Site icon IAS

נרשמים למרוץ ערד מצדה בזריחה, אירוע בן 17 שעות של שכרון חושים

מרוץ ערד מצדה בזריחה. צילום באדיבות מרתון ישראל

ההרשמה למרוץ ערד מצדה בזריחה, יצאה לדרך, ומרתון ישראל יוזמת ויוצרת אירוע הריצה הייחודי, מזמינה את כל חובבי הריצה לצאת למסע מלא צלילים ושקט, בלב הנוף עוצר הנשימה של המדבר. 17 שעות של שכרון חושים, שמתחיל הרבה לפני קו הזינוק ומסתיים הרבה אחרי שער הסיום. מרתון ישראל מקיימת את האירוע מזה כ-8 שנים בשיתוף עיריית ערד.

המרוץ שיתקיים ביום שישי (13.9) יחולק לשלושה מיקצים שיחלו בכפר הנוקדים ויסתיימו למרגלות המצדה: מקצה סינגל שטח 17 ק"מ הכולל כ-265 מ' טיפוס בעלייה, 11 ק"מ תחרותי ע"ש עומר רובינוביץ' הכולל 122 מ' טיפוס בעלייה ו 5 ק"מ הליכה עממי.

לדברי עופר פדן: "אנו במרתון ישראל ממשיכים כמיטב המסורת להביא לציבור הרצים אירועי קונספט ייחודיים, עם תכנים מגוונים, המשלבים מעבר לפן הספורטיבי, אתגרי ערכים כמו ערכי הטבע, שמירה על הטבע תוך שילוב קהילה מגוונת. מרוץ ערד מצדה בזריחה, הינו אירוע קסום המחבר את האהבה לריצה במיקום הפסטוראלי, הנמוך, אוויר הרים צלול כיין, נוף פראי מדברי, ליל ירח וכוכבים. המרוץ המאותגר בייחודו ובאופיו, כולל עליות ומורדות במסלול המתפתל כנחש לאורכו. כמו כן ישנו מסלול מתאים גם לאוהבי ריצות שטח: מסלול ייחודי 17 ק״מ מלא בסלעי כורכר משופעים. אנחנו כבר לא יכולים לחכות לחוות את האירוע עם קהילת הרצים מכל רחבי הארץ".

גם השנה יוקדש מקצה ה-11 ק"מ לזכרו של עומר רובינוביץ׳, יליד העיר ערד שנפל בעופרת יצוקה (2009) בהיותו מפקד צוות לוחמים ביחידת אגוז של חטיבת גולני. עומר אהב מאוד לטייל בנופי הארץ והוא הרבה לטייל עם חבריו באזור מדבר יהודה, אזור נוף ילדותו. במהלך שירותו הצבאי, בשיח עם חבר קרוב, אמר שלדעתו פעילות ספורטיבית הינה דרך ראויה להנצחת הנופלים. עומר מונצח גם בסרט "החיים על פי עומר"- המתאר את חייו ונפילתו.

לדברי ראש עיריית ערד, יאיר מעין: "גם השנה המסורת ממשיכה ואין מקום יותר טוב מערד לקיים בו את המרוץ הייחודי. האוויר הצלול, הדרך היפה והזריחה המדברית עוצרת הנשימה, הן הדרך הראויה ביותר להנצחת הנופלים, ביניהם עומר רובינוביץ' ז"ל, יליד ערד שנפל במבצע עופרת יצוקה. אני מאחל הצלחה לכל הרצות והרצים ומתחייב כי עיריית ערד תמשיך להיות שותפה לאירוע החשוב הזה שיצרה מרתון ישראל".

אירוע הריצה יחל כבר בערב הקודם להזנקת המרוץ, עם השקיעה ביום חמישי (12.9), כאשר משתתפי המרוץ יגיעו לכפר הנוקדים, הלוקיישין שנבחר בקפידה למרוץ, במיוחד בזכות המיקום המיוחד שלו, בבקעת הקנאים שבמדבר יהודה, אל מול נופי בראשית מרהיבים. עם ההגעה לכפר וקבלת האוהלים, תערך פעילות יוגה לאור שקיעה. בהמשך תערך בכפר מסיבה עם הרכב מוזיקלי שיכניס את המשתתפים לאווירה.

עם אור ראשון תתבצע השכמה ישר לתוך חגיגה מוזיקלית שתוביל לזינוקי המשתתפים למקצים השונים, שם יהנו מחוויה עוצמתית של השקט המדברי. כשכל הרצים מתנקזים אל נקודת הסיום למרגלות המצדה, ניתן האות להתחלת "רייב" ערד-מצדה. זה הזמן להתענג על נוף עוצר נשימה באחד המקומות היפים בישראל, להתמסר למוסיקה ולמדבר המתעורר במסיבת ריקודים שתחתום את המרוץ המשכר הזה.

אודות מרתון ישראל: חברת מרתון ישראל מובילה כבר למעלה מעשור את פני אירועי הריצה בישראל, עם הפקת אירועי בוטיק ברחבי הארץ עם קונספטים ייחודיים, תכנים מושכי עניין ואוירה קסומה, אשר זוכים להצלחה בקרב קהילת הרצים לאורך השנה. החברה קיבלה הכרה בינלאומית מאיגוד המרתונים העולמי, על אירועים הזוכים לתהודה רבה המשפיעה ישירות גם על תחום התיירות הנכנסת לישראל מכל רחבי העולם. מרתון ישראל משלבת בין עולם הריצה והספורט, התיירות והתרבות ברחבי ישראל. בכל אירוע של מרתון ישראל עומדים ערכים כמו נתינה, פעילות למען הקהילה וסיוע לעמותות ולבעלי צרכים מיוחדים.

לכל המידע

Exit mobile version