Site icon IAS

מרוץ הבוז'ולה: נכנס יין יצא ספורט

ארוע ההשקה של חצי מרתון הבוז'ולה ביקב ברקן, עם האורחים מצרפת ושחקנים מחופשים. צילום שוש להב

בנוכחות כ-200 אורחים ובהם נשיא מרוץ הבוז'ולה אלן ביואי (Alain Bouhy) , מנכ"ל מרתון ישראל, עופר פדן, מומחה לספורט מהשגרירות הצרפתית מרסיאל גרא, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי , ראשת מועצת גזר, רותם ידלין, יו"ר יקבי ברקן, אמיר בורנשטיין ובעלי יקבים נוספים, התקיים אתמול (ו') אירוע ההשקה לקראת מירוץ הבוז'ולה הבינלאומי.

המרוץ, אשר הפך למסורת רבת שנים בצרפת, יתקיים לראשונה בישראל ביוזמת חברת מרתון ישראל ובמסגרת אירועי פסטיבל "חוויה בכרם".

חבל הבוז'ולה בצרפת נמצא צפונית לעיר ליון ונחשב לאטרקציה תיירותית לאומית בצרפת. מרוץ הבוז'ולה הוא אירוע ספורט בינלאומי, השני בחשיבותו בצרפת, המונה מדי שנה כ-35,000 משתתפים שנוהרים אליו כדי לחגוג את פסטיבל הבוז‘ולה – השקת היין הצעיר הראשון של העונה. סביב המרוץ נערכים בצרפת שלושה ימים של חגיגות ופסטיבלים צוהלים, ובהם גם שחקנים מחופשים, המאפשרים לטעום יינות שונים ולחוות חוויה מיוחדת שמשלבת בילויים ותרבות קצת שונה של ספורט וכעת גם הישראלים יוכלו להנות מחוויה מיוחדת זו.

חצי מרתון הבוז'ולה – שיתקיים באזור המועצה האזורית גזר בתחילת חודש אוקטובר – הוא אירוע בינלאומי ייחודי בהשראת ובשיתוף מרוץ מרתון הבוז'ולה הבינלאומי, המגיע לארץ ביוזמת מרתון ישראל, אשר חשבה על הקונספט לחבר בין הנופים והכרמים וקהילת הרצים בישראל.

מרתון בוז'ולה בצרפת

שלושה מקצים – הרבה יקבים

בכל שנה ביום רביעי השלישי של חודש נובמבר, בחצות הלילה, נפתחים אלפי בקבוקי בוז'ולה בצרפת ובעולם כולו. אלו חגיגות הבוז'ולה נובו. היין שמשתתף בחגיגות הוא מהבציר האחרון. מדובר בשבוע של חגיגות, נשפים, משתאות, תהלוכות ושמחה גדולה. במסגרת זו יוצא השנה בפעם השנייה המרוץ לחו"ל (אחרי שנגחאי) ויגיע לישראל ב-3 לאוקטובר. המרוץ עצמו כולל שלושה מקצים: חצי מרתון (21 ק"מ) מקצה 12 ק"מ ו-5 ק"מ. הוא יעבור  דרך יקבי ברבדו, רד פואטרי, הרצברג, בראון, בן נון, יערה, בזק וברקן. האירוע המפורסם והצבעוני הזה מושך קהל ותקשורת בינלאומית.

המרוץ יתהדר כמיטב המסורת בתחרות תחפושות מושקעת שתצבע את שבילי המרוץ באווירת חג ובשמחת הרצים. לאורך המסלול יפגשו הרצים תחנות טעימת יין וכיבוד איכותי ויגלו בפינות החמד בדרך מתחמי מוזיקה שיהוו הפוגות בריצה, לטובת מסיבות ריקודים מקומיות לפני שימשיכו בדרכם אל תחנת היין הבאה.

מנכ"ל חברת מרתון ישראל, עופר פדן, סיפר: "פנינו לבעלי מרתון הבוז'ולה במטרה לייצר שיתוף פעולה בין החברות והצגנו קונספט המתאים לציבור הרצים הישראלי, והם התחברו בהתלהבות לרעיון. קיום המרוץ היוקרתי בארץ הוא הישג גדול הן מבחינת הספורט בישראל והן מבחינת פוטנציאל התיירות וההזדמנות לחשוף את המדינה ואת המועצה האזורית גזר לעשרות מיליוני מעריצי המרוץ היוקרתי בעולם“.

עם חשיפת הקונספט למרוץ הבוז׳ולה הישראלי, נרתמה לעניין המועצה האזורית גזר, חבל ארץ שבו אלפי דונמים של כרמים ואשר ידוע כאחד הטראוארים הטובים בארץ לגידול ענבי יין, וסייעה בקשירת המרוץ לאירוע פסטיבל היין הגדול המתקיים במועצה, בחיבור יקבי הבוטיק האיכותיים שבתחומה. החיבור ימשוך אליו רצים, תיירים ומבקרים מכל רחבי העולם וישים את ישראל ומועצת גזר על מפת תיירות היין והספורט בעולם.

הרשמה למרוץ הבוז'ולה ופרטים נוספים על המקצים באתר.

כרם ברקן, מרכז המבקרים של יקב ברקן בחולדה. צילום שוש להב

לטובת המשתתפים ומלוויהם פותחים את שעריהם מיטב עסקי התיירות והקולינריה במועצה האזורית גזר, המשופעת באמנים ויוצרים, מחלבות בוטיק, בתי בד, לצד אתרי תיירות ייחודיים אשר מקדמים בברכה את פני התייר. בשנים האחרונות הפכה המועצה לאבן שואבת לתיירים מהארץ ומהעולם באמצעות פיתוח של אתרי המורשת והתיירות ובראשם דרך היין.

פרטים באתר,  ובטלפון  050-8674505.

חביות היין של כרם ברקן. צילום יח"צ

את אירועי מרוץ הבוז'ולה ב-3-4/10, יפתחו חגיגות פסטיבל "חוויה בכרם", שיתקיימו זו השנה השישית. ייחודו של האירוע הוא ערב הפתיחה, בו מציגים ומטעימים את יינותיהם יקבי המועצה מהמובילים בארץ. במקביל לאירוע היין יתקיימו מופעים של להקות המחול המקומיות, שוק אמנים ומופעים של הרכבים מוסיקליים שונים וסיומו של הפסטיבל במופע מרהיב של אמן מהשורה הראשונה.

את אירוע ההשקה אירח מרכז המבקרים של יקבי ברקן-כרם ברקן מקבוצת זאפה. היקב, ששבעלות חברת טמפו, מייצר בשנים האחרונות 15 מיליון בקבוקי יין המיועדים לשיווק בארץ ובעולם.

להתרשמות היכנסו לאתר היקב .

אמיר הלוי: חוצים השנה את קו 4.5 מיליון התיירים

לדברי הנציג הצרפתי, כ-50 רצים מצרפת צפויים להשתתף במרוץ בישראל באוקטובר, כמו גם צוות של השגרירות הצרפתית. דנה גזית, מנהלת מותג לייפסטייל במשרד התיירות האחראית על קידום תיירות יין בישראל, אמרה כי "יש לי חזון שכל תייר שמגיע לישראל, בין אם הוא בא כדי ללכת בעקבותיו של ישו או לעשות עסקים בתל אביב, או לחוות הרפתקה במדבר – יעבור בשלב כזה או אחר באחד היקבים וידגום יין ישראלי. יש לנו פה מוצר מעולה וכל אחד מהתיירים הללו הוא אחר כך שגריר שלנו שנוסע ומדבר ומביא חברים ומשפחה ומקדם את ייצוא היין שלנו. אנחנו מעוניינים להגביר את המעורבות שלנו בתחום היין ויש לנו מעל 20 משרדים ברחבי העולם עם נציגים שזה התפקיד שלהם: לקדם את תיירות היין".

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי באירוע השקת מרוץ הבוז'ולה. צילום שוש להב

לדבריה, המשרד גם בונה ומקדם אתר אינטרנט לתחום הספורט שיקודם בכל העולם ויתורגם למגוון שפות וגם מרתון בוז'ולה יופיע בו ויסייע להפיץ את הבשורה.

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות הודה לאלן ביואי והבוז'ולה ולרותם ראשת המועצה, ש"הרימה את הבקבוק". הוא הביע בטחון ש"פה, בין היקבים, זו תהיה הצלחה אדירה. ברור לי שבונים פה מותג מנצח. אנחנו במשרד התיירות מאד מאמינים במוצרים האלה. כל נושא תיירות היין והחיבור לספורט הוא מותג שאנחנו עובדים עליו הרבה מאד שנים. יש לנו שבעה מרתונים שאנחנו מקדמים במסגרת המותג 'לנד אוף מרתונס'", אמר.

לדברי הלוי, ישראל מעלה קמפיינים גדולים בערוץ יורוספורט סביב מרוץ האופניים הגדול "טור דה פראנס" שמתחיל היום, שבת ה-6 ביולי (אשר מתחיל בבריסל שבבלגיה ויסתיים בפריס, בירת צרפת ב-28 ליולי, ע.ר.). הלוי: "יש לנו הזדמנות אדירה לייצר פה מוצר שיעזור לנו להמשיך לשבור שיאים. לפני ארבע שנים הגיעו לישראל 2.7 מיליון תיירים והשנה אנחנו כבר חוצים את קו ה-4.5 מיליון. זה מה שהתייירים רוצים והאתגר הגדול הוא עוד אירועים"

הלוי ציין את החשיבות שבסיפוק מלונות לינה לכל התיירים – מאוהלים, דרך צימרים ומלונות. "תאמינו בזה. התיירות משגשגת אז שנמשיך לשבור שיאים בתיירות ובספורט וכל הכבוד ושיהיה בהצלחה".

Exit mobile version