Site icon IAS

מעבר הגבול באלנבי יפתח הלילה ומחר לאורך כל שעות הלילה

מסוף  אלנבי, מסוף המעבר עם ירדן נערך  לפעילות  רציפה של 24 שעות במטרה לאפשר מעבר הנוסעים הנכנסים לישראל והיוצאים לירדן  .

בחודש יולי 2015 עברו במסוף אלנבי 251,745 נוסעים (עלייה של 53.6% לעומת החודש המקביל אשתקד), כאשר מתחילת השנה  עברו במצטבר במעבר הגבול באלנבי  1,199,701 נוסעים (עלייה של 5.8% לעומת שנה קודמת).

רשות שדות התעופה פנתה לגורמי התפעול במסוף , המכס ,בקורת הגבולות וגורמים נוספים והם נאותו  לבקשה,  בלו"ז קצר במטרה לסייע לבקשת הפלשתינאים, לאפשר את פתיחת המסוף. בנוסף בכדי להקל על החום  מחולקים בקבוקי מים לעוברים במעבר.

במהלך יום חמישי ביולי  ( 23/7/2015 ) נשבר שיא תנועת הנוסעים גם במעבר הגבול באלנבי   עם תנועת שיא של  14,872 נוסעים ,מרביתם   פלשתינים ותושבי מזרח ירושלים היוצאים ונכנסים לחופשה עם  סיום עיד אל פיטר, ולרגל חופשת הקיץ האמורה להמשך עד לתחילת שנת הלימודים בספטמבר.

רשות שדות התעופה תגברה את צוותי העובדים  במעברי הגבול  בכל שעות הפעילות  של מעברי הגבול  .

מסוף אלנבי הנו אחד מחמישה מעברי הגבול היבשתיים בין ישראל לשכנותיה ממזרח ומדרום והוא המעבר הדרומי ביותר על נהר הירדן ונמצא כ- 5 ק"מ מזרחית לעיר יריחו, במרחק נסיעה של כ- 54 דקות לרבת עמון.

כיום מהווה המעבר בניהול רשות שדות התעופה  את הדרך הקצרה ביותר בין ערי מרכז ישראל לרבת עמון.

המסוף משמש למעבר גבול בין ישראל לירדן, בין הרשות הפלסטינית לירדן וכמסוף למעבר סחורות בין ישראל והרשות הפלסטינית לבין ירדן, דרכו עוברים  פלסטינים ותיירים. גם בתנועת המטענים במסוף חלה עלייה כאשר מתחילת השנה  טופלו 21,310 משאיות (עלייה של 23.2%).

 

Exit mobile version