Site icon IAS

משרד התיירות: נשבר שיא כל הזמנים בכניסות תיירים לישראל

הכנסיה היוונית אורתודוקסית בכפר נחום, לחופה הצפוני של הכנרת. צילום איתמר גרינברג למשרד התיירות

לפי נתוני משרד התיירות, נשבר היום (ו') שיא כל הזמנים בכניסות תיירים לישראל, שנרשם בסוף 2017 ועמד על 3.6 מיליון. נתון זה מצטרף לשיא שנרשם באוקטובר, שהיה החודש הטוב ביותר בתיירות בכל הזמנים, עם קרוב לחצי מיליון תיירים שביקרו בישראל.

שר התיירות יריב לוין, אומר כי הנתונים המצוינים האלה נרשמים חודש אחר חודש והם תוצאה ישירה של פעולות השיווק החדשניות במשרד התיירות. כעת מצפים במשרד להגיע עד סוף השנה ליותר מ-4 מיליון תיירים. הקפיצה של עשרות אחוזים בשנתיים האחרונות מציבה את ישראל בין המדינות הצומחות ביותר בעולם בתיירות.

בסך הכל, מתחילת השנה תרמה תעשיית התיירות יותר מ-18 מיליארד שקל.

בשבוע הבא – כנס המשקיעים במלונאות

בימים שני ושלישי הקרובים, ה-19-20 בנובמבר, מקיים משרד התיירות בשיתוף עם Hospitality Questex את הכנס הראשון בישראל להשקעות במלונאות (IHIS), במלון הילטון, תל אביב.

בין המשתתפים הבולטים מ-12 מדינות – ניל ג'קובס, מנכ"ל הרשת הבינלאומית Six Senses (שלה מלון בירדן, אך לא בישראל), ונאבניט באלי, יו"ר רשת ההוסטלים הגרמנית Meinineger. כמו כן אישרו הגעתם נציגים בכירים מרשתות בינלאומיות כמו מאריוט, הילטון, אקור, ווינדהאם, רדיסון, ועוד. בכנס ישתתפו גם בכירי תעשיית המלונאות הישראלית.

מלון אוריינט של רשת ישרוטל בירושלים. יוצג לאורחי הכנס. צילום יח"צ

הכנס משמש כפלטפורמה למפגש בין משקיעים בינלאומיים ורשתות גדולות לבין בעלי נכסים ויזמים ישראלים. המשתתפים יקבלו כלים ונתונים רלוונטיים להשקעות בישראל וכן יתאפשר להם לבחון לעומק הזדמנויות להשקעה ולפיתוח המלונאות בישראל. מטרת הכנס היא לחשוף במשך יומיים אינטנסיביים את המשקיעים מחו"ל להזדמנויות בשוק הישראלי. הכנס, שיתקיים באנגלית, כולל פאנלים ותוכן שיועבר על ידי מומחים בינלאומיים להשקעות במלונאות. מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, ילווה את אורחי הכנס בסיור בבתי מלון בירושלים ובתל אביב, ובין היתר באוריינט של רשת ישרוטל בירושלים ובסטאי של רשת אורכידאה, ויציג את ההטבות ואת האתגרים שבהקמה ובהסבה של מלונות בארץ.

לא מכבר פרסם משרד התיירות מכרז נוסף להקמת מלון – בנוסף למכרזים בבת ים וב"קסם המדבר" בפארק ספיר – הפעם ביישוב רכסים בעמק זבולון. מדובר במכרז ללא מחיר מינימום למגרש אחד בגודל של כ-8.5 דונם עם 15,800 מ"ר זכויות בנייה. מועד אחרון להגשה – 29 בחודש.

Exit mobile version