Site icon IAS

ממשיכים לטייל בחג המתקרב לסיומו

חניון הלילה מעיין חרוד לימור קטן פרידמן רשות הטבע והגנים

מזג האוויר הנעים והאביבי במהלך חג הפסח, הוציא את עם ישראל בהמוניו, לנשום אוויר בטבע. אתמול, שבת, כ-90 אלף מטיילים ומטיילות פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין הגנים הבולטים: גן לאומי תל אפק, שמורת הטבע עין גדי וגן לאומי קיסריה.

כ-4,000 מבקרים ומבקרות בילו את הלילה בין שבת-ראשון, בחניוני הלילה של הרשות. בין החניונים הבולטים: מעין חרוד, ממשית ובארות.

זהירות, שינויי מזג האוויר: על פי התחזית של השירות המטאורולוגי, היום ומחר, 29-30.4.24 קיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח ודרום הארץ, מדבר יהודה וים המלח. חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה, עד לירידה מוחלטת של מפלס המים – סכנת חיים!  אסור להתקרב לשפת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה.

בשאלות על מסלולים ואתרי טיול מומלץ להתעדכן טרם היציאה לטיול עם מוקד המידע של רט"ג בטלפון 3639* או בקישור bit.ly/30lOBDq בנושא מזג אוויר יש להתעדכן באתר האינטרנט של השירות המטאורולוגי ובמשדרי החדשות.

פעילויות החג היום (ב') באתרי הרט"ג

היום, יומו האחרון של החג, הרשות תמשיך ותפעיל את שלל פעילויות החג שתכננה לרווחת הציבור. בין הפעילויות שיתקיימו:

שמורת טבע נחל תנינים: מחפשים את התנין האחרון. המבקרים מוזמנים לטיול מודרך לאורך הנחל האיתן, שעל גדותיו נראים צמחיית נחלים מגוונת, טחנות קמח עתיקות ושלל עופות מים. בסיור תבקרו המבקרים את הסכר הרומי המרשים ואת אמות המים שהובילו מים לקיסריה, וכן טחנות קמח שמופעלות בכוח המים. כמו כן נלמד על עולם החי העשיר שהיה ממש פה, בביצת הכבארה, ונשמע את סיפורם של תניני היאור, שכאן היה מקום מקלטם האחרון בארץ ישראל.

שמורת טבע חי בר יוטבתה: חי בר אקשן – מגוון פעילויות לפסח לכל המשפחה. לאורך היום יתקיימו במבואת חי בר יוטבתה בשעות 15:00-9:00 פינות יצירה לילדים בהפעלת צוות מחוו"ה אילת. באולם ההקרנה ישודרו בשעות 11:00 + 15:00 סרטונים מחיי החי בר: שחרור ראמים, יענים, צבי שיטים ועוד. כל יום בשעה 12:00 סיור "מאחורי הקלעים". בשעות 10:00 + 15:00 תוכלו להצטרף לפקחים להאכלת בעלי החיים באתר.

אשכול אתרים השומרוני הטוב: סיורים בין פסיפסים ומנזרים. המבקרים מוזמנים להגיע ולהתרשם ממיטב אמנות הפסיפס של העולם הקדום, לחוות מחדש את "משל השומרוני הטוב" ולבקר בחאן קדום ששמר על דרך עשירה בסיפורים היסטוריים. בשעה 11:00, יצא מהאתר סיור לשני אתרים ארכיאולוגים מפתיעים בהם יציצו המבקרים אל ראשיתה של הנזירות בארץ ישראל שהתפתחה בצל המדבר של העיר הקדושה, במהלך הסיור נבקר במבנה מבוצר, בבור מים ואכסניית דרכים.

ניתן להירשם ולהתעדכן בשלל פעילויות החג דרך אתר הרשות בקישור:   לחצו כאן

Exit mobile version