Site icon IAS

לשכת מארגני תיירות נכנסת, יוצאת למאבק

אולם הנוסעים הנכנסים בנתב"ג. צילום עוזי בכר

בישיבת ההנהלה האחרונה של לשכת מארגני תיירות נכנסת, הוחלט על יציאה למאבק על המשך תמיכה בחברי הלשכה. בין הצעדים שינקטו על ידי הלשכה:

* פנייה לאוצר ומאבק במחדל אי ההתייחסות למצב ענף התיירות הנכנסת.

* קמפיין דיגיטלי להעלאת המודעות לאוזלת היד של המדינה בהתייחסות מקצועית ומתבקשת לצרכי מארגני התיירות הנכנסת.

* פעילות בכנסת לכינוס ישיבה משותפת של וועדות הכלכלה והכספים לדיון והחלטה.

במסגרת המאבק, החליטה ההנהלה שדי ללשכה במעמד של קיבוץ נדבות כפי שמנסים פקידי האוצר לכפות עליה, ויש לעדכן את הדרישה התקציבית של הלשכה לתוספת של 65 מיליון ש״ח על ה-35 שכבר אושרו, עבור תמיכה בכוח אדם לחודשים ינואר-מרץ. עוד הוחלט בישיבת ההנהלה, כי לאור המשבר המתמשך, על המדינה לסייע גם בתשלום אחזקת המשרדים ולא רק בהשתתפות בהוצאות כ״א.

בין השאר נאמר במכתב שנשלח בחתימת היו"ר ליאור גלפנד והמנכ"ל יוסי פתאל: "בשורה של החלטות ממשלה בעבר, בגיבוי ובתמיכה של משרד האוצר, נקבע כי תמיכה במארגני התיירות הנכנסת לישראל בשעת משבר ושמירה על שרידותם, הינה אינטרס וכלי כלכלי חשוב לשיקום פעילות כלכלית, בעיקר בפריפריה, ביציאה ממשברים גאו-פוליטיים. בפועל, משרד האוצר פועל בניגוד להחלטות הממשלה והמדיניות שנקבעה בתמיכת משרד האוצר.

אחריותה של המדינה לעסקים שספגו פגיעה ישירה כתוצאה ממחדלי 7 באוקטובר. אינה ניתנת לערעור. עסקי התיירות הנכנסת לישראל סובלים מנזק שדומה לו ניתן למצוא רק בעסקים הסמוכים לקו הגבול. הנמצא תחת אש המלחמה. המחדל המתמשך של ניהול המשבר ומתן מענה של מוסדות ניהול המדינה. ובראשם משרד האוצר. הופך למכפיל נזק לזה שכפו עלינו אויבנו.

להלן בקשתנו הדחופה מאוד: מתן אפשרות למיצוי תקציב בסך 35 מיליון ש״ח,  עבור שימור כוח האדם המומחה, החל מינואר ועד לסוף חודש מאי. תוספת תקציבית נוספת בסך 35 מיליון ש״ח, שתאפשר המשך שימור כוח האדם המומחה, לאור התמשכות המשבר. תוספת זאת תאפשר לשמר את העובדים שטרם עזבו או יעזבו את הענף.

(מדובר בתקציב עבור השתתפות בתשלום שכר, במציאות בה אין הכנסות למארגני התיירות הנכנסת).

כפי שהיה בקורונה, המשך תמיכה בהוצאות אחזקת המשרדים שאינם ניתנים לחיסכון בסך 30 מיליון ₪.

Exit mobile version