Site icon IAS

מספר התיירים בעולם הגיע ל-1,1 מיליארד בשנת 2014

גידול של 4.7% נרשם במספר התיירים הבינלאומיים בעולם, בשנת 2014 לעומת שנת 2013 והגיע ל-1.1 מיליארד (גידול של 51 מיליון תיירים). UNWTO – ארגון התיירות הבינלאומי צופה כי בשנת 2015 מספר התיירים ימשיך לגדול בשיעור של 3-4%.

 

"בשנים האחרונות ענף התיירות הוכיח כי הוא אחד הגורמים המשמעותיים להתאוששות כלכלית, ע"י יצירת מיליוני מקומות עבודה ובמיוחד ביבשת אירופה שעוברת משבר כלכלי קשה", אמר טאלב ריפאי, מזכ"ל ארגון התיירות הבינלאומי בפתיחת פורום התיירות במדריד.

 

לפי אזורים, אמריקה רשמה עלייה של 7% , אסיה והאוקיינוס השקט (+ 5%), אירופה (+ 4%), המזרח התיכון (+ 4%) ואפריקה (+ 2%). לפי תת אזורים, צפון אמריקה רשמה עלייה של 8% לעומת צפון-מזרח אסיה, דרום אסיה, דרום הים התיכון, צפון אירופה והאיים הקריביים, שרשמו עלייה של 7%.

 

ארגון התיירות הבינלאומי צופה כי בשנת 2015 הצמיחה הגדולה ביותר תרשם באסיה ובאוקיינוס השקט (+ 4% ל+ 5%) , באמריקה (+ 4% ל+ 5%)ואחריה אירופה (+ 3% ל+ 4%) .

 

"אנו מצפים לצמיחה במספר התיירים הבינלאומיים בשנת 2015 בעקבות השיפור במצב בכלכלי הגלובלי אף על פי שאתגרים רבים עוד לפנינו. מחיר הנפט ירדו לרמה שלא נראתה מאז 2009 מה שיוזיל את עליות ההובלה האווירית ויגביר את הצמיחה. מנגד, יצואניות הנפט יכולות לספוג הפסדים שישפיעו על שווקי תיירות מקומיים".

 

למעלה ממחצית מספר התיירים הבינלאומיים בשנת 2014  (588 מיליון תיירים) ביקרו באירופה, האזור המתוייר בעולם, מה שתרם להתאוששות הכלכלית ביבשת. את אזורי הצמיחה הובילו צפון ודרום הים התיכון ( 7%+). תוצאות צנועות יותר נרשמו במערב אירופה ( 2%+) ואילו במזרח אירופה (0%) לא נרשמה עלייה לאחר 3 שנים של צמיחה חזקה.   

Exit mobile version