Site icon IAS

מנכ"ל מלונות דן הנכנס רונן ניסנבאום מחמם מנועים

"הבו לי גנרלים עם מזל", אמר בשעתו נפוליאון בונאפרטה, אימרה המתאימה גם לרונן ניסנבאום, מי שייכנס ב-1 בינואר 2018 לתפקיד מנכ"ל רשת מלונות דן, נישא על גלי הגאות בתיירות הנכנסת. גם מנהלים טובים זקוקים לסביבת עבודה חיובית וצבר הזמנות נאה לשנה הבאה, כפי שהמצב אכן מסתמן עבור שנת 2018.

בתחילת נובמבר 2017 אישרה האספה הכללית של רשת מלונות דן את העסקתו של ניסנבאום כמנכ"ל החברה במשרה מלאה. ניסנבאום, הישראלי ממושב בית יצחק, חזר לישראל אחרי שנים רבות שבהן עשה קריירה מרשימה בתחום המלונאות בחו"ל: בשנה וחצי האחרונות כיהן כסגן נשיא מלונות היוקרה של רשת הילטון ביבשת אמריקה, הכוללת את מלונות וולדורף אסטוריה וקונראד והיה אחראי על 15 בתי מלון פעילים ו-3 בתי מלון בהקמה. קודם לכן היה במשך שנה וחצי מנכ"ל מלון וולדורף אסטוריה בניו יורק, הנחשב לאחד המלונות המפורסמים בעולם, עם 1,400 חדרים הממוקם בלב מנהטן, ניו יורק.

בין השנים 2009-2011 היה ניסנבאום נשיא ומנכ"ל קבוצת פלאזה בניו יורק של יצחק תשובה. כמו כן, בין השנים 1996-2009 מילא שורת תפקידים ברשת אינטרקונטיננטל העולמית, ביניהם אחראי על 16 מלונות של הרשת בארצות הברית, סגן נשיא אזורי ומנכ"ל אינטרקונטיננטל באקהד אטלנטה, מנהל מלון פורום הוטל ברלין ומלון אינטרקונטיננטל פריז.

גולת הכותרת בקריירה שלו הייתה השקת מארינה ביי סנדס בסינגפור – הקומפלקס המשלב קזינו ומלונאות שהוקם ב-2009 בהשקעה של 6 מיליארד דולר על ידי חברה מלאס וגאס בבעלותו של שלדון אדלסון. מ-2009 היה ממונה על פתיחתו והרצתו.

בודק מי נגד מי ומי המתחרים

לפי ההודעה שנמסרה בשעתו לבורסה, יהיה ניסנבאום זכאי למשכורת חודשית בסך של 85 אלף שקל וכן משכורת 13 ותנאים סוציאליים כמקובל, כמו גם מענק שנתי בשיעור של 1.1% מהרווח הכולל של החברה (לאחר מס) והטבות נוספות.

עתה, בשיחה טרם כניסתו הרשמית לתפקיד ב-1 בינואר 2018, הוא אומר כי הוא על תקן של "מנכ"ל נכנס", מה שנתן לו את האפשרות בחודש וחצי האחרונים להכיר חלק מ-13 מלונות הרשת, העובדים והמנהלים הבכירים. "ביקרתי במלונות בירושלים ובאילת ובינואר כבר אסיים את הביקורים הראשונים", הוא מספר, "אלה לא ביקורים לעומק, אלא כדי להבין את המוצר, להכיר את הסגמנטים שמתארחים במלונות ומי המתחרים שלנו. אני עובר לא רק על המלון אלא בודק גם מול מי התחרות – כמו למשל, במלון דן אכדיה בהרצליה, שמולו פועל הריץ קרלטון והמלונות החדשים שנפתחים – כדי להבין את היתרונות והחסרונות ומה לעשות כדי לשפר את הביצועים של כל מלון. בזה אני מתמקד כרגע".

לחברת מלונות דן, לצד מלונות היוקרה המלך דוד בירושלים ודן תל אביב ושורה של מלונות נוספים ברחבי הארץ, עסקים נוספים בתחום התיירות, לצד המלונאות, כמו חברה המספקת שירותי קייטרינג, חברה-בת המפעילה את מרכז ההזמנות של הרשת, בית הספר לבישול דן גורמה והיא שותפה יחד עם חברת QAS ברשת טרקליני האירוח דן בטרמינל 3. לדברי ניסנבאום: "אני מנסה לעבור על כל השלוחות של העסק שיהיה תחת אחריותי ולקחתי לעצמי את בתקופה הזו להכיר את השטח".

הגדרת תפקידו כוללת לצד ניהול שוטף של החברה גם את קידומה ופיתוחה, גיבוש תכנית עבודה שנתית בקשר עם יעדים תפעוליים, פיקוח על פעילות נושאי המשרה הכפופים לו וחיפוש הזדמנויות עסקיות בתחום הפעילות, לרבות בחו"ל. לדבריו, הוא ביקר בשבוע שעבר במלון הראשון של הרשת שנפתח בהודו לפני שבועות אחדים בעיר בנגלור וכי "אחד המרכיבים העקרוניים בהחלטה שלי לקחת על עצמי את התפקיד, הוא הרצון של משפחת פדרמן ושל מועצת המנהלים לפתח את החברה – בארץ ובחו"ל".

מחר, יום שלישי ה-26 בחודש, ישתתף ניסנבאום בפאנל על השפעת ההתפתחויות בשווקים האלקטרוניים על בתי המלון במסגרת יום עיון של התאחדות המלונות. יום העיון יתקיים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, מלון אותו ניהל בתחילת הקריירה המלונאית שלו בשנות ה-90', מעין סגירת מעגל.

Exit mobile version