Site icon IAS

מסתמן: גדעון סער מועמד לתפקיד שר התיירות

שר התיירות יריב לוין עם תיירים סינים. להוסיף חדרים בתל אביב במהירות. צילום יח"צ

שר התיירות יריב לוין עם תיירים סינים. צילום יח"צ

הערכות במערכת הפוליטית מציבות את גדעון סער בתפקיד שר התיירות הבא, אך כמובן קיימת אפשרות שהמשא ומתן הקואליציוני להקמת הממשלה ה-35 יסתיים אחרת מהמתוכנן.

אין ספק שהשר היוצא, יריב לוין, שדרג את מעמדו של המשרד, שנחשב במשך שנים לברירת מחדל, למשרד ששרים לקחו בלית ברירה לאחר שלא שודרגו למשרדים נחשקים יותר. זכור מקרה של שר-לשעבר שנאמניו הלכו להתפלל בקבר בעמוקה למען העברת רוע הגזירה וכדי שהשר יקבל את משרד האוצר, כפי שקיווה.

בין השרים שכיהנו בתפקיד, מי שהיו מקורבים לראש הממשלה עשו חיל בתפקידם ובהם עוזי ברעם בתקופת כהונתו של יצחק רבין כראש ממשלה, וכמובן בתקופתו של יריב לוין שכיהן גם כמתאם בין הממשלה לכנסת וכיד ימינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

משנת 1964 שבה כיהן כשר התיירות הראשון עקיבא גוברין, כיהנו במשרד לא פחות מ-19 שרים, בהם הרב בנימין  אלון ויצחק לוי פעמיים, גדעון פת, אברהם שריר, עוזי ברעם, משה קצב, אמנון ליפקין-שחק, רחבעם זאבי, גדעון עזרא, יצחק הרצוג, יצחק אהרונוביץ, אהוד אולמרט, רוחמה אברהם, סטס מיסז'ניקוב, עוזי לנדאו ויריב לוין.

השר לוין שידרג את מערך השיווק במשרד התיירות כפי שלא עשה שר לפניו והצליח – גם בעזרת קצת מזל מבחינה גיאו-פוליטית – להביא את התיירות לישראל לשיא של 4.1 מיליון כניסות תיירים. על השר הבא יהיה להמשיך את התנופה ולהגדיל את המספר מעבר לקיים.

תיירת בים המלח. על השר הבא יהיה להגדיל את מספר התיירים וחדרי המלון. צילום Depositphotos

סער שב מ"פסק הזמן" לפעילות בליכוד

גדעון סער כיהן כחבר כנסת, שר החינוך ושר הפנים בממשלות ישראל מטעם הליכוד והוא עורך דין במקצועו. סער יזם למעלה מ-30 הצעות חוק פרטיות שאושרו בכנסת ה-16 וה-17.

ב-17 בספטמבר 2014 הודיע סער על נטילת "פסק זמן" מהחיים הפוליטיים ועל כוונתו להתפטר מהממשלה ומהכנסת. עם זאת, הוא השתתף בפעילות הליכוד בקמפיין המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה-20 וקרא להצביע ליכוד. באפריל 2017 הודיע סער שפרישתו מהפוליטיקה תמה וכי בכוונתו לחזור לפעילות בליכוד.

באוקטובר 2018 טען בנימין נתניהו שסער רקם מזימה עם הנשיא ראובן ריבלין, שבמסגרתה – לאחר הניצחון הצפוי של הליכוד בראשות נתניהו בבחירות – יטיל הנשיא על סער להקים את הממשלה. סער וריבלין דחו טענה זו. בפברואר 2019, לקראת הבחירות לכנסת ה-21, התמודד סער שוב בפריימריז בליכוד ונבחר למקום החמישי ברשימה לכנסת.

במסע הבחירות הנוכחי הציגו נתניהו וסער הפסקת אש. מיקומו הגבוה ברשימה לכנסת, יחד עם ההערכה שהוא פוטנציאל להחליף את נתניהו – עשויים לעזור לסער להמשיך ולהשיג משאבים למשרד, שכן תקציב השיווק המוגדל לא עוגן בבסיס התקציב שלו.

Exit mobile version