Site icon IAS

סיבה טובה נוספת לבקר בהמבורג

ועידת אונסקו לאתרי מורשת לאומית הכריזה על שני רובעים בעיר הגרמנית המבורג כאתרי מורשת עולמית: ה-Speicherstadt וה-Chilehaus יחד עם רובע ה-Kontorhaus. ההכרזה התבססה על כך שאזורים אלו הם "דוגמא מצוינת" לאזור עירוני שמציג שלבים מרכזיים בהיסטוריה האנושית. הרובעים מרכיבים את אזור המחסנים ההיסטורי של המבורג עם נתיבי מים מורכבים, גשרים ורחובות. האזור נבנה לראשונה בין 1885-1927 ואכלס את תעשיית הנמל המשגשגת של העיר.   

Spiecherstadt –  אוסף המחסנים ההיסטוריים הגדול בעולם, מאגד 17 מבנים בסגנון הלבנים האדומות הגותי, שהכילו בעבר סחורות כמו תבלינים, טבק, קפה ותה. בשנים האחרונות, הפך האזור לאתר עליה לרגל לתיירים עם אתרים כמו הרכבת הזעירה הארוכה בעולם והצינוק של המבורג. 

רובע ה-Spiecherstadt ורובע ה- Kontorhaus נחשבים כרובעי העסקים הראשונים באירופה היבשתית. האזור, שנבנה תחת השגחתו של Fritz Shumacher, מכיל את הChilehaus-,שהוגדר כ-"ההישג האומנותי והארכיטקטוני הכי משמעותי של אקספרסיוניזם בבניית הלבנים הגרמנית". מבנה הלבנים דומה לירכתי ספינה ונחשב למבנה הגבוה הראשון במדינה.  

גדעון טהלר מנכ"ל טל תעופה ונציג גרמניה איירליינס בישראל:" הבחירה החשובה הזאת היא בהחלט בשורה משמחת וסיבה טובה נוספת לבקר בהמבורג שהינה עיר מרתקת המציעה מעבר להיסטוריה, מגוון אטרקציות מעניינות בתחומים שונים כמו: תרבות, אומנות, ארכיטקטורה, וגם אזורי קניות מרשימים וחיי לילה מפוארים. הטיסות הישירות של גרמניה איירליינס מאפשרות גישה מהירה ונוחה יותר מתמיד להמבורג".

 

Exit mobile version