Site icon IAS

מיניאטור וונדרלנד: האטרקציה התיירותית הפופולרית בגרמניה

לשכת התיירות של גרמניה מפרסמת את " 100 האטרקציות הפופולאריות בגרמניה " , בכל שנה מאז שנת 2012. תיירים בינלאומיים יכולים לדרג את האטרקציות המועדפות באתר האינטרנט של לשכת התיירות ובין ספטמבר 2016 ליוני 2017 כ-32 אלף גולשים מ-60 מדינות השתתפו בסקר.

מיניאטור וונדרלנד (Miniatur Wonderland) דורג במקום הראשון, זו השנה השנייה ברציפות, ואחריו: פארק אירופה (Europapark), טירת נוישוונשטיין (Neuschwanstein Castle), אגם קונסטנץ עם האי מינאו   (  island of Mainau&( Lake Constance  , העיר העתיקה של רוטנבורג אוב דר טאובר (Rothenburg ob der Tauber), העיר העתיקה של דרזדן (Old town of Dresden) והעיר העתיקה של היידלברג עם הטירה שלה (Old town of Heidelberg & castle). הדירוג המלא של הסקר זמין באתר האינטרנט .

מיניאטור וונדרלנד (Miniatur Wonderland)

אטרקציה המתאימה לכל גיל וממוקמת במתחם סגור בן מספר קומות, מה שמאפשר הנאה מרבית גם בימים קרים או חמים בהשוואה למקומות אחרים בעולם. ממוקם ברובע המחסנים ההיסטורי של שפיכרשטאט  (Speicherstadt)אתר מורשת עולמית של אונסקו.

עולם המיניאטורות משתרע על פני שטח של 6,400 מ"ר וכולל כ-930 רכבות (מספר הרכבות המיניאטוריות הגדול בעולם), 15,000 קרונות, 228 אלף עצים, 215 אלף דמויות, 8,850 מכוניות ו-4,000 מבנים וגשרים, הכל בקטן, נבנה ע"י 230 עובדים בלמעלה מ-580 אלף שעות עבודה.

המתחם מחולק לאזורים כך שניתן לבקר בזמן קצר בסקנדינביה, אוסטריה, ארה"ב, שוויץ וכמובן בהמבורג. לאחרונה התווספה גם איטליה לרשימה. הדובדבן שבקצפת הוא נמל תעופה המיניאטורי המספק חוויה בלתי רגילה. ניתן לצפות במטוסים ממריאים במצב יום ולילה והאווירה של רעש המטוסים , האורות וההמולה סביב נמל התעופה מדהימים, ממש אמיתי.

חריט ופרדריק בראון היזמים של הפרויקט אמרו בתגובה: " כבוד גדול עבורנו לזכות שוב בתואר. ב-16 באוגוסט חגגנו 16 שנים להיווסדו של המקום ויום לאחר מכן בירכנו את המבקר מספר 16 מיליון במקום. מיניאטור וונדרלנד ימשיך גם בעתיד לשמח מבקרים מכל העולם."

אולם הקונצרטים אלבה פילהרמוני (Elbphilharmonie)

בפעם הראשונה שהמבורג מציעה 4 אטרקציות מתוך ה- 100 נבחרות ובנוסף למיניאטור וונדרלנד מופיעות ברשימה: שפיכרשטאט – (Speicherstadt) במקום ה-47 , שוק הדגים באזור סנט פאולי (St Pauli Fischmarkt) במקום ה-62 ובפעם הראשונה אולם הקונצרטים אלבה פילהרמוני (Elbphilharmonie) במקום ה-51 בדרוג רשימת האטרקציות התיירותיות בגרמניה.

אולם הקונצרטים נפתח לפני מספר חודשים ונחשב כבר לנקודת ציון חשובה בהמבורג. מעל לחצי מילון מבקרים נהנו כבר מ-300 קונצרטים מז'אנרים שונים במתחם. הבניין בנוי בצורת גלי זכוכית ומתנשא לגובה של 110 מטרים מעל לנהר אלבה העובר בעיר. הבניין כולל 3 אולמות קונצרטים, אזור ייעודי ללימוד מוסיקה, מסעדה, בית קפה ובית מלון.

המבורג רשמה על פי נתוני לשכת התיירות של גרמניה 6.5 מיליון לינות במחצית הראשונה של שנת 2017, גידול של 5% או 325 אלף לינות תיירים נוספים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

גרמניה איירליינס מפעילה טיסות ישירות בשירות מלא מת"א להמבורג, פעמיים בשבוע בימי שני וחמישי.

Exit mobile version