Site icon IAS

מלון הרברט סמואל ירושלים – יפה נוף משוש תבל

הלא את אבנייך אחונן ואשקם וטעם רגבייך לפי מדבש יערב, כתב המשורר יהודה הלוי בסיום שירו על ירושלים, שיר הנפתח במילים – יפה נוף, משוש תבל, קריה למלך רב. שורות האהבה של המשורר לירושלים מתאימות מאוד למלון הבוטיק החדש הרברט סמואל ירושלים, שנפתח לקהל האורחים. מלון שעוצב וחודש מהיסוד ועד לטפחות במבנהו של מלון כיכר ציון הוותיק, ברוח החזון של קבוצת נקש, בשכונת נחלת שבעה הירושלמית הוותיקה. מלון הנמנה עם מלונות היוקרה של רשת מלונות אורכידאה, שבבעלות קבוצת נקש, שהושקעו בו כ-200 מיליון שקל.

"אנו גאים לפתוח את מלון היוקרה הראשון של קבוצתנו בירושלים, לאחר השקעה רבה של משאבים כספיים ואנושיים. המלון, אשר באופן ייחודי מצליח לשלב איכות גבוהה במקביל לשירות אישי ואווירה חמה, מציע גם מסעדת שף איכותית, ספא מהשורה הראשונה ומיקום שאין שני לו בבירה", מסר אבי חורמרו, מנכ"ל קבוצת נקש ישראל ורשת מלונות אורכידאה.

המלון

במלון הרברט סמואל 134 חדרים גדולים ומרווחים ו-3 סוויטות מפוארות ויש בו גם חדר ישיבות. בכמה מקומות ניתן לקשר בין חדרים. ובחדרים ניתן גם להוסיף מיטה אבל רק לילד אחד. זהו מלון בוטיקי יוקרתי, עדכני, חדשני ומעוצב. מיקומו מרכזי בירושלים מתוך מתחם נחלת שבעה לעבר כיכר ציון והמדרחוב המרכזי שברחוב בן יהודה, דקות הליכה מהעיר העתיקה וממוקדי התיירות במרכז העיר.

המסעדה

בקומה ה-11 של המלון ממוקמת מסעדת הרברט סמואל ירושלים, אחות חדשה למסעדות הרברט סמואל תל אביב והרצליה, מקבוצת עדיס לייף סטייל. המסעדה מציעה עיצוב ונוף מרהיבים ומטבח שף יצירתי כשר (בשרי) ואותנטי, בניצוחו של השף אורן ירושלמי.

הספא

ספא המלון הוא ברמה גבוהה וכולל בין היתר: 5 חדרי טיפולים מפוארים, אשר בכל אחד מהם מקלחת אישית; חדר כושר עם המתקנים העדכניים והמובילים ביותר בתחום; סאונה יבשה וסאונה רטובה; ובריכת שחייה פנימית מקורה ומחוממת.

למה הרברט סמואל?

לא סתם נבחר המלון להיקרא בשמו של לורד הרברט סמואל, שהיה דיפלומט יהודי-בריטי, שמונה לאחר תחילת המנדט הבריטי על ארץ ישראל לתפקיד הנציב  העליון. הוא הגיע לארץ בתחילת 1920. בבואו לארץ נתקבל בהתלהבות על ידי הישוב היהודי וניתן לו הכינוי "הראשון ליהודה". 

הישן וההווה

לא סתם בא גם הרצון להציג את תקופת ירושלים בשנות ה-20 של המאה הקודמת, בשילוב עם ההווה. את הרצון  נתנה לכך שכונת נחלת שבעה הוותיקה במרכז ירושלים, שקמה בשנת 1869, במסגרת תהליך "היציאה מהחומות" של ההתיישבות היהודית מחוץ לחומות העיר העתיקה.  עשו זאת מבני האבן המיוחדים שלה, הסמטאות הנפלאות וגם בתי הכנסת השזורים בכמה פינות בשכונה. היום נחלת שבעה היא אחת ממוקדי הבילוי של העיר, וברחובותיה הצרים פועלות מסעדות, פאבים ובתי קפה רבים. הרחוב הראשי שבה המוליך למלון הרברט סמואל מקורה היום במאות מטריות צבעוניות, הנותנות צבע ועליזות לשכונה הוותיקה.

הוסיפו לכך את המרחק הקצר מהעיר העתיקה, הסמיכות לכיכר ציון, לרחוב יפו ולמדרחוב בן יהודה ותחושו את פעמי התקופה ההיא בלבוש של היום, כשהמלון מהווה חלק בלתי נפרד מתחושות אלה.

המלון תוכנן על ידי פייגין אדריכלים ועוצב על ידי מעצב הפנים דניאל חסון. הוא מצטרף למלון בוטיק בית בגליל וימנה על מלונות היוקרה של קבוצת נקש, אליהם צפויים להצטרף: מלון The Setai Tel Aviv ביפו ומלון The Setai Sea of Galilee בכנרת, אשר נמצאים בימים אלו בתהליכי בניה.

אופי אלגנטי אבל לא מוגזם

המעצב דניאל חסון הצליח כמו במשיכת מכחול אמן להכניס לתוך המלון את אווירת נחלת השבעה,  ברוח תקופתו של הנציב הרברט סמואל. הוא עשה זאת בצבעים ירושלמיים – גוונים שונים של חום, אפור וצבעים בהירים של אבן מקומית, ממנה בנויות הרצפות, חומרים מפליז, עץ אגוז ותמונות גדולות של הרברט סמואל בירושלים. בנוסף, גם תמונות מהחיים שהיו בעיר בתקופתו, בהם רואים שוטרים וחיילים עם כובעי פקק מכנסיים נפוחות ומגפיים, סוחרים ערבים מציעים את מרכולתם, חנויות עם שלטים בעברית, נשים לבושות באופנה של הימים ההם, תחנת הרכבת, שנבנתה בעיר בתקופה העות'מאנית ועגלוני הכרכרות המחכים ללקוחותיהם.

מסביר דניאל חסון: "בראשותו של ג'ו נקש, התקבלה החלטה לתת למלון אופי אלגנטי אבל לא מוגזם עם צבעים של ירושלים בגווני חום אפור עם ריצפת אבן ירושלמית, חלונות מפליז שזה מאוד ירושלמי, ריבועים מפליז מאחורי דלפק הקבלה. כאשר גם המעקות עשויים פליז. עץ האגוז נבחר, כי יש בו משהו ללא זמן כמו ירושלים. בלובי הכנסנו נגיעות של כחול, כי אני אוהב את הצבע הזה. את התמונות האמנותיות על הרברט סמואל ותקופתו בחר ג'ו נקש, שבזמן תכנון העיצוב והיישום ירד לפרטי הקטנים ביותר, כמו רוחב הפס הכהה בשטיח והמרחק שבו בולט השטיח מהמיטה".

"לשתף האורחים ב-DNA שלנו"

רן בלבוס סמנכ"ל ג'רדאש ישראל מציין: "כבר שנים שמשפחת נקש משקיעה ללא הרף בתיירות ובמלונות בישראל. בשבילנו לפתוח מלון בירושלים לא היה פשוט כל כך אבל כשעשינו את זה הוא משלים את החזון שלנו לשרת את הלקוחות עם כמה שאפשר ללא חיוב נוסף. בכל מלון תמיד נוכל להעמיד עצמנו שווה-בשווה מול המתחרים. יש לנו 15 מלונות בארץ ובחו"ל. נכון השקעות עושים בשביל כסף, אבל אנחנו עושים זאת בנוסף בשביל הנשמה. רוצים לשתף את האורחים בנשמה שלנו ב-DNA שלנו".

ואכן, אורחי מלון הרברט סמואל  מוזמנים ליהנות מההטבות ללא תשלום, ביניהן: אינטרנט אלחוטי; שירות שיחות טלפון מהחדר, כולל שיחות בינלאומיות; השאלת אופניים לרכיבה בירושלים; מכונת אספרסו וערכת תה בכל חדר; וטלוויזיות 48 אינטש ודקות במיוחד בחדרים.

"האחים נקש, אבי חורמרו ואני לא מלונאים. אבל אנחנו לומדים מהאורחים. כל היום בעבודה. האופי הירושלמי – קצת נחלאות, קצת מודרני, מיקום מרכזי מאפשר לאורחים ליהנות מהחוויה הזאת ואחר כך הם רצים לספר לחברים על החוויה ממקום אחר", מסביר בלבוס

כמו בסרט "אשה יפה"

לרוג'ה אטיאס מנכ"ל המלון אין משרד. "המפגש עם האורחים זה משרד שלי" הוא מציין ומנהל את עובדיו בכל מהלובי ובמקומות אחרים במלון. מזכיר קצת בצורתו אך הרבה בהתנהגותו את מנהל המלון בסרט "אשה יפה". לא מהסס לסחוב מזוודות של האורחים. מגע אישי – זה סוד קיסמו. "מעבר ליופי של המלון אנחנו רוצים שהאורח שלנו ירגיש נוח ובטוח. לאור מה שמתרחש בעולם צריך לתת לעולם להבין, כי לבוא אלינו זה לא גרוע ואפילו טוב יותר ולאור זאת לעודד את האנשים לבוא לארץ ולירושלים", הוא מדגיש.

מחירים וחנייה

החל מ-1 באוגוסט מחירי השהייה במלון הם החל מ-1,250 שקל ללילה וארוחת בוקר והחל מ-1,450 שקל ללילה וארוחת בוקר בסוף שבוע. המחיר בסוויטה הנשיאותית הוא החל מ-2,500 ללילה וארוחת בוקר. מסעדת המלון מציעה ארוחות לפי תפריט והיא פתוחה גם לקהל מבחוץ.

במלון אין חנייה לרכב והאורחים המגיעים ברכבם הפרטי נשלחים לחניונים סמוכים. בעתיד כשתושלם הרכבת לירושלים יוכלו האורחים להגיע לתחנת הרכבת ליד בנייני האומה וממנה לעבור לרכבת הקלה העוצרת מרחק קצר מהמלון.

 

 

 

 

 

Exit mobile version