Site icon IAS

"לשון אחת": דור זליכה לוי במערות הפעמון, גן לאומי בית גוברין

היצירה "לשון אחת" בבית גוברין. צילום דור זליכה לוי

זו לא הפעם הראשונה שחלליהן המגוונים של מערות הפעמון בגן לאומי בית גוברין, מזמינים את האמנות להשתלב בתוכם, מפגש המאפשר פרשנות משתנה וחדשה למקום. לאחרונה, מוצגת במערות עבודתו של האמן דור זליכה לוי, שנוצרה במיוחד עבור מערות הפעמון. היצירה "לשון אחת" נוצרה בהשראת ההיסטוריה של המערות הקדומות, משתמשת בפוטנציאל האקוסטי שלהן ושזורה במבנה האדריכלי המיוחד שלהן. התוצאה היא חוויה רב חושית, הלוקחת את הצופה למסע קדום ועתידני גם יחד.

"לשון אחת" היא יצירת וידאו וסאונד מקורית שיצר האמן עבור מערות הפעמון בגן הלאומי בית גוברין. במרכזה, יצירה מוזיקלית, שיר שכתב בשפה עתיקה, הולחן למקהלה ומבוצע בארבעה קולות. השיר מלווה בהקרנות וידאו שמציגות את תנועת שפתי הזמרים והזמרות בזמן השירה, כלי נגינה מאולתר שנבנה מחומרים שונים שנאספו מסביבת המערה, ומרישומים חרוטים באבן שיצר האמן. הצלילים נשמעים דרך רמקולים המוצבים לאורך מסלול הטיול וקטעי הוידאו מוקרנים על גבי קירות המערה ונטמעים בהם.

זליכה לוי יצר חוויה רב-חושית שנעה בין עבר, הווה ועתיד. לצד השירה, שכאילו נלקחה מטקס עתיק יומין, משתמש האמן באמצעים זמינים מההווה כמו כלי עבודה חשמליים ומוזיקה אלקטרונית. התוצאה היא יצירה חדשה בעלת ערך היסטורי תרבותי. התערוכה תפתח למבקרים בערבי חמישי ושבת. הביקור בתערוכה כולל הליכה בשביל מואר ונגיש, המאפשר הצצה אל מערות פעמון נוספות.

ניתן להצטרף לסיור מודרך קצר במערות הפעמון בשעות 19:30, 20:00, 20:30, 21:00. משך ההדרכה כרבע שעה.

היכן: גן לאומי בית גוברין – במתחם מערות הפעמון.

מתי: בערבי חמישי ומוצאי שבת, עד סוף נובמבר. התערוכה תפתח בשעות 19:00–22:00 (כניסה אחרונה לאתר ב21:00).

רישום מראש: הביקור בתערוכה מחייב רישום מראש באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים, יש להירשם לשעות הביקור בערב.

משך הביקור: כשעה וחצי.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון.

הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר.

Exit mobile version