Site icon IAS

מרכז מבקרים חדש נפתח בשמורת שימור המדבר של דובאי

במרכז המבקרים החדש בשמורת שימור המדבר של דובאי. צילום יח"צ אמירייטס

בציון יום בעלי החיים הבינלאומי, היום, 4 באוקטובר 2023, המבקרים בשמורת שימור המדבר של דובאי (DDCR ;Dubai Desert Conservation Reserve) יוכלו מעתה ליהנות במרכז המבקרים החדש, מהיכרות סוחפת עם החי והצומח באיחוד האמירויות, ללמוד על השמורה, על עבודתה לשימור המערכת האקולוגית, ומשלל חוויות. כך הודיעו היום חברת התעופה אמירייטס (Emirates) ושמורת שימור המדבר של דובאי (DDCR).

בית הגידול מאפשר להתרשם ממגוון עצום ומרשים של צמחים וחיות מקומיים, והוא כיום ביתם של יותר מ-560 מינים שונים של צמחים ועצים, ציפורים, יונקים, זוחלים ופרוקי רגליים, למעלה מ-200% יותר מינים מ-150 המינים המקומיים המקוריים ששגשגו באזור לפני מאמצי שמורת השימור, מהם יכולים להנות ולהתרשם מבקרים מכל הגילאים המגיעים לשמורה. זאת תודות לאסטרטגיות הניהול היעילות בהן סייעו לקדם את התהליכים הטבעיים המובילים להפרייה מחדש ולשיקום של בית הגידול המדברי, מה שהוביל לשגשוגו כעת.

במרכז המבקרים החדש בשמורת שימור המדבר של דובאי. צילום יח"צ אמירייטס

מאז הקמת השמורה בשנת 2002, קבוצת אמירייטס תמכה בה על ידי הפעלתה וניהול מתקניה העצומים מטעם ממשלת דובאי. אמירייטס השקיעה יותר מ-28 מיליון דירהם בשמורה, כדי לממן ולתמוך בשימור הנוף המדברי הטבעי, החי והצומח שבה, ומהפירות יוכלו כעת להנות התיירים והמבקרים המגיעים למקום, שהתרחב ומספק כעת יותר מידע, שירותים וחוויות מתמיד.

עלי מובארק אל סורי, סגן נשיא בכיר בקבוצת אמירייטס האמון על מתקנים, ניהול פרויקטים, רכש ואספקה, אמר: "אנו שמחים לשפר את החוויה של המבקרים ולעזור לקדם את המודעות לשימור בתי הגידול הטבעיים ולפעילות השמורה. עם בוא עונת החורף העמוסה, אנו מצפים לקבל את פני האורחים במרכז המבקרים ולטפח את אהבתם והערכתם לחיות הבר ולטבע של דובאי".

במרכז המבקרים החדש בשמורת שימור המדבר של דובאי. צילום יח"צ אמירייטס

חמישה מוקדים במרכז המבקרים

מרכז המבקרים החדש מציג תוכן שאצרו בקפידה מומחי השימור של השמורה בחמישה מוקדים שונים:

*אולם קבלת הפנים: חלל פתוח ומזמין המקבל את פני המבקרים אל תוך המרכז, שם צילום קיר ותקרה מסיבי ומרשים מציג את הראם הערבי בסביבתו הטבעית. דוכן אינטראקטיבי המוצג במקום מאפשר למבקרים לחקור את מפת השמורה ולגלות את מקומן של חיות הבר המקומיות והאהובות, כמו השועל הערבי.

*היכל התרבות: מציג את אבני הדרך המרכזיות של מרכז השימור מהקמתו כמוסד חלוצי באיחוד האמירויות, ועד למעמדו הנוכחי כמודל מוצלח לשימור של בתי גידול, ועידוד תיירות, חינוך ומחקר. ההיכל גם מציג אלמנטים תרבותיים הקשורים לטבע המדברי של איחוד האמירויות, כמו למשל בזים, חקלאות תמרים וגידול גמלים.

*מופע אור-קולי: "מיני קולנוע" שבו המבקרים יכולים לצפות בסרט עלילתי קצר, מרשים ומופק להפליא המספק סקירה כללית על השמורה, על פעילותה, הזנים השונים והיופי הטבעי הנרחב שבה.

*אולם בתי הגידול: כדי להפריך את התפיסה המוטעית שמדבריות הן שוממות, אולם בתי הגידול מציג את החי והצומח המקומיים והמגוונים של השמורה בדרכים חדשניות וחוויתיות, באמצעות מודלים נאמנים למציאות המודפסים בתלת-ממד, תצוגות תלת-מימדיות, עמדות אינטראקטיביות ולחצנים המנגנים את הקולות של מיני ציפורים שונים המצויים באמירויות. חובבי הטבע הנלהבים יוכלו למצוא שם גם כמה מינים חיים, מה שרק מוסיף עוד חיים ותחושה של אותנטיות באולם.

*האולם הלילי: מספק נקודת מבט חדשה ורעננה על חיי הלילה בדובאי, עם תצוגת כיפה המשתמשת בטכנולוגיה חדשנית כדי להציג את חיות הבר הליליות המקומיות וללמוד עליהן.

במרכז המבקרים החדש בשמורת שימור המדבר של דובאי. צילום יח"צ אמירייטס

חמשת המוקדים מצטרפים לשלל האטרקציות שכבר קיימות בשמורה, בהן קמפינג, ספארי לילה, כדור פורח, גלישה על חול, טיול גמלים, צפרות, רכיבה על סוסים, קשתות, ואפשרויות שונות לארוחות.

כדי לאפשר למבקרים לחקור בעצמם את התערוכות, העתקים בגודל טבעי של הארנבת הערבית, מוצבים ברחבי המרכז ומספקים הסברים קוליים מוקלטים מראש, וטביעות פרסה של ראמים על הקרקע מדריכות את המבקרים במסעם מאולם אחד למשנהו. לאחר סיור באולמות, המבקרים יוכלו לתור בטבע בחיפוש חוויתי אחר חיות הבר, או להנות מהנופים הפתוחים היפהפיים של המדבר מנקודת התצפית.

תחילה, מרכז המבקרים יתמקד בפעילות קבוצות של בתי ספר ומבקרים, המגיעים כחלק מחוויות ספארי, שהוזמנו דרך אחד מהספקים המאושרים של השמורה. מבקרים יוכלו ליהנות גם הם מהתערוכות במרכז, תמורת דמי כניסה סמליים של 35 AED למבוגרים ו -25 AED לילדים.

אודות שמורת השימור DDCR

השמורה, שקמה ממחויבותה של ממשלת דובאי לשימור בית הגידול המדברי והמגוון הביולוגי הייחודי של איחוד האמירות, היא הפארק הלאומי הראשון של איחוד האמירויות, המשתרע על שטח של 225 קמ"ר המהווה כ-5% מכלל השטח היבשתי של דובאי. היא פועלת תחת פיקוחה של מועצת השימור של דובאי (DCB), שבראשה עומד הוד מעלתו, שייח אחמד בן סעיד אל מכתום. מאז הקמתה של השמורה, היא נחלה הצלחה אדירה בהגדלת אוכלוסיית צבי החול, הצבאים הערביים והראם הערבי, מ-230 פריטים תחילה ליותר מ-1,300 כיום. 171 ראמים ערביים נוספים הועברו לאזורים מוגנים שונים באיחוד האמירויות. כמו כן, בין הישגיה של השמורה ניתן למנות את הכנסתם מחדש של 2,800 עופות מסוג חוברה, המשוטטות בחופשיות בשמורה, לצד יותר מ-31,000 עצים מזנים מקומיים, בהם עץ הגאף.

למידע נוסף בקרו באתר: www.ddcr.org

Exit mobile version