Site icon IAS

נחתם הסכם לשיתוף פעולה אזורי

מזכר כוונות ראשון מסוגו נחתם בשבוע שעבר (ד' 9.2.17) בין התאחדויות סוכני הנסיעות של שלוש מדינות – ישראל (ITTAA), יוון (FEDHATTA) וקפריסין (ACTA). מטרת ההסכם – הרחבת התיירות הנכנסת לכל מדינה, וקידום התיירות באזור מזרח הים התיכון כיעד-על משותף לתיירות מכל העולם.

המסמך המשותף מתייחס לפיתוח שיתוף פעולה אזורי בין מדינות ובין התאחדויות סוכני נסיעות, תוך שימת דגש על חשיבותה של התיירות לכלכלה ולחברה של כל מדינה. לשם כך, יפעילו ההתאחדויות שת"פ אפקטיבי בין מארגני תיירות וסיטונאים למשרדי נסיעות וסוכנים, בדרך של שיתוף ידע וניסיון מקצועי, כמו גם דעות ומידע דוגמת נתוני דמוגרפיה ומגמות צרכנות – והכל, כמובן, בכפוף לחוק הקובע בכל מדינה ולחוקי האיחוד האירופי. ההתאחדויות יפעלו בשיתוף עם משרדי התיירות הממשלתיים, להסרת חסמים ויצירת מסלולי תיירות יציבים ולהגברת התיירות הנכנסת לכל מדינה.

מנכ"לית ההתאחדות חני סובול אמרה, כי היוזמה החדשנית מהווה המשך ישיר להסכם התיירות ההיסטורי לשיתוף פעולה בין התאחדויות הסוכנים של ישראל ויוון, שנחתם במהלך הכנס השנתי של ההתאחדות בחודש נובמבר האחרון באתונה. אתונה נבחרה כיעד לכנס גם מתוך התפיסה כי התיירות הישראלית הנרחבת ליוון מהווה שער ליצירת מסלול תיירות דו-כיווני בין ישראל ליוון, ו"כבר השנה", אומרת סובול, "יקיימו שתי התאחדויות סוכנים חשובות את הכנס השנתי שלהן בישראל, כתוצאה ישירה מפעילותה האסטרטגית של ההתאחדות להרחבת שיתופי הפעולה בתחום הנסיעות עם מדינות אירופה. אנו גאים בהרחבת היוזמה שבאה לידי ביטוי במזכר ההבנות החדש, ועוד ידנו נטויה".

החתימה החגיגית על ההסכם המשולש התקיימה במסגרת ארוחת ערב ידידותית שערכה התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל לכבודה של שרת התיירות של יוון אלנה קונטורה (Elena Kountoura), כחלק מן היחסים המיוחדים בתחום התיירות בין התאחדויות הסוכנים של ישראל ויוון וכאות הוקרה על פעילותה הנמרצת של השרה לטובת הכנס השנתי של ההתאחדות הישראלית שנערך באתונה בנובמבר 2016.

בארוחה, שנערכה במסעדת ז'אז'ו בר-יין בשרונה, השתתפו שרת התיירות אלנה קונטורה, נשיא התאחדות הסוכנים של יוון ליסנדרוס צילידס, סגנית שגריר יוון בישראל וצוות השגרירות, הנהלת ההתאחדות וחברי הוועד וכן תיירנים ומלונאים מיוון, אשר אירחו את חברי ההתאחדות במהלך הכנס, באתונה ובסלוניקי. המפגש התקיים באווירה פתוחה ולבבית ביותר.

 

Exit mobile version