Site icon IAS

נועז בר ניר מונה למנכ"ל כללית

דירקטוריון כללית בראשותו של אלי אדמוני, קבל את המלצת ועדת האיתור בראשותו, שבה היו חברים השופט בדימוס דוד בר-אופיר וחברת הדירקטוריון הד"ר חניתה צימרין, ובחר בנועז בר ניר למנכ"ל כללית. הוא יחליף בסוף החודש את אלי דפס שפעל בתפקיד במשך כעשור וישמש יו"ר אל על.

בר ניר, בן 53, אשר היה בעבר סמנכ"ל וראש חטיבת הכספים בכללית, חוזר לכללית לאחר ששימש בתפקידי ניהול בכירים במשק, ביניהם מנכ"ל משרד התיירות ומנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, תפקיד שהוא ממלא בימים אלה.

היכרות עמוקה עם הכללית

אלי אדמוני יו"ר דירקטוריון כללית: "אני מברך את נועז עם קבלת המינוי וסמוך ובטוח כי היכרותו העמוקה עם הכללית, ניסיונו הרב בניהול בכיר ועשייתו המגוונת ובעלת הישגים בשנים האחרונות, יביאו להצלחתו בתפקיד ולהצלחת הארגון כולו. אני שוב מודה לאלי דפס המסיים בימים אלה את תפקידו כמנכ"ל, על הובלת הכללית להישגים רבים אשר מיצבו אותה כארגון הבריאות המוביל בישראל".

נועז  בר ניר: "אני מודה לוועדת האיתור ולדירקטוריון על האמון שניתן בי וגאה לחזור למשפחת הכללית שהוא ארגון הבריאות המוביל והחשוב בישראל. ביחד עם אנשי הכללית נמשיך להוביל ולהתמודד בהצלחה עם האתגרים הרבים העומדים בפנינו".

הורדת עלויות מלונאיות

בר ניר משמש בתפקיד מנכ"ל התאחדות המלונות במשך כשנתיים. הוא הובא להתאחדות לאחר שעמד בתפקידו כמנכ"ל משרד התיירות בראש הוועדה להורדת המחירים. במשך השנתיים בתפקידו הנוכחי בהתאחדות המלונות בוצעו כמה הורדות רגולציה, ביניהן: ביטול מדריכי חדר כושר, הפחתת הוצאות אבטחה עקב הקטנת התקנים הנדרשים לאבטחה, מתן אפשרות לעבודת לילה 2 שבועות בחודש במקום שבוע ב-3 שבועות, מתן אפשרות ל-4  שעות נוספות במקום 2, הורדת הפרמטרים לעמידה ביעדי שפכים והפחתת סכומי הקנסות ועצירת הצעת חוק שהיו פוגעות במלונות. כל אלה הן הורדת חשובות, אך לא משמעותיות בהורדת מחירים בבתי המלונות.

כל שאר ההורדות שסוכמו בתוכנית שהוביל שר התיירות יריב לוין, נמצאות, במה שמכונה תהליך יישום פרוצדוראלי, שלא ברור מתי הוא יסתיים. בין ההורדות: רישיון עסק  למלון פעם ב-10 שנים, צמצום חובת מפעיל בריכה, הקטנת חובת המיגון ב-60% וביטול חובת מרחב מוגן קומתי (ממ"קים), צמצום נוסף ברגולציה בשפכים או ביטולה, ביטול ההנחיה למעליות מבוקרות במלונות קיימים, מודל לבחינת ארנונה לפי מחזור/תפוסה, אישור להבאת עובדים פלסטינים והחלטת ממשלה להבאת 1,000 עובדים זרים.

נושאים נוספים שבוצעו, או בתהליך: קביעת מפרט כיבוי אש ארצי מחייב והתניה של דרישות חדשות במתן הודעה של 3 שנים מראש, מפרט אבטחה אחיד ארצי, כימות עלויות הרגולציה, הארכת מועד הנגשת אתרי האינטרנט, התחברות למאגר מידע ממשלתי כדי לפתור בעיית ההוכחה לגבי סטטוס התייר וביטול הצורך בצילום דרכון וגייט פאס.

שינויים בהתאחדות

יציאתו של בר ניר מהתאחדות המלונות, תאפשר לנשיא החדש שלה, אמיר חייק, לאייש את התפקיד באיש שלו, כדי ליישם את תוכניותיו. הוא מצהיר בכל הזדמנות, כי בכוונתו לעצור את החבטות שמקבלים המלונאים ממקבלי ההחלטות בגלל שהם תמיד, לדבריו, מגזר שקט, רגוע ומנומס, ולהפעיל מאבק ללא פשרות כדי לשנות את סוג השיח ולעמוד על הזכויות והצרכים של המלונאים.

הוא גם הכריז כבר על הקמת צוות אסטרטגיה ארוכת טווח להתאחדות, בראשות המלונאי אבי אלה מרשת קיסר, לשעבר נשיא ההתאחדות, הידוע כמי שפעל רבות להכנסת חברות התעופה הלואו קוסט לישראל. לאור זאת הוא מינה את טל טננבאום לדוברת ההתאחדות, כשהכוונה למרכז את כל הפעילות תחת קורת גג אחת,  והקים פורום דור המשך של המלונאים, שיפעל לצד פורום המלונאיות.

עתה נותר לחייק ומועצת ההתאחדות לאתר מנכ"ל חדש שיחליף את בר ניר ואולי לאתר גם יועץ כלכלי במקומו של יוסי קלינגר שסיים את תפקידו.

 

 

 

Exit mobile version