Site icon IAS

משרד הבריאות: בידוד בית לשבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו

בידוד של 7 ימים בבית . צילום Depositphotos

משרד הבריאות פרסם אחר הצהרים הודעה לציבור לפיה "לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר בראשות שר הבריאות יעקב ליצמן וצוות המומחים במשרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה, הוחלט כי מעתה בידוד הבית יחול גם על השבים מהיעדים הבאים:

  1. תאילנד
  2. הונג קונג
  3. סינגפור
  4. מקאו

"מי ששב ממדינות אלה החל מהיום (א'), יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה – לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה)."

לפי ההודעה, במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה. גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת המטופל. בכל מקרה לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

הנחייה זאת ניתנת בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה במדינות נוספות מעבר לסין וכדי למנוע ככל שניתן התפשטותה בישראל.

סינגפור. החוזרים ממנה חייבים בבידוד בית. צילום Depositphotos

פספורטכארד מוציאה מטוס להחזרת הישראלים הלכודים ב"ספינת הקורונה"

ואילו חברת ביטוחי הנסיעות לחו"ל PassportCard מעדכנת הערב (א') כי חכרה מטוס בשיתוף חברות הביטוח מגדל וכלל על מנת להשיב ארצה את הישראלים הלכודים מזה כשבועיים על אוניית הקרוז "דיימונד פרינסס" העוגנת אל מול חופי יפן. המטוס נמצא בטורקיה, ערוך מבצעית וממתין למשימה. המטוס יצא לדרכו לאחר אישור כלל הגורמים הממונים בממשלת ישראל. אל המטוס יעלו כלל הישראלים שלא אובחו כנשאי נגיף הקורונה ובהתאם להנחיית משרד החוץ ומשרד הבריאות. על פי ההערכות, המטוס צפוי לצאת ליפן כבר ביום שלישי הקרוב.

יואל אמיר, מנכ"ל PassportCard: "החל מקבלת ההודעה, אנחנו פועלים בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לסייע ככל האפשר ולהשיב ארצה את הישראלים, נוסעי האונייה הנמצאים תחת הסגר. החברה פעלה בימים החולפים בשיתוף משרד החוץ ומשרד הבריאות על מנת להשיב ארצה את הנוסעים הישראלים. נוציא את המטוס לדרכו במהירות האפשרית, בהתאם להנחיות הגורמים הממונים ובשאיפה שהנוסעים יבלו כבר את השבת הקרובה בישראל".

הסוכנים מוותרים על דמי ביטול

לאחר שחברת ישראייר הודיעה הבוקר כי היא מוותרת על דמי ביטול למי שיעשו הזמנות לחופשה בחודשים הקרובים, הצטרפו למהלך גם קשרי תעופה והשטיח המעופף, שהודיעה כי צרכנים המבצעים הזמנות החל מהיום 16.2.2020 לכל יעדי השטיח המעופף בחו"ל יוכלו לבטל את ההזמנה עד 14 ימי עסקים לפני מועד היציאה לחופשה ללא דמי ביטול.

הוויתור על דמי ביטול תקף להזמנות חדשות בלבד החל מהיום 16.2.2020 ועד לתאריך ה-26.02.2020 כולל, ומתייחס ליציאות עד סוף אוקטובר 2020.

Exit mobile version