Site icon IAS

מתנדבי JNF מסייעים לעסקי התיירות הקטנים בגליל ובנגב

המתנדבים והמארזים. צילום מיכל שילוח גל-נור

קרן JNF ארה"ב תומכת לאורך שנים בפיתוח הנגב והגליל, באמצעות שלל פרוייקטים ושותפויות, מתוך החזון שצריך לחזק את הקצוות של המדינה. מבין הדברים שמובילים אותם בתמיכה ובפיתוח, נכללים עסקי התיירות הקטנים בגליל ובנגב.

מאז השבעה באוקטובר, הם החליטו שרק לתרום כסף זה כבר פשוט לא מספיק. מתוך כך נולד הרעיון להגיע ולקחת חלק פעיל,hands on  כמו שאומרים באמריקה, ולסייע פיזית לחקלאים ולעסקים הקטנים ולתמוך באופן פעיל בתושבי ישראל בתקופת המלחמה.

למעלה מ-1,500 אמריקאים כבר נרשמו להגיע לארץ ולהתנדב פיזית במהלך החודשים הקרובים, וכבר התחילו להגיע לארץ בקבוצות שמתחלפות מידי שבוע. כל אחד מהם משלם עבור הזכות להתנדב במשך 4 ימים, 2,000 דולר לאדם (או 1,000 דולר לצעירים עד גיל 40). החבילה הזו כוללת לינה, אוכל, הסעות למקומות בהם מתקיימות ההתנדבויות ועוד. לא כולל טיסה.

המתנדבים נשלחים לסייע בנקודות שונות בארץ. חלקם מגיעים למתחם אלכסנדר מוס סקול של JNF בבאר שבע, שם הם אורזים את חבילות השי שיזמה עמותת זמן גליל מערבי, המכילות מגוון מוצרים תוצרת הנגב והגליל, ומחולקות כתרומה בבתי חולים, לחיילים או למפונים. כל ההכנסות מהחבילות מגיעות לעסקים הקטנים, שכבר קיבלו למעלה מ-600,000 ₪ נחוצים ביותר בתקופה הזו. מתנדבים אחרים מגיעים אל מסעדת נור הדרוזית בג'וליס, שממש לאחרונה קיבלה תעודת כשרות, שם מכינים במשותף עם בסמה בעלת המקום אוכל לחיילים.

מיכל שילוח גל-נור, מנכ"לית עמותת זמן גליל מערבי: "אני אסירת תודה על החיבור המדהים שנוצר עם ארגון JNF ארה"ב, ועם ראסל רובינסון, המנכ"ל העומד בראשו. חיבור שרק הולך ומתעצם עם השנים, למרות, ואולי בזכות, התקופות המאתגרות שאנחנו חווים בשנים האחרונות. בקורונה, בשומר החומות, וגם עכשיו. בכל פעם שהייתי מקבלת שיחה מראסל, הייתי בטוחה שהוא מתקשר להקפיא את התרומות, וכל פעם מחדש גיליתי בדיוק את ההפך. רק רוצים לתמוך יותר. לסייע יותר. חיבורים כאלה הם בעיני מסוג הדברים שנותנים לנו תקווה לעתיד טוב יותר. כמו שראסל אמר כשנאם במוצ"ש מעל במת התמיכה במשפחות החטופים – 'אנחנו לא 9 מיליון איש בישראל אלא 15 מיליון איש ברחבי העולם, עוברים ביחד את המלחמה הזו".

Exit mobile version