Site icon IAS

"מחברים עבר ועתיד – קיץ מורשת"

בית חנה סנש בשדות ים. צילום צבי הנרי כהן

משרד המורשת והמועצה לשימור אתרים, מזמינים את הציבור לקחת חלק ב"מחברים עבר ועתיד – קיץ מורשת" – מגוון מופעי מוזיקה ופעילויות חווייתיות, שיתקיימו באתרי מורשת ברחבי הארץ בימים ראשון-רביעי, 28-25 באוגוסט 2024.

למפוני הצפון והדרום, ההשתתפות בכל הפעילויות הינה ללא תשלום, אך מותנית בהרשמה מראש. במרכז הפעילויות בכל אתר יעמדו מופעי מוזיקה של טובי הזמרים. לפני המופעים, יתקיימו סיורים חווייתיים, חדר בריחה "קוד המורשת", סדנאות יצירה, הופעות שחקני רחוב ועוד.

פירוט האתרים והמופעים (לפי סדר כרונולוגי):

יום ראשון, כ"א באב, 25.8:

"לגעת בנצח” בית הדסה בחברון – עמיר בניון.

שילה הקדומה – אליעד נחום.

יום שני, כ"ב באב, 26.8:

מרכז המבקרים מקווה ישראל – עילי בוטנר ורועי בר נתן.

יום שלישי, כ"ג באב, 27.8

יד לאישה העברייה הלוחמת בניצנים הישנה – שחר אבן צור ומוזיאון הטבע “אגדה חיה”.

יום רביעי, כ"ד באב, 28.8

גבעת התחמושת – המרכז למורשת ששת הימים – ביני לנדאו.

בית חנה סנש בשדות ים – דנה ברגר מארחת את אפרת גוש.

שר המורשת, הרב עמיחי אליהו: "'מחברים עבר ועתיד – קיץ מורשת', הוא פרויקט חשוב ומשמעותי, המחבר את העם לשורשיו ולמורשתו. בימים מאתגרים אלה, חשוב מתמיד לחזק את הקשר שלנו לארץ ישראל ולסיפור ההיסטורי שלנו. אתרי המורשת הם עדות חיה לגבורה, להקרבה ולחזון שהובילו להקמת מדינת ישראל ולביסוסה. כל אתר מספר פרק בסיפור המופלא של העם היהודי השב לארצו. אני קורא לכל אזרחי ישראל לנצל הזדמנות זו ולבקר באתרי המורשת. זו לא רק הנאה תרבותית, אלא גם הזדמנות להתחבר לערכים ולאידיאלים שעיצבו את מדינתנו".

מנכ"ל המועצה לשימור אתרים, עמרי שלמון: "בימים של מלחמה ומאבק בגבולותינו, בעוטף עזה ובצפון הארץ, הכרת תולדות המדינה, באמצעות סיפוריהם של אתרי המורשת והאנשים שחיו ופעלו בהם, הינה חשובה ומשמעותית אף יותר. אנו מזמינים את הציבור לבוא לאתרים, ליהנות מהפעילויות וללמוד על הסיפור הארצישראלי של כולנו".

מנכ"ל משרד המורשת, איתי גרנק: "אני קורא לקהל הרחב לבוא ולהתחבר לאתרי המורשת הלאומיים, ולנצל את חופשת הקיץ כדי להעשיר דור העתיד במורשת, בהיסטוריה ובתרבות בחוויה משמעותית".

עלות: 30-25 ₪ למשתתפ/ת.   כרטיס משפחתי בהנחה מיוחדת. מספר המקומות מוגבל.

פירוט מלא והרשמה לכל הפעילויות באתר המועצה לשימור אתרים.

Exit mobile version