Site icon IAS

לרגל IMTM: היעדים הפופולאריים ביותר לשנת 2019 באתר למטייל

גשר השלשלאות בבודפשט, העיר ההונגרית שכבשה את לב הישראלים. צילום Depositphotos

אתר "למטייל" סיכם את שנת 2019 בעולם התיירות ובדק את הרגלי הנסיעה והחופשה של הקהל הישראלי בשנה החולפת וגם השנה (טרם מגפת וירוס הקורונה) ואלה התוצאות. אתר "למטייל", כאתר הזוכה לכ-1.3 מילון מבקרים בחודש (תלוי בעונה), בודק באופן תדיר את תנועת הגולשים על מנת לשקף נאמנה את דעת הקהל הישראלי.

לרגל תערוכת התיירות IMTM 2020 הנפתחת מחר, יום שלישי ה-11 בפברואר, בדק אתר "למטייל" אילו יעדים הם הפופולאריים והבולטים ביותר בחיפושי המידע, התוכן וההמלצות, בהם המטיילים הישראלים התעניינו במידה הרבה ביותר בשנה החולפת.

כמו כן, ביום השני של התערוכה, ביום רביעי ה-12 בחודש בשעה 11:00 אולם F, תערוך "למטייל" כנס דיגיטל וחדשנות הפתוח לקהל הרחב, בנושא: קידום יעדים במדיה הדיגיטלית – סדרת הרצאות קצרות, מקרי בוחן נבחרים מרחבי העולם. במסגרת הכנס, נציגי מספר לשכות תיירות של מדינות שונות ברחבי העולם, כמו הודו, פלורידה, ספרד ועוד, יציגו לנוכחים מהלכי שיווק דיגיטלי "קרוס צ'אנל" וסיפורי הצלחה של קמפיינים חכמים, אשר יעניקו השראה לצד האתגרים הקיימים במהלכים שכאלה.

עוד באותו אירוע, תעניק "למטייל" תעודות לשלושה היעדים הפופולאריים ביותר בקרב גולשי האתר וכן ל-5 יעדים זוכים נוספים בקטגוריות חביבי הקהל.

להלן תוצאות סיכום שנת התיירות 2019:

בודפשט לא מוותרת על הבכורה

גם השנה, העיר בודפשט שבהונגריה היא היעד הפופולארי ביותר בקרב גולשי האתר לשנת 2019 . אחרי שבשנת 2018 התברגה בירת הונגריה למקום הראשון כיעד האהוב ביותר, מתגלה שגם בשנה שעברה היא נותרה האלופה.

עמוד היעד של בודפשט רשם ב-2019 גידול של 16% במספר הביקורים, לעומת שנת 2018. סה"כ כ-90 אלף צפיות אורגניות במהלך השנה האחרונה.

הכתבות הנצפות ביותר על בודפשט בשנה החולפת, בסדר יורד היו:

  1. אטרקציות מרכזיות בעיר
  2. קניות בעיר
  3. החלפת מטבע בעיר
  4. מרחצאות חמים בעיר
  5. מסלול מומלץ בעיר
  6. בודפשט עם ילדים
בוקרשט ברומניה הגיעה למקום השני ברשימת היעדים שאהבו הישראלים ב-2019. צילום עירית רוזנבלום

במקום השני – בוקרשט ברומניה

בין המקומות השני והשלישי חל חילוף מפתיע, לעומת אשתקד כאשר את המקום השני תופסת השנה העיר בוקרשט, שממשיכה לצבור תאוצה, והפכה ליעד אהוב במיוחד על גולשי האתר. היעד רשם עלייה של 15% במספר הביקורים במהלך 2019, עם כ-62 אלף צפיות.

במקום השלישי – פראג, צ'כיה

אל המקום השלישי ירדה העיר פראג, היעד שתפס את המקום הראשון כיעד הפופולארי ביותר לשנת 2017. היא אמנם קצת פחות מבוקשת מבעבר, אבל ללא ספק אחת הערים היפות והמתויירות באירופה ואהובה מאוד על המטיילים הישראלים.

מעניין לראות כי גם ב-2019 הערים במזרח אירופה (בודפשט, בוקרשט ופראג) תפסו את מקומן של הערים האירופאיות המובילות הידועות כמו לונדון, ברצלונה, אמסטרדם, רומא וכדומה.

במקום הרביעי – מדריד, ספרד

מדריד התוססת ממוקמת בשנה שעברה במקום הרביעי ועקפה, זאת השנה השנייה את ברצלונה (שנותרה לראשונה  מחוץ לעשירייה הראשונה). יותר ויותר מטיילים מגלים את הקסם הרב של בירת ספרד, שהפכה ליעד מוביל לטיול אורבני וכמובן גם של שופינג, וכמובן מהווה נקודת מעבר לדרום ספרד ולמדינות אחרות באזור.

רומא – סוגרת את החמישייה הראשונה

רומא שבאיטליה תישאר ככל הנראה פופולארית לנצח. בירת איטליה ההיסטורית, שקיימת כבר אלפי שנים, טיפסה ב-2019 למקום החמישי ברשימת היעדים האהובים. זאת ככל הנראה בשל יופייה, בזכות המסעדות הטעימות שבתחומה, העתיקות המפורסמות וכמובן – הגלידות המשגעות.

לונדון, העיר שתמיד באופנה, קפצה 3 מקומות למעלה ומתברגת היטב במקום השישי, סלוניקי שביוון המפתיעה מתמקמת לראשונה במקום השביעי, יעד מפתיע מאוד שלא דורג בעשירייה הפותחת לפני כן. עיר הנופש הרוסית סוצ'י במקום השמיני, וברלין ואמסטרדם סוגרות את העשירייה ומתמקמות במקומות ה-9 וה-10 (בהתאמה).

חביבי הקהל בתיירות

כחלק מסיכום שנת התיירות של 2019, סקר אתר "למטייל" את קטגוריות התיירות המבוקשות ביותר בקרב הישראלים בבואם להזמין חופשות בחו"ל. קטגוריות אלו, הינן הפופולאריות ביותר ומבטאות היטב את המגמות בשוק התיירות בישראל: יעד הבטן גב של השנה, היעד הרחוק של השנה, המדינה הכי אהובה של השנה, תגלית השנה והיעד המוביל במזרח לשנת 2019. במהלך התערוכה העניקה "למטייל" תעודות הערכה והוקרה לשגרירי היעדים הזוכים, ולהלן התוצאות*:

יעד הבטן גב של השנה – קפריסין
קפריסין – האי הכי קרוב הוא גם יעד הנופש הכי אהוב על הישראלים ב-2019!

על קטגורית יעדי הבטן גב, התחרו גם כרתים ורודוס שזכו במקום השני והשלישי, בהתאמה. קפריסין, זכתה בדירוג להיות היעד המוביל ביותר, הודות למובילות היעדים פאפוס ולרנקה מבין יעדי הבטן גב.

בפילוח התפלגות הצפיות בכלל עמודי קפריסין- נמצא כי עמודי היעד של פאפוס ולרנקה נמצאים בתיקו מרשים של 38% אחוזי צפייה, עם מובילות קלה ליעד פאפוס. אחריהם, עם 24% צפייה- עמוד היעד הכללי של האי קפריסין כולו.

בפילוח התפלגות שלושת יעדי בטן הגב המובילים- פאפוס, כרתים ורודוס,  נמצא כי פאפוס מככבת במקום הראשון עם 39% צפייה, אל מול כרתים שזוכה להתברג למקום השני בדירוג עם 32%, ורודוס ש'נושפת בגבה' עם 29%.

היעד הרחוק של השנה – ניו יורק סיטי

בקטגוריה זו בשנת 2019, העפילו לגמר: ניו יורק, שזוכה להוביל עם 36% אחוזי צפיה, כאשר היעד פיליפינים 'יושב לה על הזנב' עם 35%, ולאחריהם תאילנד עם נתון מרשים של 29%.

אז, אם כבר בחרתם לטוס 11 שעות, הכי טוב שבקצה המסלול תחכה לכם ניו יורק סיטי, שהיתה ונותרה אחת הערים האהובות ביותר על הישראלים.

המדינה הכי אהובה – איטליה

עם כל כך הרבה אופציות שונות ומגוונות לטיול, נופים משגעים ואוכל נפלא, אין פלא שאיטליה היא המדינה שהישראלים הכי אוהבים לטייל בה וגם לחזור אליה! איטליה עומדת בראש הדירוג עם 40% צפייה, כאשר אחריה מתמקמת לה בנוחיות גרמניה עם 37% ובמקום השלישי יוון עם 23%.

תגלית השנה – בטומי

עיר נופש קטנה בגאורגיה, הפכה השנה לשם נרדף לחופשה קצרה ומבוקשת במיוחד. בטומי מציעה שילוב מנצח בין מלונות מפנקים, אטרקציות כיפיות וטבע מרהיב מסביב. בטומי, זכתה להוביל בפער ניכר את הדירוג עם 60% משובחים! עם נתון שכזה, בטומי 'משאירה אבק' לסוצ'י שהגיעה למקום השני עם 21% וסלוניקי שדורגה במקום השלישי עם 19%.

היעד המוביל במזרח – תאילנד

כולם כבר יודעים שטיול במזרח זה כבר מזמן לא רק נחלת התרמילאים. זה כבר הפך להיות עניין של מה בכך לארוז את כל המשפחה ולטוס לגלות יעד חדש או מוכר ומפנק במזרח הרחוק. את המקום הראשון תופסת תאילנד עם 42% צפייה, שהיתה ונותרה יעד סופר פופולארי ואהוב, עם שפע של אטרקציות לכל הגילאים ומלונות נופש מדהימים. אבל לא היינו מציעים לתאילנד לישון בשקט, כי ויאטנם הולכת ומתקרבת אליה בטבלה בצעדי ענק עם 36% והפליפינים עם 22%… מעניין מה יהיה בשנה הבאה?

לסיכום, הישראלים ממשיכים גם השנה להצביע ברגליים ולטוס לחו"ל יותר מפעם אחת או אפילו פעמיים. טיסות לואו קוסט זולות, שפע של דילים, אופציות לינה וגיוון ביעדים שטרם נראה במחוזותינו, כל אלו מציינים תמונה ברורה – הישראלים נשארים על מפת העולם.

Exit mobile version