Site icon IAS

מועצת הנסיעות והתיירות מזהירה מהשפעה ארוכת-טווח של וירוס קורונה

דיסנילנד שנגחאי נסגר בהורת השלטונות בסין מפחד התפשטות הווירוס. צילום Depositphotos

"להתפרצות נגיף הקורונה (coronavirus) בסין יכולה להיות השפעה כלכלית מזיקה ומתמשכת על מגזר התיירות העולמי, אלא אם כן נלמד לקחים מהמגיפות הנגיפיות הקודמות". כך על פי הצהרה של גלוריה גווארה, מנכ"לית מועצת הנסיעות והתיירות העולמית WTTC – World Travel & Tourism Council, עם הסלמת משבר הנגיף. בסוכנויות הידיעות פורסם אתמול כי מקרים ראשונים של הנגיף זוהו בצרפת, חולה אובחן באוסטרליה והרשויות בסין סגרו יעדי תיירות פופלאריים כמו החומה הסינית ודיסנילנד.

משרד הבריאות הישראלי הורה להימנע מלהגיע לאזור שבו התפרץ הנגיף ומחברת אל על נמסר כי החברה תאפשר ללקוחותיה המחזיקים בכרטיס טיסה לסין ליציאות בשבועיים הקרובים, לשנות את מועדי הטיסה ללא תשלום דמי שינוי וטיפול..

גווארה שימשה בעבר כשרת התיירות במקסיקו והיתה מעורב בנושא באופן הדוק בשנת 2010 בעקבות התפרצות מקסיקנית של נגיף השפעת H1N1 ב-2009. האירוע הוביל לאלפי הרוגים.

ניתוח מגיפות ויראליות קודמות של מומחים מ- WTTC מראה כי זמן ההתאוששות במספרי המבקרים ליעד שהיה נגוע עמד על 19 חודשים, אך עם התגובה הנכונה וניהול המקרה, היא יכולה להתאושש תוך עשרה חודשים בלבד.

בתוך הווירוס קורונה. נדרש תיאום ושיתוף פעולה עולמי. צילום Depsotphotos

ההשפעה הכלכלית העולמית של H1N1 נאמדה בכ-55 מיליארד דולר, כאשר ההפסד לתעשיית התיירות המקסיקנית הוערך בכ-5 מיליארד דולר לאחר שפרצה ב-2009. השפעה כלכלית דומה היתה על  סין, הונג קונג, סינגפור וקנדה לאחר פרוץ מגפת נגיף ה-SARS בשנת 2003, שפגעה בסקטור התיירות העולמי בשיעור של 30 עד 50 מיליארד דולר. סין לבדה ספגה ירידה של 25% בתמ"ג התיירותי ואובדן של 2.8 מיליון משרות.

להימנע מהפסדים באמצעות ניהול פאניקה ציבורית וקבלת החלטות רציונאליות 

בזמן שננקטת פעולות ביחס לנגיף הקורונה על ידי הרשויות הסיניות כדי להגביל את התנועה באזורים הנמצאים בסיכון המיידי ביותר, ה-WTTC תומכת גם בצעדים נוספים הננקטים רחוק יותר ברחבי אסיה הפסיפיק, אירופה ובאזור בריטניה.

עם זאת, בדבריה על נגיף הקורונוה אמרה גווארה: "אמנם הסיכון לחשיפה למטיילים ולתיירים עדיין נמוך, אך באופן טבעי אנו מודאגים מאלה שכבר הושפעו. הניסיון לימד אותנו כי תיאום ושיתוף פעולה עולמי, בשיתוף פעולה בין המגזר הציבורי והפרטי, חיוניים כדי להכיל את התפשטות נגיף הקורונה ברחבי סין ומחוצה לה".

לדבריה, במועצה מנתחים משברים עולמיים רבים וכי מקרים קודמים הראו כי ניתן להימנע מהפסדים כלכליים ממגיפות בריאותיות, באמצעות שימוש יעיל בהליכי היערכות למשבר וניהול, וכן באמצעות ניהול פאניקה ציבורית וקבלת החלטות רציונאליות בנסיעות. "מקרים קודמים גם הראו כי לסגירת שדות תעופה, ביטול טיסות וסגירת גבולות, יש לרוב השפעה כלכלית גדולה יותר מההתפרצות עצמה. הניהול היעיל ביותר של משבר דורש הפעלה מהירה של תכניות חירום יעילות, ואנחנו יכולים לראות שבימים הראשונים של התפרצות זו ממשלת סין פעלה במהירות. עם זאת, תקשורת מהירה, מדויקת ושקופה חשובה גם היא, בכדי להכיל בהלה ולהפחית הפסדים כלכליים.".

היא סיכמה כי "הכרת התפשטות הפאניקה המיותרת חשובה לא פחות מהפסקת הנגיף עצמו".

כתבה קודמת: בעקבות הווירוס הסיני – לבטל את הנסיעה או לא

Exit mobile version