשטח:

בתנ"ך אין מתכונים, ולבני ישראל לא חיכו עגלות קפה לאורך הדרך, אבל היו להם מאכלים ייחודיים וטעימים שאפשר להכין בכל בית. בעבר, יושבי הארץ לא היו זורקים דבר ובחוכמתם ידעו לנצל כל חלק מהמזונות אותם גידלו: חלב חמוץ הפך לאבן יוגורט, פרי בשל יובש בשמש, וכל משפחה השתמשה בדיוק בכמות המזון שלה היא זקוקה. בסיור משפחתי לעת ערב, שומעים על עולמם של רועי הצאן ועובדי האדמה,   מה גידלו ומה אכלו? מסיירים בין גידולי שבעת המינים, מלקטים צמחי תבלין ופירות העונה, טוחנים גרעיני חיטה לקמח, פוגשים את עדרי הצאן וגם מגלים מה היה החטיף האהוב על ילדי התנ"ך, ואיזו צידה לדרך לקחו כשיצאו לטיול. בשביל שהבטן לא תישאר ריקה, לאורך המסלול מגבנים גבינה, קולים גרעיני חיטה וכותשים תבלינים.

דבש, הכל דבש – בעקבות עולמן המופלא של הדבורים:

הן נמצאות סביבנו בכל מקום, מזמזמות בהנאה וחיות חיי שיתוף ועבודה קשה. בלעדיהן העולם לא יראה אותו הדבר. סיור חוויתי ומרתק בעקבות חיי הדבורים וטעם הדבש, הכולל חיפוש פרחי קיץ עשירים בצוף, צפייה בדבורים בתוך כוורת שקופה, הצטרפות לדבוראי בעבודתו, רדיית דבש והפעלת מכונת רדיית דבש ידנית, יצירה של נר מדונג דבורים ועוד.

סיורי עששיות – סיור שקיעה ועששיות לכל המשפחה:

בשעת בין ערביים ואל תוך החשכה, ללא פנסים ומכשירים ניידים, יוצאים לסיור עששיות בשבילי נאות קדומים. מטיילים בין חפירות ארכיאולוגיות של שכונות וכפרים קדומים, צופים בשמש השוקעת מעל מישור החוף, מאזינים לקולות האחרונים כשהיום דועך ולרחשי בעלי החיים המתעוררים בלילה, מדליקים נרות שמן עתיקים ומתחברים לקולות ולריחות בטבע ולעולם עתיק, הרבה לפני המצאת החשמל.

קבלות שבת מיוחדות בטבע הישראלי:

קבלת שבת בטבע ישראלי, בין הזית, הגפן והשיבולים. לגלות את הקשר המיוחד בין הטבע לשולחן השבת של כולנו. ניפגשים אחה"צ ויוצאים למסע בעקבות הדגן, התירוש והיצהר (לחם, יין ושמן): שלושת הכוכבים של שולחן השבת מימי אבותינו. במהלך הסיור טוחנים זרעי חיטה לקמח, מכינים שקיות ריח נעימות מהדסים ועוברים בין כרמי הזיתים והגפנים. אחרי הסיור נפגשים עם זכי הלוי מנחה, מדריך ונגן (פעמי גליל), לקבלת שבת חגיגית מלווה בסיפורים, שירי שבת וזמר עברי.

מחירים: 45-20 ₪ לאדם, בהתאם לפעילות.

לפרטים נוספים ומידע על תאריכים, באתר נאות קדומים

Exit mobile version