Site icon IAS

מצרים תפסה את מקום ספרד, יוון וטורקיה אצל התיירים הגרמנים

המרינה בהורגדה, סיני. הרעלות חוזרות במלונות. צילום Depositphotos

מצרים תפסה את מקומן של ספרד, יוון וטורקיה בשוק הגרמני, שהמכירות אליהן התרסקו בעקבות מבול של הזמנות לנופשונים באתרי הנופש בסיני. זאת בחודש יוני שנחשב לחודש חלש בהזמנות בדרך כלל. לפי מקורות בגרמניה, ההזמנות ירדו בתשעה מבין עשרה נמלי תעופה אליהם טסים נופשים גרמניים.

מצרים הייתה המנצחת הברורה בין היעדים המובילים. הזמנות להורגדה שבים האדום עלו ב-30% לעומת יוני 2017 כשנרשמה עלייה של 25% בהזמנות דרך סוכני נסיעות ועלייה של 48% בהזמנות מקוונות. נתוני יוני ממשיכים מגמה של התחזקות אתרי הנופש המצריים במחצית הראשונה של השנה. שדה התעופה מרסה עלאם (Marsa Alam ) גם התברג לעשרת שדות התעופה המובילים עבור הגרמנים.

לעומת זאת נחלש הביקוש לריוויירה הטורקית, אחרי ביקוש גדול בחודשים האחרונים. ההזמנות לאנטליה מצד הגרמנים ירדו ב-11%, אולם למרות זאת היא נשארה במקום הראשון עם 29% מכלל ההזמנות מתוך עשרת שדות התעופה המובילים אצל הגרמנים.

גם ספרד הרגישה את ההבדל היטב ביוני: ההזמנות לפלמה שבמיורקה ירדו ב-8% ביוני, החודש השישי ברציפות לירידות במספרי התיירים. האיים הקנריים הרגישו את הירידה במונחים דו-ספרתיים, למשל, ירידה של 16% לפורטאוונטורה, ירידה של 24% ללאס פאלמס וירידה של 12% לטנריף זה החודש החמישי ברציפות.

גם יוון חשה את הירידות מהשוק הגרמני בירידה דו-ספרתית בשלושה יעדי נופש בהשוואה לשנת 2017. הרקליון, שדה התעופה העיקרי של כרתים, ירד ב-15% אחרי ארבעה חודשים של מכירות חלשות. ירידה של 11% נרשמה בהזמנות ברודוס וירידה של 28% בקוס.

הנתונים הללו מתייחסים לחבילות נופש ולהזמנות ברגע האחרון כפי שנמסרו מאתר ההזמנות Traveltainment.

הפרדוקס היווני

יוון הגיעה בשבועות האחרונים לסיכום עם האיחוד האירופי שלכאורה מסיים משבר כלכלי של כמעט עשור ומציג אותה מוכנה לקראת עתיד מזהיר המחכה לה כחברה שווה באיחוד האירופי, אולם לפי אנליסטים, למעשה, מדובר בהסכם שמסנדל את הפוליטיקה היוונית למדיניות צמצום תקציבי אגרסיבי מהסוג שגרמניה דוחפת כבר שמונה שנים. בפועל. עד לשנת 2060 יהיו ממשלות יוון מחויבות לקיומו של עודף תקציבי של 2.2%, בלי קשר למצב הכלכלי בו תימצא יוון – דבר שאף מדינה אירופית לא עמדה בו מעולם. נכסים רבים הופרטו, ביניהם שדות תעופה יווניים שנמכרו במחירים נמוכים לחברות שחלקן גרמניות.

שרת התיירות היוונית, אלנה קאונטורה , קראה לאיחוד האירופי לתת קדימות לתמיכה בתיירות היוונית כחלק מתכנון תקציב האיחוד האירופי לפיתוח אזורי לשנת 2020. קואנטורה אמרה בפרלמנט היווני בעת ביקורו של נציג האיחוד, פייר מוסקוביצ'י, כי תיירות היא כוח מוביל של הכלכלה הלאומית, מחוללת צמיחה בסקטורים נוספים כמו מסחר, תחבורה, אירוח, הנדל"ן ומעל לכל יוצרת מקומות עבודה חדשים. היא הוסיפה כי נוצרה מסגרת ידידותית להשקעות וכי זהו הזמן של הסקטור הפרטי להצטרף וליהנות מיתרונות הצמיחה.

Exit mobile version