Site icon IAS

מענק אכלוס למפונים: משרד התיירות עולה עם קמפיין הסברה בטלוויזיה

חיים כץ, שר התיירות צילום שלומי אמסלם, לע"מ

משרד התיירות מעלה היום קמפיין בטלוויזיה להסברת זכויותיהם של כ-130 אלף מפונים מביתם בצו המדינה, במסגרת מלחמת "חרבות ברזל". קמפיין ההסברה למיצוי זכויות ולייעול מערך התשלומים, מיועד להנגיש לציבור מידע כדי לממש זכאות למענק היומי.

שר התיירות חיים כץ : "משרד התיירות מציע לתושבים את מירב הגמישות בבחירת מקום השהייה בתקופת הפינוי. אנו יוצאים לגל נוסף בהסברה, כדי לוודא, שכל מי שמגיע לו מענק יומי יקבל אותו בקלות. אני קורא למפונים לממש את זכאותם, גם אם מתפנים עצמאית לימים בודדים".

הקמפיין, שפונה למי שבחרו להתפנות באופן עצמאי, שלא במימון המדינה, מפרט ומדגיש את הפעולות שעל המפונים לעשות כדי לקבל את מענק האכלוס המגיע להם:

– אפשרות לשלב בין פתרון במימון המדינה ו/או בהסדר (בדירות להשכרה לטווח קצר שבהסכם עם המדינה) לבין פתרון עצמאי.

– הודעה למלון וקבלת אישור בכתב על כל כניסה ועזיבה (עד שעה 14:00) לצורך קבלת המענק בעת השהייה מחוצה לו.

– הגשת בקשה תקופתית למענק, רטרואקטיבית, בסיום כל תקופה (פעימה), לרבות לגבי שהייה מעורבת (מעבר מפתרון באירוח מדינה לאירוח עצמאי). תקופות הזכאות הן: 2.11.2023, 22.11.2023, 10.12.2023, 31.12.2023. ניתן להגיש על כל אחת מהתקופות הקודמות.

– זכאות חיילים בשירות סדיר ומשרתי מילואים למענק האכלוס: יש למלא טופס הצהרה, בנפרד מהמשפחה, על הימים שבהם לא נמצאים בצבא ולא נמצאים במקום לינה במימון המדינה.

– מידע נוסף, טפסי זכאות וערעור, ניתן למצוא באתר משרד התיירות: לחצו כאן

כ-65 אלף מפונים שוהים כיום בכ-450 מלונות ברחבי הארץ, אלפים בודדים שוהים בדירות להשכרה לטווח קצר במימון המדינה, והיתר – באופן עצמאי, כשהם זכאים למענק אכלוס, שיזם שר התיירות חיים כץ.

Exit mobile version