Site icon IAS

"סודות מתחת לחומות": מערת צדקיהו נפתחה מחדש עם חזיון מהפנט

מתוך החיזיון החדש "סודות מתחת לחומות" במערת צדקיהו. צילום פמי

מערת צדקיהו בירושלים נפתחת לקהל הרחב בתחילת אוגוסט 2023, לאחר שהייתה סגורה בשלוש השנים האחרונות (מאז הקורונה), לשיפוץ ושדרוג תשתיות ותוכן, במימון משרד ירושלים ומסורת ישראל ובביצוע החברה לפיתוח מזרח ירושלים.

מערת המסתורין והאגדות של ירושלים, מציעה כעת חזיון מרגש ומהפנט בשם "סודות מתחת לחומות", המתנהל כסיור המוקרן בתחנות על קירותיה החשוכים, לעומקה של המערה, אל סיפורם של עיר ושל עם, אל העולם המסופוטמי של תקופת בית ראשון, האגדות והמיתוסים של תקופת בית שני וסודות רבים נוספים.

בעומק המערה נפגוש את הכרוב המיתולוגי מארון הברית, את "תולעת השמיר" האגדית, בעזרתה נחצבו אבני מקדש שלמה, את המעיין הנובע במעמקיה, וגם חברי מסדר סודי המאמין שמכאן נחצבה "אבן הראשה" הראשונה בהיסטוריה. נצטרף למסעו של צדקיהו לגלות בבל ונסיים בבנייתה המחודשת של ישראל לאחר 2000 שנות גלות.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "האתר הזה הוא אבן יסוד של ירושלים, מכאן מתחיל הסיפור שלנו. אני רואה חשיבות עצומה בכך שכל ילד יבקר כאן במהלך השנים בהן הוא לומד על ההיסטוריה שלו".

מנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, אסף יזדי: "מיקומה של מערת צדקיהו חשוב ואסטרטגי. משרד ירושלים ומסורת ישראל, משקיע מאות מיליוני שקלים בשותפות עם עיריית ירושלים, בפיתוח פרויקטים כלכליים ותיירותיים במרחב, מתוך שאיפה להפוך גם את צפון אגן העיר העתיקה למרחב שוקק חיים למבקרים ישראלים ולתיירים מהעולם".

ביקור במערה, עם או בלי חזיון לבודדים, למשפחות ולקבוצות, מתבצע כעת בתיאום מראש בלבד, בימים א-ה 9:00-17:00, שבת – סיור רגיל בלבד, ללא חיזיון, שישי – סגור.

כרטיסים (עם חזיון או ביקור רגיל):

מבוגר 35-25 ₪, ילד/חייל/סטודנט/גמלאי 25-12 ₪

פרטים והזמנות: Pami.co.il

02-6277550

Exit mobile version