Site icon IAS

לראשונה: פסטיבל משקים פתוחים ברמת הנגב בחול המועד

לטעום, להריח ולהרגיש חקלאי ליום אחד - ובחינם ברמת הנגב. צילום יח"צ

פסטיבל משקים ע"ש שמוליק ריפמן, יוצא לדרך ב-21-23.4 בחוה"מ פסח: חקלאי רמת הנגב פותחים את בתיהם ומעניקים לציבור הרחב לטעום, להריח ולהרגיש חקלאי ליום אחד – ובחינם: סיורים במשקים, פגישה עם החקלאי, טעימות ואפשרות קנייה של פירות וירקות. בנוסף, יתקיימו סדנאות בתשלום סמלי לקליעת סלים בעזרת צמחי ארץ ישראל, בנייה בבוץ, סדנת נפחות מסורתית, חדר בריחה מדברי לכל המשפחה, חדר פלאות, סיור שקיעה בגן לאומי שבטה, גלישת חולות, סיורים מודרכים בקהילות השונות ועוד.

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, אמר: "זו הזדמנות נהדרת להראות את פניה היפות של רמת הנגב ולהחזיר אהבה לחקלאים העובדים מידי יום בשביל הציבור הישראלי. בפסטיבל הזה יהיה ניתן לראות חקלאות מסורתית לצד חקלאות מודרנית, מושבים לצד קיבוצים, ארץ ישראל הישנה והטובה לצד ארץ ישראל המודרנית. דרך המסורת הנהדרת שהתחלנו השנה ננציח את שמו של שמוליק ריפמן שתרם שנים רבות למועצה".

לפרטים והרשמה .

להכיר את תהליך גידול תפוחי האדמה ב"שביל הסלט". צילום דוד תפוחי

"פסחקלאי" בצפון הנגב

 ואילו אזור צפון הנגב ידוע במשקים החקלאים הרבים הפועלים בו, במרחבים הפתוחים המרהיבים וכמובן בפריחה המרשימה. בחול המועד פסח, אתרי האזור מזמינים לשפע פעילויות מיוחדות לחג, במסגרת חגיגת "פסחקלאי". המבקרים יוכלו ליהנות מפעילות קטיף עצמי של גזרים, עגבניות, מלפפונים ועוד ב"שביל הסלט" וקטיף של תות תלוי ב"אורי תותים" וב"משק 77". ב"מבוך מרים" יהיה ניתן ללכת לאיבוד במבוך עצום של צמחי תבלין, ב"חווית יונה" לומדים להכיר את תהליך גידול תפוחי האדמה וב"חוות הקקטוסים" אפשר ללמוד על הקקטוס כל מה שעולה על הדמיון ואפילו יותר.

פסח הוא גם זמן אידיאלי לטיולי פריחה, בעיקר אם הם על גלגלים. טיולי אופניים יהיה ניתן לעשות עם "לה מדווש", "חנות 217" או "באופן"למחפשי התרבות, במהלך פסח, הכניסה למרכז ג'ו אלון ביער להב ולהגדת חבל ימית במושב דקל היא ללא תשלום.

עוד יתקיימו היכרות עם יענים, דבורים ובעלי חיים נוספים, סיורים מודרכים, סדנאות יצירה, פינות ליטוף ועוד.

למידע נוסף ופרטים על אתרי בילוי, מסעדות ולינה באזור.

Exit mobile version