Site icon IAS

ממשלת אוקראינה מתכננת ליצור באומן את "ירושלים השנייה"

ראש השנה בבית הכנסת באומן, אוקראינה. צילום Depositphotos

הרכבת האווירית לאומן שבאוקראינה החלה ביום רביעי ה-25.9 ונמשכת עד היום, יום ראשון, והסתכמה עם כ-113 טיסות בהן 23,000 חסידי רבי נחמן מברסלב. היום העמוס ביותר היה ביום חמישי ה-26.9, עם יציאת 9,160 חסידים ב-45 טיסות בינלאומיות.

באוקראינה החלו באחרונה להשקיע מחשבה בדרך למנף את העלייה לרגל הזו של חסידי ברסלב שמתרחשת מדי שנה. בעיר אומן השוכנת באזור צ'רקאסי מתוכנן להקים מרכז שיקרא "ירושלים השנייה". עוזרו של נשיא אוקראינה, אנדריי ירמק, סיפר על כך בראיון לכלי תקשורת מקומי.

"אני באופן אישי אחראי לאומן מטעם אוקראינה ומישראל – השר זאב אלקין. היינו עם המשלחת האוקראינית-ישראלית באומן וראינו שיש מספר עצום של משקיעים שמוכנים להשקיע", סיפר ירמק, "אנו מתכננים להקים מרכז תיירותי באומן, אליו יגיעו לא רק צליינים. שם צריכים לקום מלונות חדשים, שדה תעופה, בית חולים", אמר והוסיף כי תוכנית כזו קיימת בכל האזורים במדינה. "פיתחנו תוכנית, מעין '25 מגנטים': אנחנו מתכוונים לעשות משהו בכל תחום שימשוך משקיעים. אומן היא אחד מאותם 'מגנטים'", הסביר ירמק.

נזכיר כי בשנה שעברה נהרו בראש השנה לאומן כ-30,000 מאמינים.

תפילת ראש השנה על גדת הנהר באומן. צילום Depositphotos

תוספת של 12,500 מושבים

על פי הסכם התעופה שנחתם בין ישראל לאוקראינה, מתאפשר לחברות התעופה של שתי המדינות להפעיל טיסות מיוחדות לאומן לפני ראש השנה, מעבר לטיסות הסדירות המופעלות בין שתי המדינות.

מדובר בתוספת של 12,500 מושבים, המאפשרים להגדיל פי חמישה את היצע המושבים מישראל לקייב, אודסה וויניטסה שבאוקראינה, בימים הסמוכים לראש השנה. לפי רשות שדות התעופה (רת"א), הגדלת מכסת המושבים בטיסות המיוחדות מאפשרת לקדם תחרות בין החברות וממתנת את עליית המחירים.

רת”א אינה מטילה מגבלות על מספר החברות המפעילות טיסות בין ישראל לאוקראינה, וכך מתאפשר לשבע חברות תעופה, שלוש ישראליות וארבע אוקראיניות, להפעיל טיסות מיוחדות לאומן בימים שלפני ראש השנה. זאת, לעומת שתי חברות בלבד המפעילות טיסות בין ישראל ליעדים באוקראינה לאורך כל השנה.

Exit mobile version