Site icon IAS

משרד הבריאות יכשיר שלוש מעבדות נוספות לאיתור נגיף הקורונה

המעבדה המרכזית של משרד הבריאות בבית החולים שיבא. צילום באדיבות משרד הבריאות

משרד הבריאות עדכן היום כי עד כה נבדקו בישראל כ-140 מטופלים שעלה חשד שנדבקו בנגיף הקורונה. כל התשובות שהתקבלו שליליות ולא אובחן בישראל נכון לרגע זה חולה עם נגיף הקורונה. יחד עם זאת, הנחת העבודה במשרד היא שנגיף הקורונה יגיע לישראל והמערכת ממשיכה להיערך סביב תרחיש זה.

לשם כך, משרד הבריאות הגדיל את קיבולת מספר הבדיקות במעבדה המרכזית בתל השומר, וכן יכשיר בימים קרובים שלוש מעבדות נוספות לבדיקות ואימות נגיף הקורונה: בבתי החולים סורוקה, הדסה ובבית החולים רמב"ם.

למענה לשאלות הציבור ישנו מוקד קול הבריאות בטלפון 5400*. משרד הבריאות מדגיש וחוזר לגבי תופעה של חדשות כוזבות ("פייק ניוז") שמופצות ברשתות החברתיות וגורמות להטעיה מכוונות. המשרד פנה למשטרת ישראל לבדיקת המקרים. הודעות רשמיות ועדכונים אפשר לקבל רק דרך הגורמים המוסמכים לכך במשרד הבריאות.

ואלו לדברי מנכ"ל המועצה לצרכנות, עופר מרום: "אנו מקבלים במועצה לצרכנות עשרות פניות מצרכנים המבקשים לבטל את הטיסות או הטיולים שאליהם נרשמו. גם החברות עצמן – חברות התעופה ומארגני הטיולים – צריכים לדעת שגם הם אחראיים על בריאות הציבור. מי שלא רכש את הביטוח לביטול נסיעה מסיבה כלשהי, אם הוא נמצא בתוך ה-14 יום שבהם ניתן לבטל את הנסיעה ולשלם דמי ביטול של עד 100 ש"ח – מצויין. אם זהו אזרח ותיק שעשה עסקת מכר מרחוק – יש לו ארבעה חודשים לביטול העסקה ובלבד שאנחנו בתוך שבעה ימים לפני הטיסה".

Exit mobile version