Site icon IAS

מתאים לנו: הדולר והיורו מוזלים לקראת חופשת הקיץ הקרבה

כרתים. מלון הדגל CRETA MARIS התחדש בפארק מים גדול. Depositphotos

חודש יוני מסמן מסורתית את תחילת עונת התיירות לקיץ. מדי שנה חל גידול עקבי של כ-10% במספר הנוסעים הישראליים לחופשת הקיץ השנתית שלהם והצפי הוא כי בקיץ השנה יעברו בנתב"ג 5.5 מיליון נוסעים (ישראלים וזרים, יוצאים ונכנסים). לקדחת הנסיעות שהישראלים לוקים בה ממילא, נוספה בחודשים האחרונים גם התחזקות השקל מול הדולר והיורו.

לדברי דנה לביא, מנכ"לית הדקה ה-90, "מטבע הדברים ענף התיירות מושפע משערי הדולר והיורו. אנו חווים ירידה בערכו של הדולר מתחילת השנה ועליה בערכו של השקל. מבחינת הנופשים הישראלים, העיתוי הוא טוב, על רקע הקירבה לחופשת הקיץ ושיא עונת התיירות. השפעת הדולר באה לידי ביטוי במחירי הטיסות – הנקובים בדולרים – במחירי המלונות, השכרת הרכב ורוב חבילות הנופש. יחד עם זאת, פסיכולוגית, הצרכן הישראלי פחות מודע או מתייחס לשינויים אלו בשערי המטבע. ההיצע הגבוה, המגוון הקיים והגידול בכמות טיסות הלואו-קוסט שהובילו למחירים זולים מבעבר, הם אלו שגורמים להסטה מתיירות הפנים ולהעדפה לחופשות בחו"ל ולגידול משמעותי בכמות היוצאים לחו"ל".

אורן כהן מגורי, מנהל השיווק והמכירות בחברת השטיח המעופף, מציין כי צניחת הדולר והיורו שהתחילה לפני כחודשיים, הביאה בזמנו להוזלה משמעותית בחופשות הפסח של הישראלים. "מכיוון ששערי המטבעות האלו חוו ירידה נוספת בשבוע האחרון שהביאה את היורו מתחת ל-4 שקלים – כדאי לנצל את ההזדמנות המצויינת שנוצרה ולהזמין כבר עכשיו חופשה לקיץ ולחגים".

לדבריו, מחירי החופשות לצרכן אמנם נשארו כמעט אותו הדבר בדולרים, אך לאור העובדה שהצרכן הישראלי משלם בסופו של דבר בשקלים, המחיר שהישראלים ישלמו ירד משמעותית. "בנוסף, גם התשלום על אטרקציות, שופינג ואוכל מקומי ייצא זול יותר, כי התשלום עליו הוא בדולרים/יורו"

בשטיח המעופף מציעים לדוגמה חבילות לקיץ ביוון: ביולי 4 לילות ב- GOUVES PARK  מלון 4 כוכבים הכל כלול בכרתים ב-599 דולר לאדם בהרכב של זוג או 529 דולר לאדם בהרכב משפחתי של זוג פלוס שני ילדים; בפרוטארס –  ב-4 ביולי, 3 לילות ב-TSOKKOS  PROTARAS  BEACH HOTEL מלון 4 כוכבים הכל כלול – 549-439 דולר בהתאמה; חלקידיקי – 7 ביולי, 4 לילות ב-MIRRAGIO THEMAL SPA מלון 5 כוכבים על בסיס חצי פנסיון – 899-749 דולר בהתאמה ובאי סנטוריני ב-3.7 5 לילות במלון COSTA GRAND 5 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר – 999-949 דולר לאדם בהרכב של זוג/משפחתי.

אקווה וורלד בודפשט, פארק מים משפחתי בבירת הונגריה. צילום AQUAWORLD RESORT BUDAPEST

אילן שלו, מנהל שיווק של קווי חופשה מוסיף כי "ההיצע הגדול של טיסות למגוון יעדים חדשים לצד יעדים קלאסיים המוכרים לתייר הישראלי, בשילוב שערי המטבעות הנמוכים, מאפשרים לישראלים לממש במחיר אטרקטיבי את חופשת הקיץ ולהישאר במסגרת התקציב הנתון שלהם".

חברת קווי חופשה נערכת לקיץ, מתגברת את מספר הטיסות הישירות אותן היא מציעה ופותחת סדרות ליעדי קיץ מסורתיים המושכים אליהם מדי עונה רבבות ישראלים. מתחילת חודש יוני תושקנה הטיסות לאמסטרדם – טיסות בימים ראשון וחמישי, בורגס וקוס – טיסות יומיות, בוקרשט, רומא ופראג – טיסות בימים ראשון וחמישי.

יעדים אלו מצטרפים ליעדים הפעילים כבר בחברה דוגמת ברצלונה, כרתים, רודוס ואנטליה. בתחילת יולי תצא חברת קווי חופשה בהשקות יעדים נוספים ובהם ליובליאנה, ורונה, ברלין, סלוניקי ומיקונוס.

גם בתי המלון ביעדים אלו נערכו לקראת עונת השיא: לדוגמה: מלון הדגל בכרתים CRETA MARIS התחדש בפארק מים גדול הכולל מתקנים לכל הגילאים; מלון AQUA PALACE בפראג מציע פארק מים ענק; מלון AQUAWORLD RESORT BUDAPEST החדש בבודפשט מזמן חווית חופשה משפחתית בסדר גודל שעוד לא הכרנו ורשת מלונות KIPRIOTIS באי היווני קוס מעניקה חווית נופש משפחתית של הכל כלול עם שני פארקי מים מהגדולים באיים, שזיכו אותה במקום השביעי באירופה מבחינת דירוג המלונות משפחתיים.

Exit mobile version