Site icon IAS

לנהוג חופשי ביוון

מהיום אפשר לנהוג ברכב פרטי עם רישיון נהיגה ישראלי, גם ביוון, מבלי להזדקק לרישיון נהיגה בינלאומי. כך הודיע שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

השר כץ ושר התשתיות והתחבורה היווני Christos Spirtzis יחתמו הערב על הכרה הדדית ברישיון הנהיגה של שתי המדינות, במסגרתה יוכלו תיירים ישראלים לנהוג ביוון עם רישיון נהיגה ישראלי, בתוקף של חצי שנה (185 ימים).

יצוין כי משרד התחבורה פעל במשך תקופה ארוכה בקרב השלטונות היווניים, במטרה לקדם הכרה ברישיון הישראלי. במסגרת זאת נערכו פגישות רבות בין גורמי המקצוע של שתי המדינות, שהובילו לחתימה על ההסכם.

23 מדינות

יוון מצטרפת ל-22 מדינות בעולם, שהודיעו עד כה כי הן מכירות רשמית ברישיון הנהיגה הישראלי. בין המדינות: אנגליה, שוויץ, בלגיה, הולנד, צרפת וגרמניה. בשאר מדינות העולם חייבים תיירים ישראלים המבקשים לנהוג ברכב פרטי, להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי, בצמוד לרישיון הנהיגה הישראלי.

יוון – יעד תיירות עדיף

השר כץ ציין כי יוון כיום היא אחד היעדים המועדפים על תיירים מישראל. בשנת 2015 ביקרו ביוון יותר מ-350 אלף תיירים ישראלים, לעומת 250 אלף בשנת 2014, גידול של כ-30%. התחזית היא כי בשנת 2016 מספר התיירים הישראלים הטסים ליוון ימשיך ויגדל.

לדברי שר התחבורה, משרד התחבורה, בשיתוף עם משרד החוץ, ממשיך לנהל מגעים עם מדינות נוספות בעולם, במטרה להגיע להכרה הדדית של רישיונות הנהיגה. עיקר המאמץ מתמקד במדינות המהוות יעד מועדף לתיירים ישראלים.

Exit mobile version