Site icon IAS

נפאל תאסור על שימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים בהר אוורסט

בדרך אל פסגת האוורסט. 885 מאות איש כבר ניסו זאת השנה. צילום Depositphotos

טיפוס על ההר אוורסט  הוא לא מה שהיה פעם. מוקדם יותר השנה התייחס מגיש הטלוויזיה הבריטי ג'ון אוליבר אל הצפיפות הקטלנית הקיימת כיום על ראש ההר אוורסט בתוכניתו “Last Week Tonight”. הוא התבדח על הפופולריות הנוכחית של הטרקים ולכך שבנוסף לשלל בעיות אחרות, כל האנשים האלה המטפסים על ההר מביאים איתם הרבה זבל.

במאמץ לצמצם את האשפה שנמצאה זרועה סביב האוורסט, הודיעה נפאל כי תאסור על שימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים בעת הטיפוס להר. האיסור, שיחול החל מינואר 2020, אוסר על עושי הטרקים להביא עמם ועל החנויות למכור בקבוקי שתייה קלה מפלסטיק ופלסטיק לשימוש חד-פעמי בעובי של פחות מ-0.03 מילימטרים. האיסור אינו חל על בקבוקי מים מפלסטיק.

"אנו מתייעצים עם כל הצדדים לגבי מה ניתן לעשות בבקבוקי מים מפלסטיק", אמר ל-CNN גנאש ג'ימייר מעיריית ח'אמבו הסמוכה, "בקרוב נמצא פיתרון לזה".

הממשלה טרם הודיעה מה יהיה עונשו של מי שייתפס עושה שימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים לאזור בעקבות האיסור. גורם מקומי אמר לסוכנות הידיעות AFP כי האמצעי "יסייע לשמור על האזור שלנו, האוורסט וההרים, נקיים לטווח הרחוק".

באזור מבקרים כ-150,000 איש בשנה ומוקדם יותר השנה פונו לפחות 11 טונות של זבל מההר.

מן הצד הפחות משמח, השנה מתו או נעלמו לפחות 11 בני אדם בעת שניסו לטפס על האוורסט, כך על פי ה-BBC. עם זאת, מדובר בשיא של 885 איש שניסו לטפס על ההר בשנת 2019.

מה שהייתה פעם פעילות רק למטפסים מאומנים היטב נפתחה, וכתוצאה מכך מטפסים פחות מנוסים עשו את דרכם במעלה אוורסט בתנאים שלעיתים הופכים קטלניים. השנה הייתה, כאמור, אחת הקטלניות ביותר מאז 2015. כפי שמציין אוליבר, כשאנשים מתים על האוורסט, זה הופך את התנאים למסוכנים עוד יותר עבור המטפסים האחרים, מכיוון שגופם חוסם את השביל היחיד במעלה ההר ובמורדו.

מוקדם יותר החודש המליץ פאנל מייעץ למי שרוצה לעלות על הפסגה להתנסות תחילה בפסגה נמוכה יותר של לפחות 21,000 רגל. הפאנל גם הציע להעלות את מחיר העליה לפסגה מ-11,000 דולר ל-35,000 דולר לפחות.

Exit mobile version