Site icon IAS

לפי unwto, המזרח התיכון הוביל את הגידול בתיירים בינואר-מרץ

התיירות הבינלאומית תגיע השנה לרמות טרום קורונה . צילום Depositphotos

התיירות בינלאומית המשיכה לגדול במהלך הרבעון הראשון של 2019, גם אם קצב העליה היה איטי יותר בהשוואה לשנתיים האחרונות. כך לפי נתוני ארגון התיירות העולמי המסונף לאו"ם UNWTO. הארגון מחזיק בשיטת מדידה וצפי הקרוי UNWTO World Tourism Barometer ובלשון הדיווח, הגידול של 4% שנרשם בתחילת 2019 הוא סימן חיובי מאוד. לפי הברומטר הזה, המזרח התיכון הראה עליה של 8% (כפול מהגידול הכולל) בכניסות התיירים הבינלאומיים ולצידו אסיה והפסיפיק עם גידול של 6%. באירופה ובאפריקה עלו הכניסות ב-4% ובאמריקה נרשמה צמיחה של 3%.

“התיירות הבינלאומית ממשיכה להציג חוזקה המתודלקת על ידי כלכלה חיובית, קיבולת טיסות גדלה והולכת והנגשת הוויזות", אומר מזכ"ל הארגון, זוראב פולוליקשווילי, "הגידול בכניסות יורד מעט לאחר שנתיים של תוצאות טובות במיוחד, אך הצמיחה של המגזר עדיין עולה על קצב הצמיחה הכלכלי העולמי".

פסאו בדרום גרמניה. אירופה היא אזור התיירות הגדול בעולם. צילום עירית רוזנבלום

אירופה, אזור התיירות הגדול בעולם, דיווח על צמיחה יציבה (4%+), בהובלת יעדים בדרום אירופה-הים-התיכון (אזור שבו ממוקמת ישראל, לפי הארגון) ובמרכז ומזרח אירופה (5%+). את הצמיחה באפריקה הובילה ההתאוששות המתמשכת בצפון אפריקה (11%+).

מזכל ארגון התיירות העולמי זוראב פולוליקשווילי. צילום UNWTO

באמריקה, הקריביים (17%+) התאוששו מאוד לאחר תוצאות חלשות ב-2018 בעקבות השפעת ההוריקנים אירמה ומריה בסוף 2017. באסיה ובאוקיינוס השקט, תוצאות שלושת החודשים הראשונים הראו עלייה של 6% בהובלת צפון מזרח אסיה (9%+) וביצועים עקביים מהשוק הסיני.

התחזית לחודשי הקיץ טובה יותר

"עם צמיחה זו מגיעה אחריות גדולה יותר לתרגם אותה למשרות טובות יותר ולחיים טובים יותר", מדגיש פולוליקאשווילי. "אנחנו צריכים להמשיך להשקיע בחדשנות, במהפך הדיגיטלי ובחינוך, כדי שנוכל לרתום את היתרונות הרבים שיכולה להביא התיירות ובמקביל – להקל את השפעתה על הסביבה ועל החברה בעזרת ניהול טוב יותר של זרימת התיירות".

על פי סקר הארגון, האמון בתיירות העולמית החל לעלות שוב לאחר האטה בסוף 2018. התחזית לתקופה מאי-אוגוסט 2019, תקופת תיירות השיא ביעדים רבים בחצי הכדור הצפוני, היא אופטימית יותר מאשר בתקופות האחרונות.

יותר ממחצית מהמשיבים מצפים לביצועים טובים יותר בארבעת החודשים הקרובים מאשר בחודשים הראשונים של השנה. ככלל, ביצועי הרבעון הראשון עלו בקנה אחד עם הנחות העבודה של החוקרים לגבי ארבעה החודשים הראשונים של השנה הנוכחית. התחזיות של ארגון התיירות צופות צמיחה של 3%-4% כניסות תיירים בינלאומיים בשנת 2019.

Exit mobile version