Site icon IAS

לשכת מארגני תיירות נכנסת מקימה ועדת תעופה

ערב הכרזת חברת התעופה ריינאייר על הגברת פעילותה בשוק הישראלי, החליטה הנהלת לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל על הקמת ועדת תעופה.

מהנהלת הלשכה נמסר, כי ההחלטה התקבלה "לאור התמורות הרבות בתחום ובמטרה ליצור מודלים עסקיים מעודכנים בשיווק ישראל בחו"ל הכוללים גם את תחום התעופה, שעד עתה מרבית חברי הלשכה לא טיפלו בו".

חלק בלתי נפרד מהמוצר התיירותי

לדברי הנהלת הלשכה, סגמנט התעופה מהווה חלק בלתי נפרד מהמוצר התיירותי לישראל והתמורות הרבות בתחום מהוות הזדמנות לשלבו בבניית החבילה על ידי המארגנים הישראלים.

כיום, תחום התעופה בתיירות לישראל נשלט ברובו ע"י הסוכנים בחו"ל.

לאור התפתחות ושיכלול שוק התעופה בישראל, תבחן ועדת התעופה החדשה דרכים לשילוב התחום בבניית חבילת התיור והחוויה לישראל.

הטריגר להחלטת הלשכה היתה ריינאייר שפרסמה את לוח הטיסות המיועד לחורף 2017 עם 19 קווים לישראל – 7 קווים חדשים לנתב"ג ועוד 8 קווים חדשים לנמל התעופה בעובדה. בסך הכל 15 קווים חדשים. זאת, כתוספת על נתיבי החברה הקיימים לברטיסלבה, לבודפשט, לקראקוב ולקובנה מעובדה.

גידול בטיסות לואו קוסט

הגידול במספר הנוסעים בחברות הלואו קוסט ב-2016 בהשוואה לשנת 2012 היה 205%, כאשר 12 חברות לואו קוסט הטיסו בשנה שחלפה 2,212,259 נוסעים, בהשוואה ל-725,058 נוסעים בשנת 2012. הגדלת נפח הפעילות שלהן קיבלה את ביטויה בפתיחת קווים בין נתב"ג ועובדה ליעדים שונים באירופה – אסם התיירות הגדול בתיירות הנכנסת לישראל וזו הסיבה שטיסות הלואו קוסט היוו כ-17.5% מכלל הנוסעים שטסו מנתב"ג ליעדים שונים באירופה, לא כולל את מספר הנוסעים שהטיסה חברת אל על במותג UP הנכלל במספר הנוסעים שהטיסה חברת האם – אל על.

גידול בטיסות חורף 2016/17

יתרה מכך, הגידול המצרפי, למשל, בעונת חורף 2016/17 בהיצע הטיסות בנתב"ג הוא בהיקף של כ-90 טיסות שבועיות ובשיעור של כ-12% בהשוואה לטיסות בעונת החורף 2015/16. לעומת זאת,נתח הפעילות בנתב"ג של החברות הישראליות ירד מ-37% בחורף 2011/12 ל-33% הצפוי בחורך 2016/17

50 חברות זרות ושלוש חברות ישראליות קיבלו היתרים מרשות התעופה האזרחית (רת"א) להפעלת טיסות נוסעים סדירות בינלאומיות בנתב"ג במשך עונת חורף 2016/17. כך למשל, החברה הסינית היינאן איירליינס, שלא הפעילה שרות טיסות סדירות בנתב"ג במהלך עונת החורף הקודמת מתכננת להפעיל ארבע טיסות שבועיות בקו ת"א-  בייג'ינג במשך עונת החורף הנוכחית.

רמת התחרות

אחד המדדים לגידול ברמת התחרות הוא מספר הקווים בהם מופעלות במקביל טיסות סדירות ע"י שלוש חברות או יותר. מדד זה גדל בהתמדה במשך עונות החורף עד לעונת חורף 2013/14 והתייצב על 14 קווים במשך שלוש עונות החורף הקודמות. הצפי לעונת חורף 2016/17 של הקווים שיופעלו במקביל ע"י שלוש חברות או יותר הוא בהיקף של 15 קווים. רשימת הקווים כוללת הקווים בין ת"א ליעדים הבאים: ניו יורק, פריז, לונדון, רומא, ברצלונה, מדריד, אמסטרדם, מינכן, ברלין, בוקרשט, בריסל, סופיה, פראג, טבליסי ולרנקה.

חברות רשת (Net Carriers)

מספר משמעותי של חברות תעופה זרות המפעילות טיסות סדירות בנתב"ג מטיסות היקף משמעותי של נוסעים לישראל וממנה דרך נמל הבית שלהם המשמש נמל מאסף (Hub) בינלאומי לטיסות המשך ליעדים אחרים. חלק מאותן החברות משתייכות לאחת משלושת בריתות התעופה הגלובליות –  קבוצות התעופה המובילות בהיצע הטיסות הן:  קבוצת לופטהנזה (לופטהנזה, אוסטריאן, סוויס" ובריסל) קבוצת איירופלוט, קבוצת אייר פראנס – ק.ל.מ וקבוצת בריטיש -איבריה. חברות התעופה המובילות הן: טורקיש, אליטליה, אוקראינה אינטרנשיונל ויונייטד.

מדיניות הליברליזציה של הסכמי התעופה

מדיניות הליברליזציה של הסכמי התעופה שכללה את חתימת הסכם התעופה בין ישראל לאיחוד האירופי, מאפשרת גידול משמעותי במספר הטיסות ובקיבולת המושבים המוצעת. מדיניות זו, הבאה לידי ביטוי בתהליך שוטף של עדכון הסכמי תעופה באמצעות הגדלת מכסת התדירויות ומספר החברות הרשאיות להפעיל טיסות סדירות, תורמת לגידול בכמות הטיסות ובמספר החברות המפעילות טיסות סדירות. הגידול בהיצע וברמת התחרות מובילים, להפחתת מחירי הטיסות ולגידול בתנועת הנוסעים לישראל וממנה. מעבר לחתימת ההסכם בין ישראל לאיחוד האירופי עודכנו במהלך השנים האחרונות הסכמי תעופה בין ישראל לכמה מדינות, שהיקף התנועה בינן לבין ישראל הינו משמעותי )רוסיה, אוקראינה, קנדה וסין).

פעילות מארגן תיירות נכנסת

מארגן תיירות נכנסת (על פי שירותי חברת ארטרא) המוציא לפועל טיולים בישראל עבור קבוצות וארגונים בינלאומיים עוסק בהתאמת הטיול למטרות הקבוצה – בין אם מדובר בטיולי Pre & Post Conference, טיולים נלווים במהלך כינוס או טיולי תמריץ מטעם ארגונים מחו"ל או קבוצות פרטיות.

למארגן כזה קשרים הדוקים עם מגוון הספקים הישראליים, הכרה מעמיקה עם אתרי התיירות בארץ ועם פוטנציאל האירוח והטיול בישראל, כולל המקומות החדשים ביותר, כדי להציע לכל קבוצה את חבילת התיירות המתאימה ביותר למטרותיה, לצרכיה ולסגנון המועדף עליה.

כך יכול מארגן התיירות הנכנסת להציע ללקוחותיו אנו מציעים ללקוחותינו שפע שירותי תיירות, וביניהם: בתי-מלון במגוון תקציבים, השכרת רכב, העברות מנתב"ג והסעות בארץ, מדריכי תיירות מוסמכים ובעלי רישיון, בכל השפות, סיורי תמריץ, כולל פעילויות מיוחדות מותאמות וטיולי Pre & Post Conference.

מארגן תיירות מתעסק גם ברכישת טיסות שכר, בשיתוף פעולה עם הספק התיירותי בחו"ל, אבל תחום התעופה המסורתי והלואו קוסט הגדל בישראל בקצב גדול דורש מהמארגן התמחות מיוחדת ובדרך זו, כנראה, מיועדת ועדת התעופה של לשכת מארגני התיירות הנכנסת לפעול.

 

 

Exit mobile version