Site icon IAS

מסע בעקבות אתרי אונסק"ו בגרמניה

אלפיים שנות היסטוריה הותירו חותם משמעותי ברחבי גרמניה, עדויות להישגים תרבותיים מפוארים ולתופעות טבע מרהיבות. רבות מהיצירות האדריכליות בגרמניה, הערים ההיסטוריות וגם אתרי תעשייה חשובים ונופים מיוחדים הוכרזו על ידי ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם – אונסק"ו – כאתרי מורשת עולמית. אתרים אלה מציעים לתיירים בגרמניה חוויה יוצאת דופן, משום שהביקור בהם הוא מעין מסע בזמן, אל ההיסטוריה האנושית המשותפת.

 

בין האתרים המרהיבים הללו תמצאו את כנסיית "ויסקירשה" שלרגלי האלפים, דוגמה מושלמת לאדריכלות רוקוקו בווארית, המושכת אליה מדי שנה למעלה ממיליון מבקרים מכל העולם;

 

העירה העתיקה "במברג" המכונה גם "רומא של אזור פרנקוניה", הניצבת כבר אלף שנה על גבעות מוקפות נוף כפרי נהדר ובצל הקתדרלה המרשימה שלה ניצבים בתים ימיביניימיים אותנטיים.

 

בית החרושת "פגוס" שנבנה ב-1911 באלפד על ידי אדולף מאייר וולטר גרופיוס, איש הבאוהאוס הנודע, ונחשב למבנה המודרני הראשון מסוגו.

 

ים ואדן ("הים הרדוד") בחלק הדרום מזרחי של הים הצפוני, המשתרע על שטח של עשרת אלפים קילומטרים מרובעים והמשמש בית גידול לאינספור צמחים ובעלי חיים שלא ניתן לפגוש במקומות אחרים.

 

בית האופרה של ביירוית – מבנה בארוקי מהודר מן המאה ה – 18, שנבנה על ידי צמד האדריכלים הנודע ג'וזפה גאלי ביביאנה ובנו קרלו, ונחשב ליפה ביותר מסוגו באירופה; יערות עצי האשור העתיקים – שפעם כיסו שטחים נרחבים מיבשת אירופה והיום ניתן למצוא אותם רק בגרמניה – נופים רומנטיים, עדינים ומעוררי השראה, נופי אירופה הנושנה.

https://www.youtube.com/watch?v=W-49ZWvWcgc

Exit mobile version