Site icon IAS

מתכננים לבקר בוונציה ב-2025 ? תערכו לשלם יותר

ונציה מנסה לצמצם את מספר התיירים היומי ותטיל מס של 10 אירו לאדם ליום. צילום Depositphotos

גורמים בעיריית וונציה מסרו לאחרונה כי העיר מתכננת להאריך את מס התיירים לשנה הבאה, תגדיל את מספר הימים שבהם תיירים יצטרכו לשלם עבור ביקור בעיר ותכפיל את התשלום ל-10 אירו למבקרים ברגע האחרון.

לדברי העירייה המס נועד לסייע לעיר ולאזרחיה להילחם בתיירות יתר ולהימנע מזרם עצום של מבקרים במהלך חגים וסופי שבוע. תשלום המס הושק בתחילת השנה כפיילוט לזמן מוגבל ותיירים הלנים במרכז ההיסטורי פטורים מהתשלום שכן הם כבר משלמים מס תיירות.

המס החדש יחול מדי שישי עד ראשון ובחגים מה-18 באפריל עד ה-27 ביולי, למשך 54 ימים בסך הכל. זה כמעט כפול ממספר הימים שהוחל השנה. תיירים שלא יבצעו הזמנות עד ארבעה ימים מראש ישלמו 10 אירו במקום 5 אירו הרגיל. המס יהיה בתוקף בשעות השיא, בין השעות 8:30-16:00.

הפטור ניתן לתושבים, למבקרים ילידי המקום, לסטודנטים ולעובדים, וכן לתיירים שיש להם הזמנת מלון. כל מי שיימצא ללא התיעוד הנדרש, צפוי לקנסות שינועו בין 50 ל-300 אירו, בתוספת דמי הכניסה המקסימליים המותרים בחוק, שנקבעו על 10 אירו.

התשלום אינו נדרש עבור כל מי ששוהה באזורי היבשת מרגרה ומסטרה. האיים של ונציה, כולל מוראנו לייצור זכוכית, נמצאים גם הם מחוץ לתוכנית הפיילוט.

אונסק"ו תכננה לא לכלול את העיר ברשימת אתרי מורשת עולמית בסכנת הכחדה בספטמבר האחרון, הכתמה שממנה נמנעה וונציה באופן דומה שנתיים קודם לכן עם האיסור על אוניות הקרוזים לעבור דרך אגן סן מרקו ותעלת ג'ודקה. אוניות הקרוזים הביאו 1.6 מיליון מבקרים לוונציה ב-2019. מבקרים רשומים שבילו את הלילה בשנה שעברה מנו 4.6 מיליון, לפי נתוני העירייה, ירידה של 16% מהשיאים שלפני המגפה.

Exit mobile version