Site icon IAS

לקראת האירוויזיון: התיירים יעודכנו בכל האטרקציות ברחבי גוש דן

אקספו בגני התערוכה בתל אביב 2019. כאן יתקיים האירוויזיון. צילום עירית רוזנבלום

לקראת בואם של אלפי תיירים לישראל  לקראת תחרות האירוויזיון שתיערך במהלך חודש מאי, מקימה עיריית תל אביב-יפו מערך מידע מקיף אודות אטרקציות תיירותיות מרכזיות במטרופולין גוש דן. מערך זה כולל אתר תיירות אינטרנטי חדש ואינפורמטיבי, שיכלול מידע גם על מוקדי תיירות בערי גוש דן; סדרת פרסומים חדשים לתיירים ומנגנון הפצת מידע אודות הנעשה בעיר ובמטרופולין לגורמי תיירות.

לדברי ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, בשלוש השנים האחרונות העיר שוברת מדי שנה את שיאי התיירות של השנה הקודמת, והמגמה הזו צפויה להימשך גם השנה. "האירוע הבולט ביותר הוא כמובן האירוויזיון – אבל גם אחריו התיירים ימשיכו לנהור לעיר. וכדי להיערך לקליטתם, אנחנו משדרגים את מערך המידע, ההתמצאות והצריכה התיירותית של העיר".

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, מבטיח שהמשרד יסייע בכל מה שניתן – כולל קידום שיווקי לכל אירועי האירוויזיון, שכן מדובר בהזדמנות להציג לעולם שבישראל אפשר לעשות מגה-אירוע כמו האירוויזיון.

כיכר התרבות בתל אביב. להכיר לתיירים את העיר. צילום עירית רוזנבלום

לדברי איתן שוורץ, מנכ"ל עיר עולם ותיירות בעיריית תל אביב-יפו, הבעיה של העיר היא בתחום התחבורה, שכן שלושה אירועים שמתקיימים באקספו – אולם האירועים החדש בגני התערוכה בתל אביב שבו יתקיים האירוויזיון – מתרחשים לאחר כניסת השבת: שתי חזרות ואירוע הגמר של האירוויזיון, שאין בהם תחבורה ציבורית. "אנחנו עובדים מאוד קשה כדי להנגיש את המידע לתיירים, על מוניות השירות, שאטלים, תחבורה אלטרנטיבית, קורקינטים וכו'. כמו כן, תחנת סבידור מרכז עברה שיפוץ ותהיה גמורה עד האירוויזיון. מדובר בתחנה יפה, ראויה ומשולטת. זה המקום שאליו יגיעו התיירים וזו התחנה שעליה אנו שמים דגש".

העיריה תדאג גם להוצאה לאור חוברת, שהיא מדריך עם כל המידע שעל התייר לדעת כדי להתנהל באותו השבוע. יופעלו 15 עמדות מידע לתייר, חלקן עמדות זמניות, כולל בתחנת הרכבת סבידור, נתב"ג, רצועת החוף, יפו ועוד.

בשבוע שעבר הפיצה מנהלת עיר עולם קול קורא להתנדבות באירוויזיון ועד כה הגישו 1,500 איש מועמדות. מערכת החינוך מתגייסת אף היא, במטרה שילדים יופיעו בכפר האירוויזיון כפי שקורה ברחבי העולם. גם במנהל קהילה דואגים לשיתופי פעולה רבים כדי שכמה שיותר תושבים מתל אביב יחוו גם את האירוויזיון – החל ממיזם ארוחות שישי בו תושבים יוכלו לארח את התיירים, דרך התנדבות והקלות בחיי הלילה.

Exit mobile version