Site icon IAS

מרתון טבריה יוצא לדרך

כ- 3,500 רצים, בני משפחה ומלווים ישתתפו במרתון טבריה Winner הבינלאומי ה-40, אשר יוזנק  ביום שישי הקרוב (6.1) ב- 7:30 בבוקר. חלק ניכר מהרצים ומלוויהם מתארח בבתי המלון בעיר במהלך כל סוף השבוע הנוכחי.

עיריית טבריה, מלונאי העיר והחברה המארגנת ('מרתון ישראל'), מצפים לכ- 7,500 לינות בבתי המלון של רצי המרתון, בני משפחה ומלווים, אשר מגיעים לרוב בחמישי ועוזבים בשבת. לפי המלונאים, המחיר הממוצע ללינה בבתי המלון בעיר יעמוד על  כ- 400 ₪, ומכאן, שמדובר בהוצאות כוללות של אורחי המרתון מהארץ ומחו"ל על לינה בעיר של כ- 6 מיליון ₪. לכך יש להוסיף עוד הוצאות כלליות על מסעדות, בתי קפה, קניות בעיר, היסעים ואטרקציות, בהיקף של כ- 3 מיליון ₪ נוספים. סה"כ ההכנסה התיירותית הצפויה לטבריה בסוף השבוע הקרוב בעקבות המרתון תעמוד על לפחות 9 מיליון ₪". 

אומר ראש העיר טבריה, יוסי בן דוד: "זהו האירוע החשוב והמרכזי של העיר טבריה ואזור הגליל בהיבט התיירותי, השיווקי והספורטיבי. בגלל ריבוי התקלות במרתון אשתקד, היו מי שיעצו לי לדחות את קיום המרתון, אבל התעקשנו לקיים את המרתון  ה- 40 ברציפות, מתוך אמונה ונחישות שמדובר במסורת ספורטיבית מפוארת ומוצלחת. תראו לי עוד עיר בפריפריה, שמקיימת אירוע בסדר גודל שכזה, כבר 40 שנה ברציפות!".

לדברי לימור פורטל, מנכ"לית התאחדות המלונות בטבריה: "בטבריה 32 מלונות ומלוניות וכ- 4,300 חדרים. אנחנו בעצם מוקד התיירות השלישי בגודלו בתיירות נכנסת לישראל, הגדול בצפון הארץ ושני בחשיבותו עבור התיירות הצליינית. המרתון ואירועים משמעותיים אחרים בעיר (כמו: צליחת הכנרת, טריאתלון, סובב כנרת באופניים ומגוון אירועי ספורט ותרבות נוספים), חשובים לנו כדי לחשוף את יופייה של העיר ואת ייחודה לתיירות הפנים ולתיירות הנכנסת. בניתוחים, שערכנו לאחרונה, גילינו כי מעל 60% מהתיירים המבקרים בעיר, נשארים ללון בה למשך 2.6 לילות בממוצע.          

מספר המועסקים הישיר אצלנו בבתי המלון בעיר עומד על  כ- 3,000 עובדים, ולמעשה, אנחנו המעסיק הגדול והעיקרי בעיר ובסביבתה. המועסקים אצלנו הם תושבי טבריה, הגליל והגולן, וללא הבדלי דת". פורטל מוסיפה: "בחודש נובמבר לנו בטבריה 175 אלף ישראלים, 4%+ עליה לעומת נובמבר 2015. אנו תקווה שהעליות תמשכנה גם בחודשים הבאים". אירועי סיום ריצת המרתון ייערכו במתחם של מלון חוף גיא.

כללי

מרתון Winner טבריה הבינלאומי ידוע בעולם גם כ-Sea of Galilee Marathon .

מסלול הריצה המלא באורך 42,195 מטר, יתחיל בטבריה, ברחוב הגליל, יפנה דרומה לצמח, יקיף באופן חלקי את הכנרת, ימשיך צפונה עד עין גב, וחזור, בכיוון ההפוך, באותה דרך עד לטבריה.

השנה חוגג המרתון 40 שנה! מדובר במרוץ המרתון הוותיק בישראל, ואף אחד הוותיקים בעולם כולו. קשה להאמין, אבל כשנערך מרתון טבריה הראשון, עוד לא נולדו המרתונים המפורסמים של לונדון וברלין, וגם מרתון ניו יורק היה בחיתוליו. מרתון טבריה גם נחשב גם לאחד המהירים בעולם, בזכות תוצאה של 2:07:30, שהשיג הרץ הצרפתי: פטריק טאמבווה בשנת 2012.

את המרתון מארגנת חברת 'מרתון ישראל', בשיתוף עיריית טבריה, איגוד האתלטיקה, טוטו ווינר ומשרדי התיירות והספורט.

להרשמה ומידע נוסף באתר מרתון טבריה Winner הבינלאומי 2017 וגם בפייסבוק 
 

Exit mobile version