משרד התיירות משתתף ביריד התיירות הבינלאומי, המקצועי – (WTM (World Travel Market שיפתח בלונדון מחר 2.11.15 ויימשך 4 ימים. ביריד צפויים לבקר כ-50,000 אנשי מקצוע מתעשיית התיירות העולמית, וביניהם סיטונאים, סוכנים, תיירנים ונציגי חברות תעופה מ-186 מדינות. מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, ייפגש ביריד עם נציגים בכירים של חברות תעופה כדי לקדם פתיחת קווים חדשים לישראל, ועם מארגני תיירות מרכזיים בקשר להסכמי שיווק. כמו כן יקיים המנכ"ל פגישות לקידום כנסים בינלאומיים בישראל ועם אתרי הטבות בצרכנות, ליצירת שיתופי פעולה עם המשרד. המנכ"ל יתראיין לכלי תקשורת זרים ובין היתר ל-Eurosport לקידום תיירות הספורט ותיירות אתגרית לישראל. אחת האטרקציות בביתן תהיה הדגמת בישול ישראלי על ידי השף של המסעדה הירושלמית הידועה "מחניודה" – יוסי אלעד.
משרד התיירות משתתף ביריד מזה כשלושים שנה. גודל הביתן הישראלי, הממוקם באולם אירופה, הוא כ-400 מ"ר. הביתן מעוצב וממותג באופן בולט והוא מאגד חברות וגופי תיירות ישראלים ביניהם מלונות, סוכני נסיעות, חברות תעופה ונציגי עמותות תיירות ועוד. בביתן הישראלי יציגו גם 20 גורמים מסחריים – סוכני נסיעות ומלונאים, וכן 5 עמותות אזוריות: ירושלים, תל אביב, חיפה, גליל ואילת. המבקרים ביריד צפויים להיחשף ליותר מ-4,000 מציגים מהעולם.
רקע: בריטניה היא מדינת המקור הרביעית במספר התיירים המגיעים ממנה לישראל, אחרי ארה"ב, רוסיה, צרפת וגרמניה. מתחילת השנה (ינואר-יוני 2015) הגיעו לישראל כ-86,524 תיירים מבריטניה. מנתוני סקר תיירות נכנסת לחציון הראשון של שנת 2015 של משרד התיירות, עולה כי התייר הבריטי הממוצע מוציא במהלך שהותו בארץ 1,321 דולר, וזאת לאורך שהות ממוצעת של 8.5 לילות. 70% מהתיירים שנכנסו לישראל מבריטניה ב-2015 הגיעו לביקור חוזר, והיתר הגיעו לישראל בפעם הראשונה. אתרי הביקור הפופולריים בקרב התיירים מבריטניה הם: הרובע היהודי והכותל המערבי (כ-47% מהתיירים ביקרו בהם), כנסיית הקבר (35% מהתיירים), יפו העתיקה (34%), נמל תל-אביב (23%), גן הקבר (18%) ובהמשך, בסדר יורד, גם כפר נחום, מגדל דוד, יד ושם קומראן ובית שאן. 38% מהתיירים האנגלים הם נוצרים (קתולים ופרוטסטנטים בעיקר) ו-40% הם יהודים.