Site icon IAS

נמל התעופה של בודפשט היה מנמלי התעופה הצומחים באירופה ב-2019

נמל התעופה בבודפשט. מהצומחים באירופה. צילום Depositphotos

כשהוא שובר את כל השיאים החודשיים במספר הנוסעים לאורך כל שנת 2019, נמל התעופה של בודפשט זכה שוב לשנת שיא של צמיחה איתנה, כאשר בחודש אחד בלבד לא עלה על מיליון הנוסעים.

שער הכניסה להונגריה טיפל בשנת  2019 ב-16.2 מיליון נוסעים, המהווים גידול של 8.8% בהשוואה לתנועת הנוסעים ב-2018. בכך, נמל התעופה של בודפשט ממשיך להיות אחד מנמלי התעופה הצומחים במהירות הרבה ביותר באירופה והציג גידול יותר מכפול מהגידול הממוצע של האיחוד האירופי העומד על 4%.

נמל התעופה ביסס את עבודתו על כזו עם חברות התעופה היעילות ביותר – 54 חברות תעופה כיום – המפעילות ציוד בר-קיימא לעתיד. חברת התעופה ההונגרית וויז אייר (Wizz Air) רשמה צמיחה חזקה של 9% כשטיפלה בלמעלה מ-5 מיליון נוסעים בבודפשט בשנת 2019. חברות תעופה אחרות הפגינו גם הן צמיחה משמעותית בשוק ההונגרי, בהן LOT Polish Airlines הפולנית שגדלה ב-52% בפעילות, קטאר איירווייס עם גידול של 24.1%, Ryanair עם צמיחה של 18% ו-easyJet עם 8%. בזכות החברות הללו, בודפשט מחוברת כעת ל-156 יעדים ב-53 מדינות, כולל ישראל, כמובן.

לאור הגידול בביקוש בין בודפשט לסין, חלה צמיחה של 18% ב-2019 לעומת השנה שלפניה ובהנהלת נמל התעופה צופים עלייה של יותר מ-50% בקיבולת המושבים כאשר יציע 350,000 מושבים ישירים לחמישה יעדים סיניים – בייג'ינג, צ'נגדו, צ'ונגצ'ינג, שנחאי ושיאן – קיבולת המושבים הגבוהה ביותר בטיסות ישירות לסין באזור מרכז ומזרח אירופה.

מטוס וויז אייר בטקס הסלנה. החברה תגדיל מיוני את התדירותיות השבועיות בנתב"ג. צילום יח"צ

בודפשט וישראל – סיפור אהבה

גם הישראלים הצביעו בטיסות על בודפשט כיעד נבחר: לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), טסו לבודפשט ב-2019 511 אלף נוסעים לעומת 431 אלף ב-2018 – עליה של 18.4%.

חברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר ביססה את עצמה בנתב"ג, כאשר תפסה את המקום השני בשער הכניסה הישראלי אחרי אל על, לאחר שהטיסה בשנה החולפת 1.28 מיליון נוסעים וצמחה בכ-19%. כמו כן נודע כי מה-2 ביוני תגדיל וויז אייר את מספר הטיסות השבועי שלה בין תל אביב לבודפשט מ-14 ל-17.

פרסים מ- Skytrax

ב-12 החודשים האחרונים, לא רק שבר נמל התעופה שיאי נוסעים, אלא גם זכה זו השנה השישית ברציפות בפרס Skytrax וזכה הן בפרסי השיווק האירופיים והן בנתיבים עולמיים. נמל התעופה מתכנן השקעות משמעותיות בתשתיות שלו בכדי לספק יכולות גדולות יותר במהלך חמש השנים הקרובות.

לדברי קם ג'נדו (Kam Jandu), ה Chief Customer Officer – CCO – בנמל התעופה בבודפשט "דרושים מסירות וחזון ולא רק עיר יפה, כדי לפתח קישוריות עם העולם. 2019 הייתה שנה יוצאת דופן נוספת עבור כולם בשדה התעופה בבודפשט, לא רק בגלל צמיחת התנועה שלנו, אלא גם בזכות ההכרה בעבודה ובמאמץ שהשקיעו כולם על מנת להביא אותנו למצב זה. נראה שאנחנו ממשיכים באותו מסע בעשור החדש, כזה שיראה את בודפשט מחבקת את עתיד הקיימות, יוזמות סביבתיות, שיפוץ תשתיות, שביעות רצון הנוסעים וכמובן המשך הצמיחה", סיכם.

Exit mobile version