Site icon IAS

משרד התיירות הציג בוועדת הכלכלה את תוכנית העבודה לשנת 2023

בהצגת התוכנית בוועדת הכלכלה בכנסת. צילום דוברות כנסת, דני שם טוב

שר התיירות חיים כץ: "אנחנו צריכים להחליט האם ישראל רוצה תיירים. אם כן, אז צריך לשפר את הליך קבלת הוויזות ולקצר תהליכים בירוקרטיים. מקשים על תיירים בכניסה, לוקח חודש לקבל ויזה מהודו".

משרד התיירות בראשות שר התיירות, חיים כץ, הציג אתמול (ב') לחברי ועדת הכלכלה בכנסת, את תוכנית העבודה של המשרד לשנת 2023. מטרת העל של המשרד הינה הגדלת התרומה הכלכלית והחברתית של תעשיית התיירות למדינה, תוך הגדלת תנועת התיירות וההכנסות ממנה, פיתוח מוצרים מגוונים והגדלת התחרות, שיפור שביעות רצון התיירים, קידום וחיזוק מרכיבי השירות וההון האנושי ופיתוח תשתיות. המשרד יבסס את פעולותיו על שדרוג מערך המחקרים והסקרים שנערכים בארץ ובחו״ל.

בתחום השיווק: בהנחיית שר התיירות חיים כץ, המשרד יגבש תוכנית לפריצה למדינות ולקהלי יעד חדשים, בדגש על אסיה, וישכלל את הקמפיינים הפרסומיים, תוך מדידת אפקטיביות ומחקר עומק מלווה לפעולותיו.

בשיפור חווית התיירים בישראל: המשרד ישים דגש על מעברי הגבול, היחס לתיירים והתמורה לכסף.

הסרת חסמים: המשרד יפעל להסיר חסמים בתהליכי תכנון הקמת מתקני לינה ברחבי הארץ, בהמשך ליעד של הגדלת ההיצע, ובהמשך לכך – הגדלת התחרות.

שידרוג ההכשרות המקצועיות: המשרד ישדרג את ההכשרות המקצועיות של עובדי התעשייה ויסייע בתגבור כוח אדם לטיפול במחסור בתעשייה.

תמיכה ליזמים: המשרד יעניק תמיכה בשיעור של עד 20 אחוז מגובה ההשקעה, ליזמים שיקימו בתי מלון בישראל ויפעל לעידוד השקעות זרות.

שר התיירות, חיים כץ: "אנחנו צריכים להחליט האם ישראל רוצה תיירים. אם כן, אז צריך לשפר את הליך קבלת הוויזות ולקצר תהליכים בירוקרטיים. מקשים על תיירים בכניסה, לוקח חודש לקבל ויזה מהודו".

נתוני כניסות תיירים

במחצית הראשונה של השנה נכנסו לישראל 1.97 מיליון תיירים, שהוציאו בישראל כ-11.7 מיליארד ש"ח.

בחודש יוני 2023 נרשמו 322.9 אלף כניסות תיירים לעומת 244.5 אלף ביוני 2022 ו-365.1 אלף ביוני 2019. מדובר בעלייה של כ-32% ביחס ליוני אשתקד ובירידה של כ-12% ביחס ליוני 2019.

על בסיס קצב הכניסות עד כה, ניתן לאמוד את מספר כניסות התיירים לכל שנת 2023. בשלב זה, האומדן המתעדכן מדי חודש, בהתאם למספר הכניסות, הוא 3.9 מיליון.

Exit mobile version