Site icon IAS

לשוטט במלון עם VDroom במציאות מדומה מושלמת

סיור וירטואלי בלובי של מלון לאונרדו בקפריסין. מתוך מערכת וVDroom

חברת VDroom, מייסודה ובניהולה של מיכל הובשמן וצוותיה, פיתחה פלטפורמה טכנולוגית לבניית אתרי מציאות מדומה (VR – Virtual Reality) ב-360 מעלות לבתי מלון, דירות להשכרה, חברות תעופה ואתרי נופש למטרות שיווקיות ולהעלאת קמפיינים ויזואליים, וטיפין טיפין היא מתחילה לחדור לתחום.

תחום ההזמנות התיירותיות באינטרנט עבר מזמן משלב הגישוש לשלב העיקר, שבו מוצאים הלקוחות את מאווייהם בכל הקשור לחופשות בחו"ל, בכל ההיבטים – לינה, אתרים וגם מסעדות..כדי להקל עליהם לנווט את דרכם, מוצפים האתרים בתמונות חדרי מלון, אתרים ומסעדות. כולם בדו-מימד. אבל כשההלקוחות מגיעים, למשל, לחדר אותו ראו בצילום – הם מגלים מציאות שונה, שהתמונה הדו-מימדית לא סיפקה.

חוויית המשתמש טובה יותר

לדברי הובשמן, מטרת החברה היא הצגת תוכן במציאות מדומה והפיכת חוויית המשתמש לטובה יותר ומקצועית יותר, כך שהמזמין יגיע בראש שקט ליעדו, מבלי החששות שמלווים הזמנות חופשה מרחוק. החברה מפתחת מנוע חיפוש ראשון מסוגו בעולם לתחום התיירות במשקפי וי אר במציאות וירטואלית מושלמת, ולשימוש במסכים רגילים במציאות כמעט וירטואלית. חברת VDroom  מכוונת את מנוע החיפוש שלה לאימרה שתמונה שווה אלף מילים, כשהיא משכללת אותו לאימרה המלונאית הידועה לא פחות, שסרטון 360 מעלות במציאות מדומה (VR) שווה המון הזמנות.

מציאות מדומה (VR) הוא מונח כללי אשר מתייחס בדרך כלל לטכנולוגיות מחשב שמשתמשות בתוכנה כדי ליצור תמונות, הדמיות, תחושות וצלילים מציאותיים המחקים את הסביבה האמיתית ולדמות את הנוכחות הפיסית של משתמש בסביבה זו. כיום זהו טרנד חם בתחום השיווק, המגביר את פעילותו ללא הרף. בדיוק כמו שהתחילו בעבר אתרי OTA – On Line Travel Agents טיפין טיפין לחדור לתחום השיווק המלונאי והיום הם השולטים בתחום ללא עוררין, כשהשפעתם בתחומי האתרים והתעופה גוברת. כך שלפיתוח המיוחד של חברת VDroom יש אופק של The sky's the limit. חשים זאת כבר עתה, גם כשהחדירה שלה עדיין בתחילתה.

מלון אלגרה בעין כרם שליד ירושלים, במערכת VDroom

סיור וירטואלי חכם

הפלטפורמה של VDroom מציעה סיור וירטואלי חכם בו ניתן להשתיל מתנות והנחות באופן דינמי לפי שעות ספציפיות ביום וימים שונים בשנה. זאת, על מנת להוסיף את ממד המשחק שיוצרת התקשרות, שיוביל להמרה. ניתן לשלב את הסיור בדפי הפייסבוק וברשתות החברתיות של בתי המלון או הנכס ב-Google maps, גוגל טקסט, Google Images, ו-youtube באמצעות 450 מנועי חיפוש. VDroom מכסה 100% של ניהול חכם של הגלריה הווירטואלית החכמה. ניתן לצפות בסיור הווירטואלי מכל מכשיר, כאשר הפלטפורמה מעודדת תנועה איכותית של גולשים.

הפלטפורמה של VDroom היא גלריה וירטואלית דיגיטלית חכמה, המושתתת על יכולות שיווק (e-commerce). כל תמונה בה מקבלת חשיפה מיידית במנועי חיפוש שונים. זו הפלטפורמה היחידה ב-  VR ו-360 מעלות, היודעת לדבר עם כל הפלטפורמות באותה שפה ולהגדיל בעקבות כך את החשיפה. היא לא רק מגדילה את מספר המבקרים באתר המלון אלא, לדברי הובשמן, מגדילה את מספר ההזמנות. המערכת עובדת עם משקף, בלי משקף ובאפליקציה.

תחרות לבוקינג? חיבור למערכת בעלויות נמוכות

עד כה, הצגת תכנים במערכת שיווקית מבוססת VR ו-360 מעלות הייתה כרוכה בעלויות גבוהות ובמורכבות טכנית. כמו כן, אתרים שהציעו שימוש בתצוגת תוכן על ידי VR חייבו את התיירנים להשתמש במערכת ספציפית, יקרה ומורכבת, שהתוכן שבה לא היה נגיש לכל גולש. הפתרון שמציעה VDroom מפשט מאד את התהליך ומנגיש אותו לבעלי מקומות לינה ואתרי תיירות. VDroom  מאפשרת בנייה קלה ואינטואיטיבית של אתר VR ואינה מצריכה ידע מקצועי בתכנות. ממשק של VDroom מתחבר לכל ענקי התיירות (OTA) ובהם לאתרי  Trip Advisor ו-Hotels combined  ונוספים.

לדברי הובשמן, החברה מפעילה צוותי צילום במקומות שונים בעולם, שמגיעים למלון שמבקש את המערכת וביום אחד מצלמים את כל הזוויות של המלון ושטחיו הציבוריים. אם מתעורר צורך – מגיע בשלב מאוחר יותר צוות החברה כדי לרענן את הצילומים.

מיכל הובשמן, מייסדת ומנהלת חברת VDroom. צילום עמי אטינגר

שיטה VDroom מאפשרת למלון חיסכון של מאות אלפי דולר בשנה בגלל שהיא חוסכת למלון את התשלומים לאתרי האון ליין כמו בוקינג. העלות לצילום, ייצור והטמעה מלאים באתר המלון, היא 500 יורו לאירופים ו-500 דולר לישראלים ודמי שימוש לכל חודש הם 49 יורו לאירופים ו-49 דולר לישראלים, עבור איחסון, שידור, הפצה, סטטיסטיקות, קידום אורגני ל-450 מנועי חיפוש, וקבלת חוכמת מנוע הלמידה (Machine learning)  באתר הבית של המלון ובכל ערוצי ההפצה.

מיזם VDroom חתם לאחרונה על הסכם עם חברת ניהול בגרמניה (GCH). נחתם פיילוט ל-24 בתי מלון ועתה ההסכם מתרחב ל-154 בתי מלון ונמצא בתהליך הטמעה של עוד כ-1,000 נכסים עד סוף 2018.  החברה בקשר עם רשתות בתי המלון Days inn, Mercure, Radisson, Wyndham Best Western  ו-ibis והיא פועלת עתה עם חברת פתאל נכסים (אירופה) להטמעת המערכת במלונותיה. בשני מלונות בוטיק בארץ הוטמעה כבר המערכת:  מלון אלגרה בירושלים ומלון מנדלי סטריט בתל אביב.

להובשמן ניסיון רב בתחום המלונאות: היא חיה בהולנד כ-16 שנה והקימה שם חברה שהוכיחה את עצמה בתחום הזמנות לבתי מלון באינטרנט, עם כ-80 עובדים, חברה שגלגלה מחזור של כ-100 מיליון יורו בשנה. כשמכרה אותה לבסוף, היא הגיעה לארץ עם צוות הפיתוח שעבד איתה במשך שנים וביחד איתם הקימה את VDroom.

סיכום

היום כבר אפשר לומר כמעט בביטחה, שכמו שה-OTA משפיע על המלונאות וכפי שהלואו-קוסט משפיע על תעשיית התעופה – כך תהיה בעתיד השפעת שיטת VDroom על המלונאות. כפי שה-OTA מהווים היום גם מערכת הפצה גלובלית (GDS – Global Distribution System)  בקרב הציבור וסוכני הנסיעות, כך תהיה בעתיד הלא רחוק הטכנולוגיה החדישה והזולה של VDroom, הנכנסת לתחום לאטה. נראה לי שמשרד התיירות, אשר מבין את כוחם של אתרי ה-OTA ונמצא בקשר הדוק עם הבולטים שביניהם, יבין בעתיד את כוחה של מערכת ה-VR המיוחדת של VDroom ויחבור גם אליה.

דוגמה של הטמעת מערכת VDroom במלון לאונרדו בקפריסין (לשעבר סיפרוס מריס). שתי אפשרויות שימוש: אחת, לאחר הקשה על X בתחתית התמונה כדי לעבור ידנית מזווית לזווית, השניה – להמתין 30 שניות והתמונה נעה ב-360 מעלות: דוגמה נוספת של מלון אלגרה בירושלים.

VDroom וסטארטאפים נוספים בכנס טרוול טק שהתקיים בתל אביב

 

Exit mobile version