Site icon IAS

מספר הנשים המועסקות בתעשיית הנסיעות ותיירות בעולם במגמת עלייה

נשים בתעשיית הנסיעות ותיירות. צילום freepik

מחקר חדש של מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) והמרכז העולמי לתיירות בת קיימא (STGC), ביוזמת משרד התיירות של ערב הסעודית, מגלה כי תעשיית הנסיעות והתיירות העולמית מספקת הזדמנויות תעסוקה גדולות יותר לנשים ולצעירים מסביב לעולם.

הדו"ח מראה כי תעשיית הנסיעות והתיירות העסיקה ישירות מספר גדל של נשים בין 2010 ל-2019, עלייה מ-38.6 מיליון ל-47.8 מיליון, גידול של 24%. הדו"ח גם מצא שהאירוח הוא המעסיק המוביל של נשים בתעשייה, המהווה יותר ממחצית מתעסוקת הנשים. עובדים צעירים מוצגים כמרכיב חשוב בכוח העבודה של התעשייה, המהווים 15% מכלל המשרות גם ב-2010 וגם ב-2021. לעומת זאת, חלקם של עובדים צעירים בתעסוקה העולמית הכוללת ירד מ-16.5% ב-2010 ל-12.5% ב-2021, מה שמדגיש את החשיבות של נסיעות ותיירות לתעסוקת צעירים.

ג'וליה סימפסון (Julia Simpson), נשיאת ומנכ"לית WTTC, אמרה: "לראשונה אי פעם, אנחנו יכולים להראות שלתעשייה יש השפעה חיובית בעולם, תומכת יותר במשרות בשכר גבוה, שווה לנשים, ומספקת משרות ארוכות טווח, ברות קיימא ואטרקטיביות כלכלית לצעירים ברחבי העולם ."

הדו"ח מספק פירוט אזורי של תעסוקה ברחבי אירופה, אמריקה, המזרח התיכון, אפריקה ואסיה-פסיפיק, והוא הניתוח הראשון של טביעת הרגל החברתית הגלובלית של נסיעות ותיירות, בחלוקה לפי גיל, מין והכנסה.

נשים בנסיעות ותיירות

הדו"ח חושף כי התעשייה העסיקה שיעור גבוה במעט של נשים בהשוואה לתעשיות אחרות בעולם בשנת 2021 – 39.3% בהשוואה לממוצע של 39.2%. על פי הדוח, אירוח הוא המעסיק המוביל בתחום הנסיעות והתיירות לנשים, ומהווה יותר ממחצית (52%) מכלל העסקת נשים ב-2019.

ברחבי העולם, נשים מהוות חלק גדול יותר מהתעסוקה בנסיעות ותיירות מאשר כוח העבודה בכלכלת אסיה-פסיפיק ובאמריקה. חלקן של הנשים העובדות בנסיעות ותיירות באפריקה עלה מאז 2010, וגם תעסוקת הנשים בכל הכלכלה במזרח התיכון גדלה באופן משמעותי.

צעירים בנסיעות ותיירות

המחקר מדגיש את הצמיחה העקבית והיציבה של צעירים המועסקים ישירות במגזר בעשור האחרון, עם סך של 39.7 מיליון משרות שנתמכו על ידי נסיעות ותיירות ברחבי העולם בשנת 2019, עלייה של 28% מאז 2010. עם זאת, נתון זה הושפע באופן משמעותי ממגפת הקורונה, שבו מספר העובדים ירד ב-27%.

ראוי לציין כי בכל השנים שנותחו בדו"ח, יותר ממחצית מתעסוקת הצעירים העולמית בתעשיית הנסיעות והתיירות הייתה באזור אסיה – פסיפיק, כ-9.2 מיליון בשנת 2021. עם שיעור גידול תעסוקת הצעירים של כמעט 37% בין 2010 ל-2019 , האזור עלה על כל שאר האזורים שהיו קרובים יותר ל-20%.

Exit mobile version